Jag tror jag får tacka någon för ett "körkort"

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jag bombade hem från sthlm och höll lagom tempo, nånstans innan arboga
mötte jag en vad jag tror var en Brons 1000R som gjorde "sakta-ner"tecken.
Halverade hastigheten och efter 1km stog en laserman :hihi

Gott!

Hittils har jag blivit varnad före varje kontroll jag stött på, brukar ni varna andra för lasergame?

edit: svataefl

Last edited:
NoicE skrev:
2143522 Jag bombade hem från sthlm och höll lagom tempo, nånstans innan arboga

Gott!

Hittils har jag blivit varnad före varje kontroll jag stött på, brukar ni varna för andra för lasergame?

laserman... :rofl

NoicE skrev:

Gott!

Hittils har jag blivit varnad före varje kontroll jag stött på, brukar ni varna för andra för lasergame?

jo varnar så gott man kan, gött att du blev det nu då:)

jo det är klart.! man är ju schysst men det är inte alltid man/dom fattar vad man vill. Spec när man kör bil, då kanske man varnar för ett rådjur eller så blinkar man för att påminna någon om att slå på ljuset eller liknande. Men ibland så funkar det nog :D

NoicE skrev:

Gott!

Om du rent hypotetiskt skulle ha fortsatt i samma fart skulle du nog inte ha stannat :va

Självklart ska man varna (har för mig att det tillockmed stog i VV läroböcker för körkort på 70-talet enl farsan)
Jag anser att vi hojåkare har tillräkligt med skit från myndigheten så att vi varnar varandra får dom f-n ta!

Har aldrig behövt varna en hojåkare, men jag skulle lätt göra det ifall jag just passerat en kontroll. Skulle t.o.m kunnat slå läger ett par timmar bara för att varna hojåkare, men jag skulle aldrig varna andra bilister.

jag försökte varna en kille som körde en gsx-r 750 genom att blinka och vifta med armen. Men det resulterade i att han drog upp den på bakhjulet istället... hehe.. :tomten tror dock inte att han åkte fast i kontrollen..

Jag blev varnad i går strax utanför stan här och saktade ner. Fin väg och där är inga problem att dra på annars men bara ett par hundra meter bort hade snüten stannat ett gäng bilar och i samma veva kommer en stor van med hästsläp i andra körbanan så det var bara att stanna och vänta på ekipaget för att jag skulle komma förbi. Sen varnade jag nästa förare jag mötte nån halv km därifrån. Tycker det inte är mer än rätt, faktiskt... :)

Varnar alltid!!!
Inte mer än rätt

Nån som fortfarande gör det gamla radarkontrollvarnar tecknet???
Typ såhär fast rakt upp, och blinkande helljus
Carmen%20peace%20sign.jpg

Mors, J

NoicE skrev:
2143522
Hittils har jag blivit varnad före varje kontroll jag stött på, brukar ni varna andra för lasergame?

Självklart!! Varnar både bilar och mc.

Om det är mc så brukar jag vifta med handen brevid huvet som om man ritar en cirkel med pekfingret :dummer (fast fingret uppåt då) :tummenupp

Skulle bli förbannad som fan om ingen varnat en och man blåser rätt i kontrollen.

Hör ofta från poliser att det finns en stor nackdel med att varna andra bilar eftersom onyktra, pundare mm vänder och tar en annan väg.
Varje gång svarar jag att det finns en enkel lösning på det problemet: "Sluta kolla hastigheten, kolla alkohol, körkort, fordonets skick osv så kommer ingen med rent mjöl i påsen att han några problem med att stanna".

Jag varnar alltid andra hojar med "sakta ner" :)

sandstream skrev:
2143656 Hör ofta från poliser att det finns en stor nackdel med att varna andra bilar eftersom onyktra, pundare mm vänder och tar en annan väg.
Varje gång svarar jag att det finns en enkel lösning på det problemet: "Sluta kolla hastigheten, kolla alkohol, körkort, fordonets skick osv så kommer ingen med rent mjöl i påsen att han några problem med att stanna".

Jag varnar alltid andra hojar med "sakta ner" :)

Det där var det vettigaste någon har skrivit på ett tangentbord.

Japp. Varnar alltid, både bilister och motorcyklister. En gång varnade jag till och med en mc-polis som jag mötte :hihi

CJ900RR skrev:
2143685 Japp. Varnar alltid, både bilister och motorcyklister. En gång varnade jag till och med en mc-polis som jag mötte :hihi
haha :)

NoicE skrev:

Gott!

JEPP !!! ALTTID. Det ska man ju göra, annars är man ju ett svin...heh :yoparty

sandstream skrev:
2143656 Hör ofta från poliser att det finns en stor nackdel med att varna andra bilar eftersom onyktra, pundare mm vänder och tar en annan väg.
Typiskt snut-skitsnack bara...

Rattfulla märker fan inte om nån vinkar åt dom, knappast pundarna heller.
Och dessutom brukar dom flesta varningar komma ganska nära kontrollen, vilket gör att man sällan hinner hitta plats att vända innan kontrollen ser en.

Men snuten ska alltid komma med sin propaganda för att man ska underlätta deras arbete att sätta dit folk. 99% av snutens arbete går ju ut på att folk erkänner, eller tjallar på nån annan. (Bortsett från deras tanka-böter-av-svensson-kontroller förståss, vilket är det enda dom klarar utan hjälp. :))
Så dom säger vad som helst för att man inte ska tipsa varandra, men för det mesta är det alltså skitsnack som dom hittat på själva.

Men det är deras problem, klart man hjälper varann. :hej
Om dom inte gillar det så kan dom ju börja åka på larmen om t.ex. våldtäkter, istället för att prioritera bötesfiske av svensson.

C ya on the road, companjeros. :squid

Last edited:
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back