Jag vill bli flugornas herre.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Hej, det är så att de senaste två veckorna har jag blivit invaderad av flugor inomhus, har i skrivande stund ca 15 st runt 42" plasman som jag använder som data skäm. SJUUKT störande och nu börjar det bli äkligt att städa lik var ända kväll.

Har googlar runt lite och andleningen verkar vara att de har gått i idre på min vind och när jag eldar i spisen så vaknar de å tror att det är vår.
Man märker att dom inte är med i matchen då dom flyger in i väggar och skit hela tiden, men drar sig som vanligt till ljus.

VAD ska jag göra?
Vill inte köpa såndär grej som tjuter då jag brukar kunna höra den ljusa tonen, samt att min hund skulle nog inte uppskatta en sån heller.

51e9f94b-069f-8ffa.jpg

Last edited:
Jag brukar bara dammsuga upp dem när de flyger runt. Lättare än att ha ihjäl dem med tillhyggen...
Annars kan du ju spraya lite insektsgifter inomhus?

Testat att duscha och borsta tänderna? :D

Brukar funka för mig i alla fall. :rolleyes:

Som bonus blir man poppis hos :tuttar!

Win win!

:tummenupp

Har du provat med K-pist?

Annars är radar effektivt.
Vill inte använda så pass farligt gift som radar då hunden är ett riktigt monster och äter nästan vad som helst. (ja flugor också, men hon kan inte flyga)

Har varit nära att plocka fram luftgiväret men är rädd att TV ska gå sönder, har även testat med min <100mW grön laser, men inte ens det biter på dem. :gråta

Blanda diskmedel och socker -> Häll i några skålar -> Ställ ut lite var stans.

Vart av med samtliga flugor på en dag med den här tekniken.

Last edited:
dem gillar inte rök så starta en oljebrand för att sen dra av en pulversläckare oh släcka med, jag lovar flygfän blir ditt mista problem (jag vet,har testat!:D)

Har varit nära att plocka fram luftgiväret men är rädd att TV ska gå sönder, har även testat med min <100mW grön laser, men inte ens det biter på dem. :gråta

Testa en 500/1000mW laser från Dealextreme istället. Men det rekommenderas inte om du har vita tapeter. Eller tapeter överhuvudtaget.

[YOUTUBE-ID]680xwwEs7Lg[/YOUTUBE-ID]

Helt ärligt så är ett bra tips att ställa fram en glas med lite rödvin i. Det gillar de små fyllona.

Äpple vinäger eller vad det heter och en droppe diskade. Deras mindre banan kusiner älskar det.

Morsan kör med vitlöksklyftor för att slippa flygfäna, bara utplacerade bland blomkrukorna, dvs hon tar en vitlök och bryter loss klyftorna och lägger lite varstans, inget karvande eller krossande för då kan man ju hämta luft på burk ifrån T-banans blå linje till Husby eller Akalla :D

Steg 1
Jag hade gått på vinden. Det brukar vara paradis för flugorna. Radar Anticimex eller whatever. Använd lämplig mask. Jag antar att inte hunden vistas på vinden och det som kommer ner huset som sådant bör vara försumbart.

Steg 2
sätt upp fällor på vinden. Exempelvis flugpapper till förbannelse.

Steg 3
vin/vinäger/äpplecidervinäger + socker/honung och en droppe yes i glas, skålar på flera ställen för att ta de som överlevde raiden på vinden.
Funkar bäst på dem små men framförallt bananisarna.

Steg 4
Skaffa stora mängder syra som du smälter liket med som du hade på vinden. Endast skelettet kommer vara kvar och det blir perfekta ben för hunden att gnaga upp.

Last edited:
Jag fick en invasion av überstora flugjävlar idag. Jag släckte ner hela lägenheten, öppnade fönstret och satte en ficklampa som lyste på rutan. Vem fasen är Macgyver?

Jag fick en invasion av überstora flugjävlar idag. Jag släckte ner hela lägenheten, öppnade fönstret och satte en ficklampa som lyste på rutan. Vem fasen är Macgyver?

Å det funkade?

Idag har det varit max 3 flugor som stört, bussade nyss hunden på den sista som låg och dog på golvet. Vet ej om det beror på min chemical warfare eller för att jag inte har eldat nått idag.

Borde du inte kunna täta så dom inte kommer ner från vinden? Bör väl max vara en lucka som går upp dit?

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back