jag och min tjej.....

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Ja ... så .. att

Jag och min tjej har varit tillsammans 7 år , och för ca 2 månader sen fick jag reda på från henne att hon skulle iväg på kryssning med sina päron och sin syster i en vecka , som hennes päron bjuder på.

Ja det är ju skitkul tycker jag givetvis , dock så tycker jag det är lite lustigt att
inte hennes föräldrar ens frågar mig efter 7 års förhållande om jag ens vill följa med , dom hade ju kunnat sagt att du är givetvis välkommen att följa med , men du får betala resan själv om du vill följa med , men inte ens det får man höra.

Är det jag som får lustiga tankar eller är dom bara rätt blåsta ?

nu sitter jag här o skriver efter ett X antal öl o god mat osv , men
vafan hade ni tänkt i min situation .

Dock så är man ju gräsänkling nu i en vecka o det är väll rätt okej , på semestern o allt...

så är det nån som behöver krasha på soffan under en mc tur i Kalmar så är
det bara höra av sig .. hehhe så länge ni fixar frukost..

ja, man kan ju alltid undra. Jag skulle känna mig snopen, själv tycker jag inte om öppet vatten så jag tacka nej till båt tur på deras båt semester. går inte direkt mäta med en kryssning.

Är du oens med dom eller något liknande? Efter mitt senaste långa förhålande visste jag iaf att de inte tyckte om motorcykel åkare med tuppkam som rökte och har andra politiska åsikter mm.

Jag hade blivit rätt undrande varför jag inte ens blev tillfrågad. Det skulle vara en sak om ni bara hade varit tillsammans i 6 månader eller nått.

Men efter 7 år !!

Jag och tjejen har varit tillsammans i snart 6år. Det är mycket hon gör som jag inte ens vill följa med på. Men hade hennes föräldrar bjudet med henne en vecka utan att ens fråga mig, så hade jag frågat tjejen vad fan det är frågan om.

Jag säger som dig, jag skulle förstå om dom sa att jag fick betala resan själv. För varför ska dom bjuda det ?
Men att inte ens bli tillfrågad hade faktiskt gjort mig riktigt förbannad. Jag hade tagit ett rejällt snack med tjejen och frågat varför och hur fan dom resonerade.

Om inte din tjej ens reagerar på att du inte är tillfrågad utan typ ser det som en självklarhet att dom ska åka ensama, skulle jag nog tagit mig en tankeställare om hon är något att ha.

Eller är det så att ni/DU inte har bra kontakt med hennes sida av familjen ?

Lustigt värre enligt mig.

spelar ingen roll om det är efter 700år; för hennes föräldrar kommer hon alltid att vara den där lilla dottern som bor hemma hos dem.

sen ska ju syrran åka med, känns som att det är just en familjetripp, som det var innan du kom in i bilden och det är ju helt ok egentligen. ibland vill nog hennes föräldrar umgås bara med sin dotter utan att det betyder att de ogillar dig eller så. tänk dig in i samma sits om säg 20, 30 år, du skulle noga vilja umgås lite med dina barn bara.

du ska bara gratta till den härliga kryssningen och unna de den trippen. du är stor nog för det ;)

Säg till din tjej att du drar till Thailand med en polare den veckan så ses ni när ni kommer hem.

Undrar vem av er som blir först med könssjukdomen :banana

Hahaha..
Släppte iväg tanten till Mauritius med hennes mamma och syster i 2 veckor.
Jag blev inte tillfrågad om jag ville följa med och jag hade antagligen tackat nej OM dom skulle ha frågat mig och det visste nog min svärmor också.

Klart att dom ska få ha sina familje utflyckter utan störande svärsöner som förpestar semestern genom att besudla deras dotter efter en kväll med kraftiga alkoholintag medelst "tratt o slang".

Jag skulle inte göra någon stor grej av det.
Jag ber inte min sambo följa med mig och farsan på äventyr, inte heller när jag ska iväg med polarna, och hon ber inte mig när hon gör samma sak.

Men visst, efter ett par bira och lite ensamhet kanske jag också börjar tänka i dom banorna! :yoparty

Dra en handtralla och somna om nu. Du är ju för i helvete permitterad ifrån allt vad hyfs och omtänksamhet betyder i en vecka!!!! :glassigtvärrepunktse

spelar ingen roll om det är efter 700år; för hennes föräldrar kommer hon alltid att vara den där lilla dottern som bor hemma hos dem.

sen ska ju syrran åka med, känns som att det är just en familjetripp, som det var innan du kom in i bilden och det är ju helt ok egentligen. ibland vill nog hennes föräldrar umgås bara med sin dotter utan att det betyder att de ogillar dig eller så. tänk dig in i samma sits om säg 20, 30 år, du skulle noga vilja umgås lite med dina barn bara.

du ska bara gratta till den härliga kryssningen och unna de den trippen. du är stor nog för det ;)

Fan, att du kunde vara så klok...de trodde jag aldrig...:D
Men du har fullkomligt rätt! Trots min ålder är jag fortfarande "pappas lilla flicka"...och ja...dom umgås gärna bara med mig och mina barn ibland...och de är nog ganska naturligt. Och självklart omvänt.

Jepp min flickvän är ensamt barn och föräldrarna är på nåt vis ganska gammelmodiga, och första intrycket av mig var ju att jag kom med hojen till deras, som dom säkert avskydde. Men jag har byggt upp ett förtroende hos dem...

Hurudant "förhållande" har du med föräldrarna (hennes far)? Gillar dom dig?
Men å andra sidan, så kan ja förstå om dom vill endast med familjen, ifall det är så att inga vänner eller pojk/flickvänner har följt med.

Är de gammelmodiga, så att de kräver äktenskap, för att godkänna dig?

du ska va glad att du inte har det som mig. min tjejs föräldrar har tjat på mig i 1 år att skrota dödsmaskinen glädje maskin tycker jag. Dom har till och med försökt sabotera den :(

Förstår fullständigt vad du menar. Dock finns det alltid två sidor av det hela. Jag hade troligtvis också blivit lite butter.
Som tidigare sagts, låt dem unna sig detta som familj, de kan nog eventuellt behöva det. Men visst hade dina svärföräldrar kunnat visa lite mer hyffs i den här frågan. Jag hade gärna sett att de åtminstone talat om för dig att de kommer fara iväg på en familjesemester. Eftersom de ville spendera tiden med sina barn såg de gärna att respektive höll sig på mattan och stannade hemma.

Men som sagt, jag förstår din bitterhet.

Förstår fullständigt vad du menar. Dock finns det alltid två sidor av det hela. Jag hade troligtvis också blivit lite butter.
Som tidigare sagts, låt dem unna sig detta som familj, de kan nog eventuellt behöva det. Men visst hade dina svärföräldrar kunnat visa lite mer hyffs i den här frågan. Jag hade gärna sett att de åtminstone talat om för dig att de kommer fara iväg på en familjesemester. Eftersom de ville spendera tiden med sina barn såg de gärna att respektive höll sig på mattan och stannade hemma.

Men som sagt, jag förstår din bitterhet.

bra sagt, tycker också det är oförskämt att inte ens nämna nåt om det. Sku dom ha sagt att dom vill resa med familjen för d e så länge sen sku de inte ha vart nåt fel med det. Skönt bara att slippa emellanåt!:)

Är det något som bekymrar dig eller du stör dig på så är det ditt eget ansvar att ta upp det med din tjej, ni har ju varit tillsammans i 7 år så ni måste ju kunna prata med varandra.

Hennes mamma och pappa kanske vill göra något, bara med deras familj och frågar sina döttrar/söner om det. Därefter så blir det faktiskt din tjej och hennes syskons ansvar att prata med sina respektive, således dig.

Ta tillfället i akt att ha lite kul och göra sånt som du inte kan annars, samtidigt som du får sakna tjejen. Att sitta och vara sur på svärföräldrarna tjänar inget till då de egentligen inte gjort något fel så som jag ser det.

Många har skrivit mycket som stämmer... att ni får ju prata med varandra osv osv.
Men var det här planerat sedan en tid? För det verkar knasigt att "slösa" en vecka av er gemensamma semester på att lämna dig i sticket... som det verkar som att hon/de har gjort. Då hade man kunnat planera lite bättre så du jobbade då eller nåt sånt.

bra sagt, tycker också det är oförskämt att inte ens nämna nåt om det. Sku dom ha sagt att dom vill resa med familjen för d e så länge sen sku de inte ha vart nåt fel med det. Skönt bara att slippa emellanåt!:)

Niin se on.
Slippa är kanske lite hårt men jag förstår vad du menar.

Är det något som bekymrar dig eller du stör dig på så är det ditt eget ansvar att ta upp det med din tjej, ni har ju varit tillsammans i 7 år så ni måste ju kunna prata med varandra.

Hennes mamma och pappa kanske vill göra något, bara med deras familj och frågar sina döttrar/söner om det. Därefter så blir det faktiskt din tjej och hennes syskons ansvar att prata med sina respektive, således dig.

Ta tillfället i akt att ha lite kul och göra sånt som du inte kan annars, samtidigt som du får sakna tjejen. Att sitta och vara sur på svärföräldrarna tjänar inget till då de egentligen inte gjort något fel så som jag ser det.

Kommunikation är α & Ω. Så se till att prata med henne.

They say that absence makes the heart grow fonder!

Många har skrivit mycket som stämmer... att ni får ju prata med varandra osv osv.
Men var det här planerat sedan en tid? För det verkar knasigt att "slösa" en vecka av er gemensamma semester på att lämna dig i sticket... som det verkar som att hon/de har gjort. Då hade man kunnat planera lite bättre så du jobbade då eller nåt sånt.

Som sagt, se till att prata med henne.

Fan, att du kunde vara så klok...de trodde jag aldrig...:D
Men du har fullkomligt rätt! Trots min ålder är jag fortfarande "pappas lilla flicka"...och ja...dom umgås gärna bara med mig och mina barn ibland...och de är nog ganska naturligt. Och självklart omvänt.

det sägs att karaktären yoda, baseras på mig...jag har visdom för ett helt kvarter. vänta på nästa bara :brynad

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...