Cathje
en holländare på en svensk sida *ler*
- Gick med
- 2 Mar 2005
- Hoj
- Honda VFR400R NC30 1992, Kawasaki ZXR750 J1 1991
eftersom jag är holländare: lite på svenska, lite på engelska...
nu, 3 månader efter min olycka, har jag inte haft tid att fixa hojen än, tyvärr...
jag hade redan köpt delar för att fixa hojen, så dem säljer jag med hojen.
så ser den ut nu:
[large]vfr400r nc30 - 1992
22.078 miles / 35.300 km
topspeed: 230km/u
non-restricted engelsk hoj.
[/large]
gjort innan olyckan:
ny olja o filter
ny "forkoil"
nytt bakdäck (500 km) bt020
framdäck: 11.000 km bt014 (bra för minst 5000 till)
synchronised carbs
suspension checked by one of the best dutch suspension-specialists
DEN SOM KÖPER HOJEN FÅR EN ENGELSK HAYNES MANUAL
=======================================================
skador:
-framhjul
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231088
-front forks höger är sönder, vänster vet jag inte. nya insides kostar 110 euro var.
-right front footpeg jag har en kvar som kommer med hojen
-right clipon jag har allt som behövs för att fixa detta
-brakepump idem > har en ny
-carter bara skada på utsidan
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231086
- resten subframe is not straight, can be bent back in place, same with front mirror frame.
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231109
- vänster framlys inte sönder men jag har en ny
köpt på ebay:
- t-pieces (vet inte om de behöver bytas ut, men köpte dem ändå
- clock/headlights frame (idem)
extra:
- dynokit stage 1
- k&n airfilter
- race ljuddämpare/system med open illegal dämpare.
- 61 pk på bakhjulet
- top: 230 km/u (dynorun finns från 3 veckor innan olyckan
====================================================================
HOJENS LIV SEN JAG KÖPTE DEN
Köpte den 01-11-2004 (körkort sen 26/11/04)
@15.500 miles
November 2004
chain + sprockets replaced
nytt bak/fram däck
Februari 2005@16.500 miles
nytt batterie
nya bougies (20 euro/st, de är dyra!!!)
April 2005 @17.000 miles
brake fluid replaced @dealer
18/6/05 21.000 miles
all the other fluids replaced inlc oil filter
21/6/05 21.300 miles
nytt bakdäck BT014
carbs gesynchronised
dynorun!!!
8/7/05 21.650 miles
nytt bakdäck igen (fick en jättestor spik i den andra
) > BT020
18/7/05 > olyckan: körde i en hund med 40 km/t o försökte undvika han (hunden dog, jag var helt "out" i 3 veckor...)
==================================================================
clocks:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231087
duo-peg höger sida:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231089
tank:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231093
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231106
nytt bakdäck
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231095
framdäck
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231111
open laser dämpare:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231443
=================================
jag har:
- alla kåpor (köpte dem innan olyckan för 450 euro)
- ny ruta (100 euro)
- alla stickers som behövs för att få den som den ska vara, röd/vit/blå (65 euro)
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/230586
- legal laser dämpare
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231438
- svart duo seat
- nya speglar (30 euro)
- nya carbon bar ends (20 euro)
som på bilden skulle den bli:
===============================================================================
som man kan läsa: jag ville fixa hojen innan jag crashade. jag ville måla om den i originella färger o hade redan köpt massor med reserv delar... tyvärr har jag för mycket att göra nuförtiden, pluggandet, jobbet...
skulle gärna vilja köra igen, men det tar för lång tid att fixa den...
om du har frågor, helst via mejl, finns inte på forumet så ofta:
mfcathje@hotmail.com
jag bor i Holland/Nederländerna, i Enschede (precis vid tyska gränsen)
hojen står i Meppel, nära TT-circuit Assen.
kan "suspend" hojen här i Holland o göra den färdig för export till Sverige, inget problem...
nu, 3 månader efter min olycka, har jag inte haft tid att fixa hojen än, tyvärr...
jag hade redan köpt delar för att fixa hojen, så dem säljer jag med hojen.
så ser den ut nu:
[large]vfr400r nc30 - 1992
22.078 miles / 35.300 km
topspeed: 230km/u
non-restricted engelsk hoj.
[/large]
gjort innan olyckan:
ny olja o filter
ny "forkoil"
nytt bakdäck (500 km) bt020
framdäck: 11.000 km bt014 (bra för minst 5000 till)
synchronised carbs
suspension checked by one of the best dutch suspension-specialists
DEN SOM KÖPER HOJEN FÅR EN ENGELSK HAYNES MANUAL
=======================================================
skador:
-framhjul
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231088
-front forks höger är sönder, vänster vet jag inte. nya insides kostar 110 euro var.
-right front footpeg jag har en kvar som kommer med hojen
-right clipon jag har allt som behövs för att fixa detta
-brakepump idem > har en ny
-carter bara skada på utsidan
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231086
- resten subframe is not straight, can be bent back in place, same with front mirror frame.
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231109
- vänster framlys inte sönder men jag har en ny
köpt på ebay:
- t-pieces (vet inte om de behöver bytas ut, men köpte dem ändå
- clock/headlights frame (idem)
extra:
- dynokit stage 1
- k&n airfilter
- race ljuddämpare/system med open illegal dämpare.
- 61 pk på bakhjulet
- top: 230 km/u (dynorun finns från 3 veckor innan olyckan
====================================================================
HOJENS LIV SEN JAG KÖPTE DEN
Köpte den 01-11-2004 (körkort sen 26/11/04)
@15.500 miles
November 2004
chain + sprockets replaced
nytt bak/fram däck
Februari 2005@16.500 miles
nytt batterie
nya bougies (20 euro/st, de är dyra!!!)
April 2005 @17.000 miles
brake fluid replaced @dealer
18/6/05 21.000 miles
all the other fluids replaced inlc oil filter
21/6/05 21.300 miles
nytt bakdäck BT014
carbs gesynchronised
dynorun!!!
8/7/05 21.650 miles
nytt bakdäck igen (fick en jättestor spik i den andra

18/7/05 > olyckan: körde i en hund med 40 km/t o försökte undvika han (hunden dog, jag var helt "out" i 3 veckor...)
==================================================================
clocks:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231087
duo-peg höger sida:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231089
tank:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231093
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231106
nytt bakdäck
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231095
framdäck
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231111
open laser dämpare:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231443
=================================
jag har:
- alla kåpor (köpte dem innan olyckan för 450 euro)
- ny ruta (100 euro)
- alla stickers som behövs för att få den som den ska vara, röd/vit/blå (65 euro)
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/230586
- legal laser dämpare
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/231438
- svart duo seat
- nya speglar (30 euro)
- nya carbon bar ends (20 euro)
som på bilden skulle den bli:


===============================================================================
som man kan läsa: jag ville fixa hojen innan jag crashade. jag ville måla om den i originella färger o hade redan köpt massor med reserv delar... tyvärr har jag för mycket att göra nuförtiden, pluggandet, jobbet...
skulle gärna vilja köra igen, men det tar för lång tid att fixa den...
om du har frågor, helst via mejl, finns inte på forumet så ofta:
mfcathje@hotmail.com
jag bor i Holland/Nederländerna, i Enschede (precis vid tyska gränsen)
hojen står i Meppel, nära TT-circuit Assen.
kan "suspend" hojen här i Holland o göra den färdig för export till Sverige, inget problem...
Last edited: