Jag sadlar om!

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
På måndag åker jag ner till bike i trollhättan och hämtar ut en ktm lc4 640 deras sista svarta en 06! det blir en lång helg!!:confused:

Buskenstrom skrev:
2336371 På måndag åker jag ner till bike i trollhättan och hämtar ut en ktm lc4 640 deras sista svarta en 06! det blir en lång helg!!:confused:
Grattis kompis det var på tiden att komm över på rätt sida.:Bugar

Buskenstrom skrev:
2336371 På måndag åker jag ner till bike i trollhättan och hämtar ut en ktm lc4 640 deras sista svarta en 06! det blir en lång helg!!:confused:

Ska själv klippa till på en sådan om någon vecka, byter in min hornet!
Ska bli så j*vla kul :yoparty

norda skrev:
2336807 Ska själv klippa till på en sådan om någon vecka, byter in min hornet!
Ska bli så j*vla kul :yoparty
Hoppas verkligen att det blir kul har hört(läst) många som dizzat 640:n!
nu åker jag om 17 timmar ner till bike :gnissla

Buskenstrom skrev:
2338707 Hoppas verkligen att det blir kul har hört(läst) många som dizzat 640:n!
nu åker jag om 17 timmar ner till bike :gnissla
ja 640 är säkert 5hk mindre än 660n o flera kg tyngre iaf en 15kg:hihi
Dessa klagande mäniskor som inte får upp motarden på slangen på 2an kan ju slänga sig i brunnen .....
640n kanske vägre några kg men jag plockar upp min i motorvägsfart på slangen iaf så saknar ju inte effekten om man säger så.
Hoppas ni trivs med bytena :yoparty

Körde en 640 förut. Kanonhoj. Fick kanske stryk av 660 i toppfart men inte annarsVad är det 500mil på olja/ventiler på den. Fan man kör ju hela sommaren utan att behöva serva.

vad händer om man inte pillar med ventilerna? olja+filter var ju inga broblem men ventilerna känns lite överkurs.

Buskenstrom skrev:
2340170 Nu drar jag :banana klockan är 04:34 bilder kommer ikväll!! see ya:arsele
Oj vilken resa 112 mil i regn (ja nästan iallafall) nu är den iallafall hemma!
edit: ehh med bil och släp förståss

Bifogat

• DSC00453_edited.JPG
    DSC00453_edited.JPG
    126.1 KB · Visningar: 126
Last edited:
Grattis!!

ser riktigt nice ut!! ska också åka och titta på en motard snart.. :)

Whoopass skrev:
2343096 A!!! fan va grymt!! du vet vem som ska köra på den mopen när jag kommer upp!!:D
det vet jag!! effeckt mässigt så kändes det som en moppe!!(jag jämför med 450 cross)men det är klart den har ju bara gått 2.2mil så det kanske blir bättre när den gått lite?:hihi
hade den på tomgång en stund igårkväll och krökarna blev röda!! snacka om att det är STOPP i ljuddämparna vilket skit!! nån som gjort nått med dom för att "öppna upp" lite?? se så små utblås hålen är!!

Bifogat

• DSC00452_edited.JPG
    DSC00452_edited.JPG
    108.7 KB · Visningar: 92
jag tog bara en hålsåg med rätt dim, och borrade upp skiten...
Sen är det bara dra ut "strypröret" som sitter där...taaadaaa så har man mycket fränare ljud också :)

Kulgan skrev:
2343546 jag tog bara en hålsåg med rätt dim, och borrade upp skiten...
Sen är det bara dra ut "strypröret" som sitter där...taaadaaa så har man mycket fränare ljud också :)
Beskriv närmare sågade du runt den andra kanten den runt utblåset?? har du bild??

En som passade just i "ringen" typ :)

Bifogat

• borrad.jpg
    borrad.jpg
    95.5 KB · Visningar: 110
Nackdelen med att jämföra med din 450 cross är att de lär vara helt olika drevade...

- Johan

Buskenstrom skrev:
2343399 det vet jag!! effeckt mässigt så kändes det som en moppe!!(jag jämför med 450 cross)men det är klart den har ju bara gått 2.2mil så det kanske blir bättre när den gått lite?:hihi
hade den på tomgång en stund igårkväll och krökarna blev röda!! snacka om att det är STOPP i ljuddämparna vilket skit!! nån som gjort nått med dom för att "öppna upp" lite?? se så små utblås hålen är!!

mr_rockster skrev:
2343834 Nackdelen med att jämföra med din 450 cross är att de lär vara helt olika drevade...

- Johan
Helt sant ! bara det att jag inte har något annat och jämföra med har bara kört cross tidigare och whoopass r1a på en gräsplan.
jag har bara kört 2 mil med den(inget kk) får jag bara komma in mig lite på den så kommer allt kännas annurlunda!

Ljudet blir om inte annat mycket grymmare...lite svalare blir det också.
Inte märkt nån skillnad effektmässigt, isf är det väldigt marginellt.

Dock så borrade jag bort alla popnitar och drog ut hela kalaset innan jag började fippla ifall det kommer massa skrot i dämparen.
Men när man borrat upp hålet så drar man ut strypröret som är lite krokigt och ca 20 cm långt...eller det lopssnar rättare sagt från själva "ändkåpan".

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back