Jag röstar rött nästa val

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag har flera exempel på min arbetsplats. Personer som geonomgår tuff behandling med cytostatika och som trots detta vill jobba så mycket de bara orkar. Hellre än att sitta hemma med alla tankar.

Fast det där kommer aldrig en sosse att fatta.

Samma här!
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Cancersjuka mår bra av att arbeta.

Det anser riksdagsman Per Westerberg (m).

– För många är det ett medvetet val att gå till arbetet istället för att vara hemma och bara tänka på sin sjukdom, säger han.

Förklara då på vilket sätt Westerberg har fel. Om du kan. Jag börjar tyvärr tvivla.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Förstår inte varför regeringens politik inte belönas av väljarna!

Nu när till och med facisterna på SH lägger ut den mörkblå-svarta förtöjningen :hihi
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Börjar gilla denna tråden:) Nu har snart alla som hyllar svartjobb och skattesmitande fått beklaga sig över dom sjuka parasiterna som utnyttjar svedala:tummenupp

Det är lätt att pissa på dom utsatta när man är priviligierad.
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Förstår inte varför regeringens politik inte belönas av väljarna!

Nu när till och med facisterna på SH lägger ut den mörkblå-svarta förtöjningen :hihi

Här är en liten motiverande sång som du kan spela under tiden du tänker på vad du skriva i nästa inlägg. :krama

[YOUTUBE-ID]rCZF-UZmYvo[/YOUTUBE-ID]
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Börjar gilla denna tråden:) Nu har snart alla som hyllar svartjobb och skattesmitande fått beklaga sig över dom sjuka parasiterna som utnyttjar svedala:tummenupp

Det är lätt att pissa på dom utsatta när man är priviligierad.

Dottern ute och ränner igen? :D
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Förklara gärna hur denna felbedömning av FK kan lastas borgerliga politiker. Det är sådana här billiga poänger som är är Månas specialitet. Jag trodde faktiskt du visste bättre.

Jag pratade inte om politik utan om FK som du talade om, visst kan man kanske tala politik också i ämnet då det blivit en del utslag från FK som jag uppfattar härstammar från regeringen, att ex. tro sig vara med och skapa demokrati långtbortistan samtidigt som man låter medborgare dö på hemmaplan är bara löjligt.
 
Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Jag gillar inte Mona Sahlin innerst inne, tycker hon är lite konstig och oberäknelig. Men när det gäller just Toblerone och allt annat bör nämnas att hennes man har varit spelberoende och som konsekvens av detta otroligt många gånger trashat familjeekonomin. Så helt lätt har hon ju inte haft det om man ska vara ärlig.

Och sedan det där med körförbud på bilen, snälla, här på sporthoj?
Who gives a fu**?

Rätt ska vara rätt, vill vi verkligen ha snövita politiker?
Jag kom ihåg när det diskuterades TV-avgifter på vissa politiker, det var ju oxå ett skämt. Vem brydde sig innerst inne...?

Allt detta är ju rökridåer och bortförklaringar: grundfrågan var ju om man får tillåtas vara sjuk. Eller skall vi tvinga sjuka att jobba?
/(visst med nyanser, men ändå)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag pratade inte om politik utan om FK som du talade om, visst kan man kanske tala politik också i ämnet då det blivit en utslag från FK som jag uppfattar härstammar från regeringen, att ex. tro sig vara med och skapa demokrati långtbortistan samtidigt som man låter medborgare dö på hemmaplan är bara löjligt.
"låta medborgare dö"? Den tragiska historien som startade tråden handlar om en människa som tog sitt liv inte om att regeringen genom FK låter folk dö. Skilj på de olika sakerna för guds skull.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Ligger inte problemet i bedömningen huruvida det är arbetslöshet eller sjukdom som är aktuellt?

Just det fallet är väl lite unikt men otroligt vad gäller FKs agerande.

"låta medborgare dö"? Den tragiska historien som startade tråden handlar om en människa som tog sitt liv inte om att regeringen genom FK låter folk dö. Skilj på de olika sakerna för guds skull.

med dom nya reglerna och andra historier man ser så är det inte troligt att det stannar med en, om inte annat så skapar det lidande på en ny nivå för svårt sjuka.
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Börjar gilla denna tråden:) Nu har snart alla som hyllar svartjobb och skattesmitande fått beklaga sig över dom sjuka parasiterna som utnyttjar svedala:tummenupp

Det är lätt att pissa på dom utsatta när man är priviligierad.

Du är lika långt ut i bärskkogen som dina sossekompisar.

Vem i denna tråd som önskar borgerlig valseger har pratat om svartjobb eller uttalat sig positivt om skattesmitande? Precis som dina kompisar saknar du tydligen rationella argument för din sak.:)
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Allt detta är ju rökridåer och bortförklaringar: grundfrågan var ju om man får tillåtas vara sjuk. Eller skall vi tvinga sjuka att jobba?
/(visst med nyanser, men ändå)

Exakt, det är inte och har aldrig varit en politisk fråga. Det är försäkringskassan som måste kamma till sig och komma in i matchen.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Jag pratade inte om politik utan om FK som du talade om, visst kan man kanske tala politik också i ämnet då det blivit en utslag från FK som jag uppfattar härstammar från regeringen, att ex. tro sig vara med och skapa demokrati långtbortistan samtidigt som man låter medborgare dö på hemmaplan är bara löjligt.

Det var ju tur det då.:)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top