Jag vill ha en stoor garagestereo.

garaget1.jpggaraget.jpg

så här ser det ut. rummet inne i hörnet är en lackbox där väggarna kan vikas ut.
tanken är att bygga ut ovanvåningen så att den sträcker sej över halva garaget.
det är plattan som är 130 m2 så den lilla ovanvåning som finns idag är inte medräknad, även den lilla utbyggnaden är borträknad.

edit....bilden är 2-3 år gammal. nu är det fullt i pryttlar överallt. man blir nästan lite ledsen när man ser hur tomt det är.

så här ser det ut. rummet inne i hörnet är en lackbox där väggarna kan vikas ut.
tanken är att bygga ut ovanvåningen så att den sträcker sej över halva garaget.
det är plattan som är 130 m2 så den lilla ovanvåning som finns idag är inte medräknad, även den lilla utbyggnaden är borträknad.

edit....bilden är 2-3 år gammal. nu är det fullt i pryttlar överallt. man blir nästan lite ledsen när man ser hur tomt det är.

Oh vilket garage:kär blir ju lite avis!!
Men om du tycker de är tomt har jag en hel del saker som jag skulle behöva förvaring av kan jag komma förbi i helgen:tungan

Jag går i liknande tankar som trådskaparen, dock inte lika stort garage, 70kvm.
Hittade ett mindre PA i närheten.
Går det att koppla in en dator och skicka in mp3/radio i denna mixer/stärkare, och även en fristående cdpselare? Blir det ljud i stereo eller mono? Såg någon maskin på nätet som hade 1 stereoingång och 2-3 mono?
Går det att lyssna med ett sådant här paket på lite lägre ljudnivåer? Så att man kan samtala inne i garaget också...?
pa.jpg

Skulle kunna skriva spaltmeter med text, men allt hänger på budget och vad du tänkt dej.
Cervin Vega är för hemma folk som tror sig ha stereo.
Fullrange högtalare är bra, men om det går att smälla in en dubbel 18 eller 4 så är det optimalt, toppa detta med minst 4st dubbel 15 topp och du har ett bra högtalarsystem.
Prophone är några jag skramlat ganska mycket med. Låter naturtroget för att vara så robusta och tåliga. Ofta med en nästan nollad Eq vilket är ett bra betyg. Gammla hederliga Ev är på tillbaka marsch, bra eller ej vet jag inte, tycker dom har lite brukigt ljud, men det kan mycket väl bero på yttre omständigheter. RCF lirade vi hårt på under 90talet.

Sen ska vi ha steg.
LAB har faktiskt blivit ganska bra steg. Annars är ju trotjänare så som Crown och Pevey säkra beg kort. Hur dom nya utav Crown mfl är vet jag ej. Stage line är några jag sett endel, där jag varit.

Effekt på steg kan du aldrig få får mycket utav. Ladda på ordentligt att mata en singel 15 med 7-900W är inget fel, skapar bara en grym kontroll utav elementet. Ett bra steg kan göra underverk på skit högtalare.

Jag går i liknande tankar som trådskaparen, dock inte lika stort garage, 70kvm.
Hittade ett mindre PA i närheten.
Går det att koppla in en dator och skicka in mp3/radio i denna mixer/stärkare, och även en fristående cdpselare? Blir det ljud i stereo eller mono? Såg någon maskin på nätet som hade 1 stereoingång och 2-3 mono?
Går det att lyssna med ett sådant här paket på lite lägre ljudnivåer? Så att man kan samtala inne i garaget också...?
View attachment 367915

Ja.

Mixern/förstärkaren har sex ingångar vilket gör att du kan ha sex saker inkopplade samtidigt (och dessutom spela dem samtidigt om du skulle vilja dra på lite Hendrix och koppla in den egna guran). "Problemet" är att det är balanserade ingångar vilket gör att du måste ha omvandlare till tele eller XLR för att koppla in dina prylar. Det löser Kjell åt dig för småpengar.

Ja.

Mixern/förstärkaren har sex ingångar vilket gör att du kan ha sex saker inkopplade samtidigt (och dessutom spela dem samtidigt om du skulle vilja dra på lite Hendrix och koppla in den egna guran). "Problemet" är att det är balanserade ingångar vilket gör att du måste ha omvandlare till tele eller XLR för att koppla in dina prylar. Det löser Kjell åt dig för småpengar.

Nästan rätt; mixern verkar ha 6 kanaler MONO. d.v.s då får du 3 saker i stereo inkopplat samtidigt!

Det ser även ut som att den har "TAPE IN" via RCA nere till höger, vilket ger dig en stereoingång till!

Nästan rätt; mixern verkar ha 6 kanaler MONO. d.v.s då får du 3 saker i stereo inkopplat samtidigt!

Det ser även ut som att den har "TAPE IN" via RCA nere till höger, vilket ger dig en stereoingång till!

Den verkar inte ha sex monokanaler, den har sex monokanaler. Vill man ha de i stereo blir det tre ingångar men vill man kan man fortfarande ha sex saker inkopplat, dock missar man sånt som när skramlet i "Money" vandrar mellan högtalarna men min erfarenhet säger mig att när man håller på med garage-stuff så är det inte jätteviktigt. Men, som sagt, det är ju ändå tre stereoinkopplingar och det räcker ju till dator, mp3/radio och en fristående CD-spelare.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph