Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
freddexwing skrev:Hej Bullen, varje år säljs ett hundratal fd krockhojar till allmänheten via handlare som lämnar garanti. Jag är orolig för min Trajja den hade lös motor och var rostig.
Obs det är inte hojen i brevet som är med i filmen.
/Fredde
ps. Bara för att två personer tror samma sak är det inte sant...![]()

N.Blomqvist skrev:Det gäller min gamla Triumph Tiger -06 som försäkringsbolaget löste in i Januari.
Under tiden jag körde den så vårdade jag den ömt.
Jag tvättade den efter varje gång jag körde den på vintern, var noga med att smörja kedjan, osv.
Nu bar det sig tyvärr inte bättre än att jag skrotade den i ett dike utanför stockholm den 20:e Januari,
Sedan dess har den stått otvättad, full i salt, på dagtid utomhus.
Jag skulle inte vilja att någon köpte den cykeln i tron om att den är i fint skick eftersom salt och elände bara MÅSTE sätta sina spår i ytbehandling, lager, osv.
Cykeln såldes idag av försäkringsbolaget till en firma i Falun, och har reg.nr. XFF601.
Jag känner att jag måste skriva detta då jag tror att det här är en hoj som kommer att vålla en ev. blivande ägare stora problem i framtiden.![]()
Så den nye ägaren av hojen hade varit helnöjd innan du kom och sabbade hans party?Ulvheden skrev:jag kan ju flika en sak om min förförra hoj, en gixxer 600 -01.
Klipp...
N.Blomqvist skrev:Nu bar det sig tyvärr inte bättre än att jag skrotade den i ett dike utanför stockholm den 20:e Januari,
QUOTE]
Erkänn nu att du har skrotat hojen på flit pga av att du bränt fast en stor, brun fläck på avgassystemet det första du gjorde.
Victor skrev:Så den nye ägaren av hojen hade varit helnöjd innan du kom och sabbade hans party?
Om han hade inte märkt att ramen var helt krokig vid styrhuvet så kanske man kan fråga sig om den verkligen var skadad.

Hoppas du själv INTE råkar ut för något sådant.Bearfoth skrev:N.Blomqvist skrev:Nu bar det sig tyvärr inte bättre än att jag skrotade den i ett dike utanför stockholm den 20:e Januari,
QUOTE]
Erkänn nu att du har skrotat hojen på flit pga av att du bränt fast en stor, brun fläck på avgassystemet det första du gjorde.
Nu får du läsa på lite.![]()
Det var TIGERN jag skrotade. Fläcken lyckades jag bränna fast på min nya SPRINT, som jag köpte för pengarna jag fick ut för tigern.
Gottis skrev:Har inte Traja garantier på sina hojar...så som rost och andra saker tex om motorn skulle sitta fel i den redan snea ramen som jubel idioten som köpte hojen inte märkte när han provkörde den![]()
![]()
jag håller på fredde
Jodå, garanti mot rost finns. -Förutsatt att man skött och underhållit den enligt instruktionsbok. Det innebär att man ska tvätta och torka av den i princip varje gång den blivit blöt.
Victor skrev:Så den nye ägaren av hojen hade varit helnöjd innan du kom och sabbade hans party?
Om han hade inte märkt att ramen var helt krokig vid styrhuvet så kanske man kan fråga sig om den verkligen var skadad.
Smartswede skrev:Vad köparn märker är inte det som räknas.
N.Blomqvist skrev:Nu får du läsa på lite.![]()
Det var TIGERN jag skrotade. Fläcken lyckades jag bränna fast på min nya SPRINT, som jag köpte för pengarna jag fick ut för tigern.
QUOTE]
Sorry. Sitter på jobbet och tänker på lite för mycket på annat. Men inte allvarligt så trodde jag att du skulle gjort något sådant heller.![]()
Bearfoth skrev:N.Blomqvist skrev:Nu får du läsa på lite.![]()
QUOTE]
Sorry. Sitter på jobbet och tänker på lite för mycket på annat. Men inte allvarligt så trodde jag att du skulle gjort något sådant heller.![]()
Nejdå, det trodde jag inte heller. Ville bara reda ut begreppen.![]()
Nu vet jag vad som kommer att hända med cykeln.N.Blomqvist skrev:Det gäller min gamla Triumph Tiger -06 som försäkringsbolaget löste in i Januari.
Under tiden jag körde den så vårdade jag den ömt.
Jag tvättade den efter varje gång jag körde den på vintern, var noga med att smörja kedjan, osv.
Nu bar det sig tyvärr inte bättre än att jag skrotade den i ett dike utanför stockholm den 20:e Januari,
Sedan dess har den stått otvättad, full i salt, på dagtid utomhus.
Jag skulle inte vilja att någon köpte den cykeln i tron om att den är i fint skick eftersom salt och elände bara MÅSTE sätta sina spår i ytbehandling, lager, osv.
Cykeln såldes idag av försäkringsbolaget till en firma i Falun, och har reg.nr. XFF601.
Jag känner att jag måste skriva detta då jag tror att det här är en hoj som kommer att vålla en ev. blivande ägare stora problem i framtiden.![]()
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |