jag säger bara ROSSI!!

Hur många gånger körde de om varandra på det sista varvet? Med tanke på all action och allt adrenalin som måste pumpat i kroppen på det sista varvet var det som hände oundvikligt, det kunde lika gärna ha varit Sete som "torpedat" Rossi. Båda förarna var heta.
 
Santo skrev:
Hur många gånger körde de om varandra på det sista varvet? Med tanke på all action och allt adrenalin som måste pumpat i kroppen på det sista varvet var det som hände oundvikligt, det kunde lika gärna ha varit Sete som "torpedat" Rossi. Båda förarna var heta.


WORD! :fakta
 
Jag missade det.. :(

vilken kanal går det på numer ??
Eurosport fortfarande?? :va
 
Last edited:
Fluxir skrev:
Jag missade det.. :(

vilken kanal går det på numer ??
Eurosport fortfarande?? :va
Japp

måndag den 11 april 2005
08:30 Grand Prix - Jerez, Spanien Moto GP (09:30)
Från igår

"Andra chansen" så att säga.
 
OlleR skrev:
Japp

måndag den 11 april 2005
08:30 Grand Prix - Jerez, Spanien Moto GP (09:30)
Från igår

"Andra chansen" så att säga.

faaaaan.. jag har ju inte Eurosport... :huvet

får hitta nån polare som har det som man kan snylta lite på.. :rolleyes:
 
McFille skrev:
Efter att ha studerat incidenten lite mer så kan jag hålla med om det var en "racing incident", MEN det var också otroligt klantigt och dåligt gjort av Rossi...fast det bådar väl inför hårda framtida lopp! :)

Här är ett klipp från motogp.com med incidenten från flera vinklar.

http://www2.motogp.com/ppv_multimedia2/337/337588_36228.wmv

edit. På filmen kan ni se att Sete fick Rossis bromshandtag in i axeln, så det var nog inte bara spel för galleriet när han tog sig för axeln hela tiden... :rolleyes:
:Bugar
 
Matthias skrev:
va vore MOTOGP utan ROSSI?? :rolleyes: Han är BÄST!! :yoparty
Det va en race incidet det är sånt som händer... men teatern från sete va kul, loser :näsblod ja trodde man va vältränad när man körde MGP, O VALE bevisade vem som va STARKAST. GOO VALE GOO :fyllisar :Bugar
 
Helt klart så verkar det som att Sete är minst lika vass iår som förra året hans uttalande I will talk about anything except the last lap," a stone-faced Gibernau said, before adding: "There will be no appeal from me. I don't want such a great race to be reduced to what happened at the last corner.

"I love this sport and I don't want to get involved in politics

Rossis kommentar till incidenten var "He moved to close the line, but I had a small, small gap -- maybe half a metre -- to overtake and it was the only way."

Kolla blicken!
big_md-i180063.jpg


Nästa vecka smäller det igen i Portugal :yoparty
 
magnus_moss skrev:
Exakt! Om man skulle tillåta sådan här "rallycrosskörning" i alla lägen i alla kurvor så skulle det bli verkligt intressant. Om vi tänker oss att alla 30 förarna i ett race skulle göra en sådan här omkörning per varv så skulle det bli ungefär 30x25=750 sådana här "tuffa" sk. omkörningar per heat. Lysande! Vi skulle troligtvis ha halverat antalet RR-förare varje race. Då skulle man bara behöva köra fem race för sedan skulle det bara vara en förare kvar. Den som kör på flest vinner!
Tycker det är en högst orelevant jämförelse. Setes och Rossis ihopåkning är en typisk racing incident, just för att det händer på sista varvet, när adrenalinet pumpar upp över öronen, och för att Sete faktiskt lämnar en liten lucka.
KOMBINATIONEN av detta gör att i alla fall jag tycker att det är att betecknas som en typisk racing incident, och framför allt, för att det INTE var avsiktligt från Rossis sida att peta ut Sete i gruset.
Det är det som gör din jämförelese orelevant, då den som agerar som i din jämförelse, och ”kör som i en rallycrosstävling", varv på varv, inte längre gör det oavsiktligt.
OlleR skrev:
Japp, och jag tror på anledningen, att han ville visa avstånd för att rossi inte skulle gå in i biaggis cykel och kanske fastna och dra omkull dom båda två. Jävligt proffesionellt gjort skulle jag säga.
Den ursäkten tror jag inte ens Biaggi själv tror på. Biaggi hade hur lätt som helst helt enkelt kunnat styra åt ANDRA hållet, istället för att preja ut Rossi från banan i 200+, ”för att inte riskera att haka ihop”.
Om nu Biaggis avprejning av Rossi på Suzuka INTE var avsiktlig, och inte ska straffas, då är denna incident med Rossi och Sete inte ens värd att ta upp i diskussion.

Nåväl, det är bara att vänta och se om det blir några följder från disciplinnämden, inte ens Setes team verkar ha brytt sig om att lämna in en protest i alla fall.
 
Ludde78 skrev:
Det är det som gör din jämförelese orelevant, då den som agerar som i din jämförelse, och ”kör som i en rallycrosstävling", varv på varv, inte längre gör det oavsiktligt.

En påkörning är en påkörning och skall bestraffas oavsett om det är avsikligt eller oavsiktligt. Hur skulle det se ut om vi hade regler som tillät oavsiktliga påkörningar? Vem ska avgöra vad som är det ena eller det andra?

Och vad är det för lucka ni pratar om? Det fanns ingen lucka! Det kallas för "racing line" när man skär in mot apex.

Jag har en känsla av att alla som tycker att Rossi inte gjort något fel är folk som inte kört en RR-tävling. Varje gång jag rejsar och dyker ner i en kurva så gör jag SÅKLART det med troskapen att ingen ska sätta sitt framhjul i sidan på mig. Det är ju sååååå respeklöst och ytterst pinsamt (jag har gjort det någon gång) i en sport där respekt är det viktigaste vi har.

En tabbe kan alla göra. Rossi skulle ha låtit Sete passera på rakan fram mot mål. Så hade en sportsman gjort.
 
magnus_moss skrev:
En påkörning är en påkörning och skall bestraffas oavsett om det är avsikligt eller oavsiktligt. Hur skulle det se ut om vi hade regler som tillät oavsiktliga påkörningar? Vem ska avgöra vad som är det ena eller det andra?

Och vad är det för lucka ni pratar om? Det fanns ingen lucka! Det kallas för "racing line" när man skär in mot apex.

Jag har en känsla av att alla som tycker att Rossi inte gjort något fel är folk som inte kört en RR-tävling. Varje gång jag rejsar och dyker ner i en kurva så gör jag SÅKLART det med troskapen att ingen ska sätta sitt framhjul i sidan på mig. Det är ju sååååå respeklöst och ytterst pinsamt (jag har gjort det någon gång) i en sport där respekt är det viktigaste vi har.

En tabbe kan alla göra. Rossi skulle ha låtit Sete passera på rakan fram mot mål. Så hade en sportsman gjort.

Ganz Richtig !!!

OCH efter en sån vinst borde han inte ha den dåliga smaken
att åka på bakslangen över linjen !
 
Håller med unge Herr Mozzbergh här...

Hade jag varit Rossi, hade jag slagit av på rakan och släppt om Sete, hur surt det än hade kännts. Tycker omkörningen var riktigt ful, trots att jag är ett Rossi-fan. Det fanns helt enkelt inte rum att köra om där, Rossi var alldeles för sen på bromsen, och hade han inte bromsat upp mot Sete så hade han förmodligen hamnat i gruset själv.

Sista varvet på racet var riktigt grymt! :yoparty
Synd bara på sista kurvan...

Ska bli intressant att se resten av säsongen nu. Är det månne en ny fejd a'la Rossi-Biaggi på G?
Rossi måste ju få en ny ärkerival nu när den gamle "kejsaren" från Rom har trillat ner från tronen... :D
 
Skorpan skrev:
en till innan det händer...

Tror du det är en helt normal företeelse för en RR-förare att köra med innerfoten nere i backen.

En stillbild säger ingenting...hade Rossi totalt STRUNTAT i att bromsa så hade han också självklart varit om....OCH ute i grusfållan.
 
Last edited:
Skorpan skrev:
en till innan det händer...

Inte svårt att köra om, om man inte bromsar.
Sete ligger i race-line, och Rossi kommer okontrollerat (med bara en fot på fotpinnarna) och har inte ens börjat svänga. Hade inte Sete varit i vägen, så hade nog som sagt Rossi själv hamnat i gruset.
Tycker det är solklart, Rossis fel....

Kolla även efter situationen, efter att dom slagit ihop. Sete försöker undvika gruset, men Rossi fortsätter trycka ut honom i tangentens rikting, och är bara några decimeter från att själv hamna i gruset.
 

Bifogat

  • rossi.jpg
    rossi.jpg
    28.5 KB · Visningar: 76
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top