Jag vet inte om hoj e min grej...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
Som så många andra skrivit... kör inte med WCX om du inte kört hoj mycket förut. Min polare med en hornet tror jag kände ungefär samma sak som dig, det finns andra som inte kör så fort, börja köra med dem så länge, det är ingen tävling, grejen är att det skall vara roligt!
Lyssna på råden och stick ut på favvovägarna istället, alternativt så lägg upp en tråd där folk vill köra lite lugnare, ibland har man damen bak och då är det lite roligare att ta det lugnare... (tycker vissa tjejer... min vill ha fart :D )

Än har jag inte sålt, men jag kommer att köra så länge jag har den. Det kan ju hända att jag ändrar mig....
Dock känns det som att jag vill ha den kvar på ett sätt men på ett annat så känner jag att det inte är riktigt värt det.
Man borde lyssnat på de som sa att man skall köpa en billigt förstahoj!!!!! Men det är dumt att vara efterklok.....
Hoppas nån annan kan lära sig av mitt misstag:)
Sedan skulle jag hyrt en hoj och testat den över en helg. Men som sagt man skall inte vara efterklok.

///M

Alex.J skrev:
Såg annons här på SH HAR du verkligen bestämt dig för att sälja:död

Japp, det är min hoj....kan säga att jag väntade mig fler gliringar än jag fått. Tack för att det är så få:)

///M

Mingves skrev:
Japp, det är min hoj....kan säga att jag väntade mig fler gliringar än jag fått. Tack för att det är så få:)

///M
Det är bara för lamt... efter allt tjat och all peppning, 10-talet trådar och så skall du sälja... :fatta!

Felix skrev:
Det är bara för lamt... efter allt tjat och all peppning, 10-talet trådar och så skall du sälja... :fatta!

Allt blir inte som man tänkt sig, tyvärr verkar detta vara en sådan sak. Dock skall ni veta att jag uppskattat alla de fina tips som alla kommit med.

Mingves skrev:
Allt blir inte som man tänkt sig, tyvärr verkar detta vara en sådan sak. Dock skall ni veta att jag uppskattat alla de fina tips som alla kommit med.
Lova att du inte köper en BMW Z3 bara så är du nästan förlåten :D

Felix skrev:
Lova att du inte köper en BMW Z3 bara så är du nästan förlåten :D

Jag lovar att det varken blir en MC eller en hårfrisörskebil (z3) eller för den delen nån annan bil heller. Nu skall jag spara till en bostadsrätt

///M

Asså kan inte hålla mig. Mingves du måste vara en sån som låter dina kompisar bestämma vilken glass du ska köpa osv, 29 år :rolleyes: . Alla dina trådar består av gnäll och önskan att vi andra ska bestämma vad du ska göra.

Snälla inga fler sådana trådar, Tack!

\Masonit

Masonit skrev:
Asså kan inte hålla mig. Mingves du måste vara en sån som låter dina kompisar bestämma vilken glass du ska köpa osv, 29 år :rolleyes: . Alla dina trådar består av gnäll och önskan att vi andra ska bestämma vad du ska göra.

Snälla inga fler sådana trådar, Tack!

\Masonit

Jag säger inte vad ni skall göra, jag har redan bestämt mig.

Föressten nu skall jag ut o hoja....

//M

Det var jag som låg och körde med dig på körningen i lördags tills du avvek. Jag tyckte inte det gick sådär värst toksakta, alla är ju nybörjare nån gång. Du behövde ju heller inte känna dig rädd för att bli "frånkörd", eftersom vi väntar in alla och ofta (som i lördags) har en WCX:are som ligger sist och vet vägen och har koll på alla.

Jag håller inte riktigt med om det som flera säger att man inte ska åka med snabbare/duktigare åkare om man är ny. Tvärtom, man kan lära sig mycket genom att fråga nån bättre om han/hon kan ligga framför (i lagom takt) och visa spårval, körställning, mm. Kommer du till en WCX-körning ska du inte vara rädd för att fråga nån om hjälp, de flesta hjälper till.

Hursomhelst tycker jag att du ska ge hojen en chans, det känns lite förhastat att sälja den efter 100 mil. Hipp som happ så släpper det och du drar runt med fetesmilet och letar kurvupplevelser. Och gör det inte det, så gör det inte det, alla kan inte älska sporthojsåkning.

Mingves skrev:
Japp min första sporthoj.

Det var ju inte direkt bekvämt;) Trots den lilla kåpan på Speed 4an så blåste det grymt i 110.

///M

"min första sporthoj" .. ?????????? Blåste grymmt i 110" ??????

Bra Jobbat grabben!! .. HEhe ... *suck*......

:banana

Mingves skrev:
Jag lovar att det varken blir en MC eller en hårfrisörskebil (z3) eller för den delen nån annan bil heller. Nu skall jag spara till en bostadsrätt

///M

Nej, nu ger jag upp :huvet Sälj hojen förfan, vad som helst bara man slipper dig här på forumet!! Finns det inget sy mötes forum du kan skriva i :4skrika
Detta har inte med att göra att du inte tyckte hoj åkning var någonting för dig. Du tål inte att du suger! Och vad jag förstår så borde det vara så att du gör det på dom allra flesta grejerna. För jag antar att du tröttnar fort på dom med :rolleyes:
Och du, köp ingen bostadsrätt för om du tröttnar på det med så är det lite mer pengar att riskera :lol

blom skrev:
jag äter ,sover, skiter hojar.. det är min grej. vad tyckte du i trafikskolan då?

Jävlar, du måste ha slappt anus, skiter hojar??? Det har jag aldrig sett någon göra, däremot har jag hört en historia om en som la en skogaholmslimpa en gång....med detta tar priset. :7peta :tungan

Mohahhaa :rofl

Mingves skrev:
Än har jag inte sålt, men jag kommer att köra så länge jag har den. Det kan ju hända att jag ändrar mig....
Dock känns det som att jag vill ha den kvar på ett sätt men på ett annat så känner jag att det inte är riktigt värt det.
tyst,bara tyst nu Mingves :fatta!
DET RÄCKER NU!!! :fakta :ajjabajja

Rally_KAlle skrev:
"min första sporthoj" .. ?????????? Blåste grymmt i 110" ??????

Bra Jobbat grabben!! .. HEhe ... *suck*......

:banana

Ok, var ute och körde nu. Kan säga att man vänjer sig vid blåsten i 110...:) Ni har rätt, som vanligt.....

///M

Last edited:
bebbe skrev:
Nej, nu ger jag upp :huvet Sälj hojen förfan, vad som helst bara man slipper dig här på forumet!! Finns det inget sy mötes forum du kan skriva i :4skrika
Detta har inte med att göra att du inte tyckte hoj åkning var någonting för dig. Du tål inte att du suger! Och vad jag förstår så borde det vara så att du gör det på dom allra flesta grejerna. För jag antar att du tröttnar fort på dom med :rolleyes:
Och du, köp ingen bostadsrätt för om du tröttnar på det med så är det lite mer pengar att riskera :lol

....det var ett skämt.....med bostadsrätten alltså...

///M

Last edited:
Mingves skrev:
Ok, var ute och körde nu. Kan säga att man vänjer sig:) Ni har rätt, som vanligt.....

///M

Så.

Bete dig som folk nu, sluta gnäll o ta bort säljannonsen. Det är en lååång sommar!

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan