Ricken
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 19 Apr 2004
- Hoj
- RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
min cross blev stulen för några år sen, den dök sen upp igen efter nästan ett år.
Då den var oförsäkrad när den stals så fick jag aldrig ut något av förs. bolaget, vilket medförde att jag då fick igen den när snälla polisen hittat den.
Jag sa då att jag ska begära ersättning för dom merkostnader det hela gett mig.
I går så fick jag ett brev ifrån åklagarmyndigheten där dom vill att jag ska ange vad jag begär skadestånd för och vilken summa.
Jag har ett antal poster som jag ska fylla i men jag tänkte se vad ni tycker är skäligt.
Hojen var en -00 yz 426, den var alltså bort i 7-8 månader.
När dom stal den så satt det ett skivbromslås i framhjulet. Bromsskivan hade dom då tagit bort och slängt. Så jag fick igen den utan bromsskiva.
Så, spåna loss.
Då den var oförsäkrad när den stals så fick jag aldrig ut något av förs. bolaget, vilket medförde att jag då fick igen den när snälla polisen hittat den.
Jag sa då att jag ska begära ersättning för dom merkostnader det hela gett mig.
I går så fick jag ett brev ifrån åklagarmyndigheten där dom vill att jag ska ange vad jag begär skadestånd för och vilken summa.
Jag har ett antal poster som jag ska fylla i men jag tänkte se vad ni tycker är skäligt.
Hojen var en -00 yz 426, den var alltså bort i 7-8 månader.
När dom stal den så satt det ett skivbromslås i framhjulet. Bromsskivan hade dom då tagit bort och slängt. Så jag fick igen den utan bromsskiva.
Så, spåna loss.