Jag vet inte om hoj e min grej...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
Tobbe_Borg skrev:
Why Not?? :confused:

Har själv åkt custom en period :va, men det va inget direkt för mig personligen men visst alla typer av hojar har sina "goda & dåliga" sidor... :tungan

Japp, å den dåliga sidan är att de är totalt livsfarliga. ;D (bör alla som försökt köra sportigt med en custom veta)

Förlåt mig för att säga det här, men det är faktiskt rätt bra ös i en del custom oxo! Försök bara inte svänga ;) Eller bromsa för den delen ;) Å absolut inte båda samtidigt! (erfarenhet ;D)

Macho Woman for president.

Macho Woman skrev:
Men Mingves. Nu har du gnällt i ett år om hur gärna du vill ha hoj och om hur för jävla dyrt allting är och nu när du väl köpt en är allting skit. Varför hänger du på sporthoj om du inte ens gillar att köra hoj?

Macho Woman skrev:
Men Mingves. Nu har du gnällt i ett år om hur gärna du vill ha hoj och om hur för jävla dyrt allting är och nu när du väl köpt en är allting skit. Varför hänger du på sporthoj om du inte ens gillar att köra hoj?

Jag säger inte att allt är skit, bara att jag känner mig som om jag inte vet hur jag skall göra. Det var inte som jag trodde. Det är kul att köra men inte så som jag trodde:(

///M

Livsfarliga stämmer alldeles säkert in på 98% av alla custom hojar om man nu försöker "pressa" de något, men hade själv en Yamaha XV 1700 Warrior :tummenupp som det faktiskt gick hyfsat att svänga med (förutom att fotpinnen var i backen mest hela tiden :tungan ) samt att där var riktigt bra bromsar på... :hihi

OlleR6 skrev:
Japp, å den dåliga sidan är att de är totalt livsfarliga. ;D (bör alla som försökt köra sportigt med en custom veta)

Förlåt mig för att säga det här, men det är faktiskt rätt bra ös i en del custom oxo! Försök bara inte svänga ;) Eller bromsa för den delen ;) Å absolut inte båda samtidigt! (erfarenhet ;D)

Hitta några som kör i ditt tempo och tänk inte så jäkla mycket, bara kör. Gillar du det inte så sluta.

Igår körde jag 20 mil, vädret var utsökt, vi körde i ungefär samma tempo allihopa och bytlånade varandras hojar, jag körde dels min egen S3:a, en TL1000S, en FZR1000 och en Bandit 1200 och det var hur kul som helst, efteråt kände jag mig alldeles harmonisk. Så ska man känna sig efter en perfekt hojtur, utpumpad, lycklig och harmonisk. Om du inte känner dig så så har du kanske valt fel intresse.

sgtpepper skrev:
Hitta några som kör i ditt tempo och tänk inte så jäkla mycket, bara kör. Gillar du det inte så sluta.

Igår körde jag 20 mil, vädret var utsökt, vi körde i ungefär samma tempo allihopa och bytlånade varandras hojar, jag körde dels min egen S3:a, en TL1000S, en FZR1000 och en Bandit 1200 och det var hur kul som helst, efteråt kände jag mig alldeles harmonisk. Så ska man känna sig efter en perfekt hojtur, utpumpad, lycklig och harmonisk. Om du inte känner dig så så har du kanske valt fel intresse.

Det är så jag kommer göra, köra och det med sådana som håller mitt tempo.
Det är ju ganska troligt att jag bara är ovan och att det är därför jag känner att det känns lite mysko:)

///M

Det är bara ut och köra, köra och köra igen. Det kommer att bli skoj jag lovar. nu har jag inte läst allt i tråden men du kanske ska prova sm. Ska du sälja måste du meddela mig, tycket Speed Four -03 är en grym hoj.

kanske ett byte

Ursäkte mej men, fy fan du gnäller som en kärring!
Sälj hojjen och köp dej en symaskin eller liknande!

Klart alla kan inte gilla hojåka...
En sak du bör prova innan du kastar in hojduken är ju givetvis åka bana det är det bästa jag vet & lärorikt dessutom.

skulle lätt byta alla mina "landsvägsmil" (kanske 1000/år) mot dom få bandagar jag lyckas skrapa ihop... (4-6st/år).

Hoppas du Testar banåka för det är SKOJ.

E gu sann eller??? Rfter 100mil brukar det kanske domna lite i händerna allt fram dit är en dröm!! :banana

Mingves skrev:
Jag har ju inte kört så mycket på motorväg och idag testade jag det. Det var hemskt. Hade hoppats att jag skulle kunnat åka längre sträckor men det var något av det mest jobbiga jag gjort. Hade tänkt att man kunde åka till Lysekil o bada men bara 2 mil motorväg var en pina.
För två år sedan tänkte jag att jag skulle skaffa en hoj och köra den till Växjö där mitt ex bor, vilket önsketänkande att det skulle funka:)

Skaffa öronproppar! idioti att köra motorväg utan... :huvet

Fö: När man tagit upp hojen i +160 några gånger tycker man inte det blåser nämnvärt i 110. Tror du att du skulle köra stående på sadeln i 120 utan att blåsa av? Inga problem (men testa inte innan du kan hantera hojen ordentligt, det kan leda till andra bekymmer)

Jag kan ha jävligt fel men efter att jag läst lite av dina andra inlägg och fått den minimala uppfattningen om dig, så att om du skulle fråga MIG vad du skulle gjort nu så hade jag nog svarat att du skulle skaffa dig en customhoj... dem skulle nog passa dit bättre enligt mig eftersom du bla. inte gillar att köra så snabbt, som sagt den minimala uppfattningen om dig så är du nog den som vill se nytt istället för att komma i 200km/h och missa allt sidan om vägen... Det är ENDAST MITT förslag och uppfattning.. jag kan ha totalt fel om dig också.

// mvh Q , hoppas de löser sig.

Last edited:
Tror inte att det finns någon veligare person här på sporthoj än du. :7peta
2 mil motorväg jobbig?????
Själv kört jag 20 mil på en KTM 660 i går.
Gillar du inte att köra mc sälj den då, inte mer med det.

Mingves skrev:
Japp min första sporthoj.

Det var ju inte direkt bekvämt;) Trots den lilla kåpan på Speed 4an så blåste det grymt i 110.

///M

Vad tror du att det kommer göra med en customhoj? Om du nu inte väljer en med stor vindruta såklart. Nä! ge hojen en chans nu år och sälj eller byt in mot en customhoj till hösten så kan du utrusta customhojen över vintern.

Mingves, vad är det du vill att vi ska säja? Ska vi peppa dig att fortsätta eller peppa dig att sälja? Ska vi tycka synd om dig?

Hoj e massa för mig, meka, glida, posera, gasa, enduro m.m. Du kanske ska ge dig på fler trådar inom mc för att ha mer kul, men framför allt ge de tiiiid, gasa lite för faan!!! E inte de kul då kan du sälja o ägna dig åt något annat!

/ Hannes

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...