Jag röstar rött nästa val

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
eh, har jag helt fel om jag fattat det som att det var regeringen som införde nya regler och inte FK?

Regeringen inför regler, regler går att tolka. FK väljer att tolka reglerna på ett ofördelaktigt sätt för människor och för regeringen, för att på så vis kritisera regeringen och försöka få ett maktskifte i kommande val.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag gillar inte Mona Sahlin innerst inne, tycker hon är lite konstig och oberäknelig. Men när det gäller just Toblerone och allt annat bör nämnas att hennes man har varit spelberoende och som konsekvens av detta otroligt många gånger trashat familjeekonomin. Så helt lätt har hon ju inte haft det om man ska vara ärlig.

Och sedan det där med körförbud på bilen, snälla, här på sporthoj?
Who gives a fu**?

Rätt ska vara rätt, vill vi verkligen ha snövita politiker?
Jag kom ihåg när det diskuterades TV-avgifter på vissa politiker, det var ju oxå ett skämt. Vem brydde sig innerst inne...?

Allt detta är ju rökridåer och bortförklaringar: grundfrågan var ju om man får tillåtas vara sjuk. Eller skall vi tvinga sjuka att jobba?
/(visst med nyanser, men ändå)

Ja, så det är så synd om henne som inte kan styra sitt eget hem så hon måste ju verkligen få styra vårt land...

Seriöst talat, ja, vi skall kunna kräva det yttersta av våra politiker, det är därför de får pension efter en viss tid också. Har man skelett i garderoben så är de till allmän beskådan och inte något man kan bara beskylla att varje svensson har.
Eller är det så var o varannan skall säga till KF när de hamnar där... "det var min man som..."

eh, har jag helt fel om jag fattat det som att det var regeringen som införde nya regler och inte FK?

Yes, det har du. Välkommen till den ljusa sidan. :tummenupp
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Exakt, det är inte och har aldrig varit en politisk fråga.

nja, hade FK varit ett rent försäkringsbolag så hade inte varit politiskt, det vore kanske bättre om FK var ett rent försäkringsbolag och kunde stämma företag etc., många blir ju sjuka av dålig arbetsmiljö, nu är det bara individer som kan råka illa ut i hanteringen från FK och tillfälliga nycker av för tillfället sittande regering.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
nja, hade FK varit ett rent försäkringsbolag så hade inte varit politiskt, det vore kanske bättre om FK var ett rent försäkringsbolag och kunde stämma företag etc., nu är det bara individer som kan råka illa ut i hantering från FK och tillfälliga nycker av för tillfället sittande regering.

Väääääänta nu... skrev någon som förespråkar sossarna det här... WOW
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Du är lika långt ut i bärskkogen som dina sossekompisar.

Vem i denna tråd som önskar borgerlig valseger har pratat om svartjobb eller uttalat sig positivt om skattesmitande? Precis som dina kompisar saknar du tydligen rationella argument för din sak.:)

Beundrar din argumentation och retorik som är lysande men enligt mig har du fel i frågan angående sjukförsäkringssystemet. sen att du inte hittar var jag står politiskt är humor:krama
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag gillar inte Mona Sahlin innerst inne, tycker hon är lite konstig och oberäknelig. Men när det gäller just Toblerone och allt annat bör nämnas att hennes man har varit spelberoende och som konsekvens av detta otroligt många gånger trashat familjeekonomin. Så helt lätt har hon ju inte haft det om man ska vara ärlig.

Och sedan det där med körförbud på bilen, snälla, här på sporthoj?
Who gives a fu**?

Rätt ska vara rätt, vill vi verkligen ha snövita politiker?
Jag kom ihåg när det diskuterades TV-avgifter på vissa politiker, det var ju oxå ett skämt. Vem brydde sig innerst inne...?

Allt detta är ju rökridåer och bortförklaringar: grundfrågan var ju om man får tillåtas vara sjuk. Eller skall vi tvinga sjuka att jobba?
/(visst med nyanser, men ändå)

Då ska lagar och straff gälla även dem själva. Varför ska man kunna se mellan fingrarna när de inte ens kan följa de regler och lagar de sett till själva?
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
eh, har jag helt fel om jag fattat det som att det var regeringen som införde nya regler och inte FK?

Nej, du har rätt MEN du har inte fattat att de flesta regler som det idag klagas på infördes av den förra regeringen, de ändringar som skett av nuvarande regering har dessutom Sossarna varit helt eniga med regeringen om!!

Men som sagts tidigare FK styrs av politiskt tillsatta tjänstemän som till största delen är sossar, de har allt att vinna på att få regeringen att se ut som ett monster.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Beundrar din argumentation och retorik som är lysande men enligt mig har du fel i frågan angående sjukförsäkringssystemet. sen att du inte hittar var jag står politiskt är humor:krama

Har jag felaktigt sossefierat dig, så får jag naturligtvis ödmjukt be om ursäkt för det. Med tanke på den stämning som rådde i tråden vid tillfället och vad du skrev, så låg det dock nära till hands att dra den slutsatsen.

Det är aldrig fel med en konstruktiv debatt, så utveckla gärna vad jag missuppfattat med sjukförsäkringen.:)

Då ska lagar och straff gälla även dem själva. Varför ska man kunna se mellan fingrarna när de inte ens kan följa de regler och lagar de sett till själva?

Därför att de tillhör den politiska adeln. Gör man det tror man gärna att man är untouchable. Mona Sahlin fick erfara att verkligheten inte är så enkel.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
du som har aftonbladet som sin bibel och inte kan tänka själva, eller läsa fakta.

Ha Ha Ha .. Så fel Du kan ha.

Du tror verkligen på allvar att jag grundar min politiska övertygelse på skvaller från AB.. :D

Tycker att högerbrackorna i tråden verkar desperata... Det saknas iofs inte motiv till oro då folket verkligen inte applåderar regeringen likt sjuka höns.

Den enkla, fast dock självklara sanningen är att folket gillar inte till motsatts från er propaganda apparat att man på de redan utsattas konto gör rika ännu rikare vilket såklart kommer att visa sig i höstens val..

Nu är jag ju till skillnad från fler av er en ödmjuk kille nästan snäll! Som den sportsman jag är önskar jag er självklart lycka till i valet :):)
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Ha Ha Ha .. Så fel Du kan ha.

Du tror verkligen på allvar att jag grundar min politiska övertygelse på skvaller från AB.. :D

Det börjar faktiskt bli svårt att tro, att din självuppfattning har fog för sig eftersom du förefaller fullständigt oförmögen att argumentera för de ståndpunkter du framför. :)
:hej
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Det saknas iofs inte motiv till oro då folket verkligen inte applåderar regeringen likt sjuka höns.
Studera tidigare opinionsundersökningar som har utförts under pågående mandatperioder och ställ sedan dessa mot det faktiska resultatet på den tredje söndagen. Du kommer att bli förvånad.

Sedan bör du minnas att de politiska partierna rör sig emot mitten. Det finns vissa policyskillnader men den politik som förs är i mångt och mycket densamma. Det som skiljer är inte vad som GÖRS utan hur det SÄGS. När detta sedan ställs emot Alliansens stabilitet och att de rödgröna inte ens kan komma överens om vilket kaffe som skall drickas, så kommer inte ens det beryktade folketTM att stå pall.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Sätter dit henne så klart....men att kollektivt bestraffa massan för att komma åt snyltare som henne är bara ren lat propaganda och så djävla fel:huvet

Självklart kommer vissa som faktiskt är sjuka, framförallt psykiskt sjuka i kläm, men frågan är om det du kallar massan verkligen är sjuka eller om en majoritet är simulanter.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Det är jag inte så säker på!

Jag har känslan av att försäkringskassan anställda är småborgerliga folkpartister.. Så FP med Björklund i spetsen ligger rätt bra till i det fikarummet :tummenupp

Där tror jag du har fel. De är nog mer åt vänster och genom att
driva reglerna till ytteligheter så sätter de borgarna på pottkanten
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Självklart kommer vissa som faktiskt är sjuka, framförallt psykiskt sjuka i kläm, men frågan är om det du kallar massan verkligen är sjuka eller om en majoritet är simulanter.

Att prata om kollektiv bestraffning i detta sammanhang visar ju bara på okunskap. Att "massan" skulle var simulanter är dock fullkomligt grundlöst. Det finns fuskare. ja, men ingenting talar för att dessa skull vara i majoritet av de sjukskrivna. Ett av problemen här är att de sjuka tror att de har rätt att vara hemma med ersättning just för att de är sjuka. Så är det ju inte. Rätt till ersättning från sjukförsäkringssystemet förutsätter att du är arbetsoförmögen.

Många (långtifrån alla) som varit sjukskrivna en tid har dock inte själva riktigt klart för sig vilken arbetsförmåga de faktiskt har. Jag har sett flera fall där FK dragit in ersättningen, där jag - liksom den försäkrade själv - har varit helt övertygad om att det inte är möjligt att återgå i arbete till någon del. När dessa människor har tvingats ut i arbetslivet, vilket naturligtvis är en enorm påfrastning för dem, psykiskt såväl som fysiskt, har det dock visat sig att det har funnits en restarbetsförmåga som mycket väl kan utnyttjas för arbete. Har sett fall där de sjuka varit förtvivlade över FK:s inställning men där man några år senare faktiskt uttrycker tacksamhet över att FK gav dem en knuff i riktning mot arbetslivet igen.

Man skall heller i detta sammanhang inte glömma bort att många av dessa människor faktiskt får lönebidragsarbeten, alltså jobb där det inte ställs krav på fullgod arbetsprestation.

Sen är det en annan femma, att många som blir utsatta för FK:s behandling inte alls kommer tillbaka i arbete. De här människorna får också i regel sjukersättning i slutändan.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt

Bifogat

  • Image3.jpg
    Image3.jpg
    26.4 KB · Visningar: 42

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Att prata om kollektiv bestraffning i detta sammanhang visar ju bara på okunskap. Att "massan" skulle var simulanter är dock fullkomligt grundlöst. Det finns fuskare. ja, men ingenting talar för att dessa skull vara i majoritet av de sjukskrivna. Ett av problemen här är att de sjuka tror att de har rätt att vara hemma med ersättning just för att de är sjuka.

Det var mer ett sätt att bemöta ett lite orimligt påstående med samma medicin. Man måste ju naturligtvis bedöma fall till fall noggrannare. Det svåraste torde ju vara de med någon form av psykisk sjukdom.

Du har förstås helt rätt i övrigt och jag tror, precis som du skriver, att många inte själva inser att de faktiskt kan jobba och att det är nyttigt för dem och deras hälsa.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top