Jag tjackade en födelsedagspresent till mig själv idag.

Mr Helmut skrev:
Manuel låda
Bakhjulsdrift
Minst 200 pålar
Helst turbo

Andra bilar kan man lämna till kärringarna:arsele

Bakhjulsdrift och manuellt, ja om det var en Porsche, Ferrari, Lotus Super 7 eller annan sportbil. Till vardags - nej tack, speciellt inte i stadstrafik. Däremot verkar 240-raggarna och dom som kör pizzaracers tro att dom har sportbilar :arsele

Minst 200 häst? Nja, definierar det hellre som hög och flack vridmomentskurva istället.

Turbo? Javisst, vad annars? :Bugar

Blip skrev:
Tja. jag tycker att den blir redigt slö eftersom alla biogasbilar är utrustade med minsta motorerna. S60 är ingen raket heller men den går betydligt bättre än V70. Ju mer jag kör V70'n desto mer tycker jag att vägegenskaperna påminner om 740. Tips kan vara att trycka över till bensindrift vid rödljusen. Ett annat att tanka naturgas så fort du har svängarna förbi göteborg, det blir enorm skillnad :)

Jag tycker den e rätt pigg ändå, mycket piggare än vad jag trodde att den skulle vara... Men visst, du har rätt i att det inte är nån raket men det räcker gott att pendla till jobbet med. Jeffligt smutt med en så pass ny bil iaf... Lite business-paket, goa läderprylar etc bidrar till en sweet känsla när man kör bilen.

Micke O skrev:
Bakhjulsdrift och manuellt, ja om det var en Porsche, Ferrari, Lotus Super 7 eller annan sportbil. Till vardags - nej tack, speciellt inte i stadstrafik. Däremot verkar 240-raggarna och dom som kör pizzaracers tro att dom har sportbilar :arsele

Minst 200 häst? Nja, definierar det hellre som hög och flack vridmomentskurva istället.

Turbo? Javisst, vad annars? :Bugar

skulle tacka ja till i stort sätt vilken bil som helst nu, har ingen.

men en 240 kan ju bli en sportbil:pannkyss

En 240 tic med lite uppstält laddtryck otonade rutor och några fina alu fälgar vore fint, annars orginal skick. Kanske några nya instrument och 2 recardo stolar.

Nej jag ska inte köpa en bil, har inte råd med det :huvet

RoLLER skrev:
Jag tycker den e rätt pigg ändå, mycket piggare än vad jag trodde att den skulle vara... Men visst, du har rätt i att det inte är nån raket men det räcker gott att pendla till jobbet med. Jeffligt smutt med en så pass ny bil iaf... Lite business-paket, goa läderprylar etc bidrar till en sweet känsla när man kör bilen.
Volvo är bäst :tummenupp

2fast4hjo skrev:
Läcker :tummenupp Klart det ska vara saab ;)

DET är jag inte HELT övertygad om :hihi

Eftersom vi alla åker HOJ när det ska va skoj och gå undan osv så är ju bilen bara en transport...
Ok att den kan vara LITE kul, men fortfarande: Komfort är ju prio 1 för det är väl så man använder bilen numer? Som transport alltså.
GTI har jag haft två stycken, kuliga som f men hallå.

Nä Merca ska det vara! :lol (nu kommer stormen!!!) Haha.

Tacka vet jag min E280 som tar mig utan att blinka till vilken stad som helst i sverige.
OCH: Man kliver ur fräsch!
Tyst och solid. Vad hjulen har för sig under karossen slipper man veta, de hörs inte. De bara gör det de ska: Jämnar ut sveriges spåriga asfalt till ett salsgolv! :tummenupp

Men å andra sidan... jag får oftast bara tanka den...
Själv får jag harva i en veteranklassad 244 aut. :gnissla
Å ja, jag får tanka den med! :hihi

Vad kostar de i försäkring o skatt? Samt vad drar kalaset kr/l???

Har 9-5 aero nu, dyrt men kul...

Funderar lite på o köpa ny, men man kan ju aldrig bestämma sig... :va

Svåra val man har hela tiden... :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...