Maxout
Mr
MotoGp har gått från roadracing till roadrash. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
... är Sete e gay och gjorde fel i sista kurvan. Synd om Rossi.BMW R90s skrev:I nästa lopp kanske Sete är på innern och då...
Santo skrev:Hur många gånger körde de om varandra på det sista varvet? Med tanke på all action och allt adrenalin som måste pumpat i kroppen på det sista varvet var det som hände oundvikligt, det kunde lika gärna ha varit Sete som "torpedat" Rossi. Båda förarna var heta.
JappFluxir skrev:Jag missade det..![]()
vilken kanal går det på numer ??
Eurosport fortfarande??![]()
OlleR skrev:Japp
måndag den 11 april 2005
08:30 Grand Prix - Jerez, Spanien Moto GP (09:30)
Från igår
"Andra chansen" så att säga.
Mattias skrev:Det visar inget annat än att 95% av världens befolkning är korkskallar. Fast det visste jag redan.
McFille skrev:Efter att ha studerat incidenten lite mer så kan jag hålla med om det var en "racing incident", MEN det var också otroligt klantigt och dåligt gjort av Rossi...fast det bådar väl inför hårda framtida lopp!![]()
Här är ett klipp från motogp.com med incidenten från flera vinklar.
http://www2.motogp.com/ppv_multimedia2/337/337588_36228.wmv
edit. På filmen kan ni se att Sete fick Rossis bromshandtag in i axeln, så det var nog inte bara spel för galleriet när han tog sig för axeln hela tiden...![]()
Det va en race incidet det är sånt som händer... men teatern från sete va kul, loserMatthias skrev:va vore MOTOGP utan ROSSI??Han är BÄST!!
![]()
Vale är ju tillomed om, Reglerna sägel: Först in väljer spårkajlyl skrev:
halva PBR satt och kollade tillsammans på stor bild det va as kulFluxir skrev:faaaaan.. jag har ju inte Eurosport...![]()
får hitta nån polare som har det som man kan snylta lite på..![]()
Tycker det är en högst orelevant jämförelse. Setes och Rossis ihopåkning är en typisk racing incident, just för att det händer på sista varvet, när adrenalinet pumpar upp över öronen, och för att Sete faktiskt lämnar en liten lucka.magnus_moss skrev:Exakt! Om man skulle tillåta sådan här "rallycrosskörning" i alla lägen i alla kurvor så skulle det bli verkligt intressant. Om vi tänker oss att alla 30 förarna i ett race skulle göra en sådan här omkörning per varv så skulle det bli ungefär 30x25=750 sådana här "tuffa" sk. omkörningar per heat. Lysande! Vi skulle troligtvis ha halverat antalet RR-förare varje race. Då skulle man bara behöva köra fem race för sedan skulle det bara vara en förare kvar. Den som kör på flest vinner!
Den ursäkten tror jag inte ens Biaggi själv tror på. Biaggi hade hur lätt som helst helt enkelt kunnat styra åt ANDRA hållet, istället för att preja ut Rossi från banan i 200+, ”för att inte riskera att haka ihop”.OlleR skrev:Japp, och jag tror på anledningen, att han ville visa avstånd för att rossi inte skulle gå in i biaggis cykel och kanske fastna och dra omkull dom båda två. Jävligt proffesionellt gjort skulle jag säga.
Ludde78 skrev:Det är det som gör din jämförelese orelevant, då den som agerar som i din jämförelse, och ”kör som i en rallycrosstävling", varv på varv, inte längre gör det oavsiktligt.
magnus_moss skrev:En påkörning är en påkörning och skall bestraffas oavsett om det är avsikligt eller oavsiktligt. Hur skulle det se ut om vi hade regler som tillät oavsiktliga påkörningar? Vem ska avgöra vad som är det ena eller det andra?
Och vad är det för lucka ni pratar om? Det fanns ingen lucka! Det kallas för "racing line" när man skär in mot apex.
Jag har en känsla av att alla som tycker att Rossi inte gjort något fel är folk som inte kört en RR-tävling. Varje gång jag rejsar och dyker ner i en kurva så gör jag SÅKLART det med troskapen att ingen ska sätta sitt framhjul i sidan på mig. Det är ju sååååå respeklöst och ytterst pinsamt (jag har gjort det någon gång) i en sport där respekt är det viktigaste vi har.
En tabbe kan alla göra. Rossi skulle ha låtit Sete passera på rakan fram mot mål. Så hade en sportsman gjort.
Skorpan skrev:en till innan det händer...
Skorpan skrev:en till innan det händer...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |