Jag vet inte om hoj e min grej...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
spelar ju ingen roll om du har världens alla kåpor på din trajja.. tycker du inte om det så gör du ju inte.. ska nog till mer än en kåpa för att övertygas

Som sagt testa köra olika hojjar. Men grejjen kanske är den att du inte är så bra på att köra, kanske skulle vara roligare att köra 200 på en landsväg med mina kurvor eller kunna slanga långt. Stoppies kanske också är kul :D

Samma sak kände jag när jag köpte cross mingves. Det såg skit kul ut och hur lätt som helst men efter ett varv på banan var jag helt slutkörd, hade den några månader och sålde. Kan tänka mig att det blir samma sak med motorcykel men där har man flera val tex om jag tröttnar på gatåka kommer jag testa bana villket jag vet att jag gillar iom att jag kört minimoto :) Men drömmar kan ibland vara roligare än verkligheten men det är ändå skit kul att förverkliga dom.

Ok, men bara hör av dig om du e sugen på att köra någon dag, ställer upp bara vädret tillåter!!

Riskerar väl kanske oxå att få tillbringa morgondagen med att umgås med tjejen... :tungan

//Tobbe

Mingves skrev:
Kul att du gillade hojen, imorgon skall jag på middag med tjejen så det går inte att ta en lugnare tur.

///M

Therudeboy skrev:
Samma sak kände jag när jag köpte cross mingves. Det såg skit kul ut och hur lätt som helst men efter ett varv på banan var jag helt slutkörd, hade den några månader och sålde. Kan tänka mig att det blir samma sak med motorcykel men där har man flera val tex om jag tröttnar på gatåka kommer jag testa bana villket jag vet att jag gillar iom att jag kört minimoto :) Men drömmar kan ibland vara roligare än verkligheten men det är ändå skit kul att förverkliga dom.

Skönt att höra att jag inte är ensam om att testa saker:)
Grejen är att man måste testa grejor för att veta om man gillar det, jag kunde ju inte veta innan jag köpte hojen om jag gillade det eller inte.
Visst är det dyrt men vad skall man annars ha pengar till:)

//M

Mingves skrev:
Japp min första sporthoj.

Det var ju inte direkt bekvämt;) Trots den lilla kåpan på Speed 4an så blåste det grymt i 110.

///M

Jag känner igen mig faktiskt, det där med att sälja den. Jag har oxå köpt en nyligen och endast kört en 250km med den. Fr ca 3 år sen hade jag en 350cc och det var skitskoj på landsvägen. Efter några års drömmande så beslutade jag mig för att köpa lite vassare mc. Men nu när jag kör den så känns det inte lika kul? Jag fattar inte varför, kanske är det det kalla vädret eller är det kanske tanken om att det kostar så jävla mkt att äga den :död

Mingves skrev:
Skönt att höra att jag inte är ensam om att testa saker:)
Grejen är att man måste testa grejor för att veta om man gillar det, jag kunde ju inte veta innan jag köpte hojen om jag gillade det eller inte.
Visst är det dyrt men vad skall man annars ha pengar till:)

//M

Precis så resonerar jag med :> Man måste våga testa och det går ju alltid sälja sakerna :)

Du är inte så lite velig du inte. Tänker på den här tråden... hmmm:länk

Ge dig själv lite tid att känna efter, sen bestämmer du dig. Åk gata, landsväg, toura nån sväng, posa lite i stan, kanske prova bankörning ? Det finns så mycket på hojjen att göra... men, just ja, du åkte engelskt ja... :7peta

Kan nån berätta vad ordet "great" har i "Great Britain" att göra ? :D

Ps... Apropå körskola: Dom satte mig på en 2-takts 125:a första lektionen för jag hade "aaaaaldrig" kört hoj. Det var det roligaste jag gjort dittils... sen dess har det bara blivit roligare o roligare. Om du inte tyckte det var kul att köra i körskolan, varför fortsatte du ? -ds

Mingves skrev:
....var ute idag med killarna från GBG och körde en sväng. Visst var det trevligt att träffa alla man tjatat med här på S-H men jag känner lite att jag inte tycker MC var så kul som jag hoppats. Kanske jag förstorade upp mina förväntningar medans jag inte kunde köpa en hoj?
Jag får väl känna efter i några veckor till, känns det som det gör nu så säljer jag hojen....
Sedan är jag en kille som gillar testa nya grejor så det är väl så att jag egentligen vill testa nån ny sak nu....

///M

Pejo skrev:
*KLIPP*...Kan nån berätta vad ordet "great" har i "Great Britain" att göra ? :D

Antar att det härstammar från Kolnonialtiden då England hade väldigt många kolonier runtom i världen. De såg sig även som det enda släktet av klass och värde.
:tummenupp

Pejo skrev:
Du är inte så lite velig du inte. Tänker på den här tråden... hmmm:länk

Ge dig själv lite tid att känna efter, sen bestämmer du dig. Åk gata, landsväg, toura nån sväng, posa lite i stan, kanske prova bankörning ? Det finns så mycket på hojjen att göra... men, just ja, du åkte engelskt ja... :7peta

Kan nån berätta vad ordet "great" har i "Great Britain" att göra ? :D

Visst e det kul att posa på stan, men jag tycker inte riktigt att det är värt en dagskostnad på 100kr/dag :näsblod

Velig eller inte, jag visste att om jag inte köpte en hoj nu i vår skulle jag aldrig få tanken ur min skalle. Samma med att köra enduro, först när jag testat visste jag att det inte var min grej.
Hojen får man alltid såld:)

///M

själv tycker ja bara att de blir roligare o roligare ju mer ja kör!

Jag tycker att det är kul att det finns de som kan tänka sig lägga alla sina pengar på MC, det är kul med folk som brinner för sina intressen:)
Jag brinner för klättring, men det kostar lite mindre...

//M

Här har man inte fått köra knappt något på 8månader och klarar knappt en dag till! Och du klagar? :O

Nejvbie skrev:
Här har man inte fått köra knappt något på 8månader och klarar knappt en dag till! Och du klagar? :O

Jag klagar inte, jag säger bara att det inte var så som jag hoppats och jag undrar om det brukar vara en sådan känsla man får när man skaffar sin första hoj?

///M

Mingves skrev:
Jag tycker att det är kul att det finns de som kan tänka sig lägga alla sina pengar på MC, det är kul med folk som brinner för sina intressen:)
Jag brinner för klättring, men det kostar lite mindre...

//M
Hoj behöver inte kosta så himla mkt, man behöver ju inte ha de värsta av de värsta

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan