Jag mötte Lassie - Din fånigaste merit

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jammat med Bengan Janson
Druckit öl på efterfest med Ted Åström
Druckit öl med Peter Stormare (på hotell Ökx)
Sjungit på en toalett tillsammans med Georg Andersson, när han var landshövding i Umeå
Skålat med Tom Jones
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kört knix i samma grupp som Johan Rheborg 2007, tror jag. Han körde sin Ducati multistrada väldigt försiktigt.
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Brukar ta tåget till STHLM en gång per månad och äta på min favoritkrog. Åt julbord där i slutet på november, kan inte klaga då Benny Andersson var där. Åt en tre rätters där i dag och GW dök upp när jag var på väg att lämna stället.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Inte riktigt passande för tråden men litet "Lassie by proxy"

En av soldaterna i samma skvadron som jag har försökt avvisa prins Carl Philip från Drottningholms slott. En sen natt/tidig morgon kom en yngling fram mot posten vars nummer jag inte minns och ska in. Posten sa åt ynglingen att dra därifrån (med den självsäkerhet en bajonett ger en värnpliktig) varpå ynglingen replikerade -Jag bor här. Sen såg posten vem ynglingen var och fick be om ursäkt.

Detta begav sig 1997 enligt utsago och kan vara sant. Kan också varit så att plutonchefen min ville dra en rövare för att snäppa upp oss knektar. Hursomhelst fick det effekten att vi var oerhört korrekta som en högvakt sig bör.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Brukar ta tåget till STHLM en gång per månad och äta på min favoritkrog. Åt julbord där i slutet på november, kan inte klaga då Benny Andersson var där. Åt en tre rätters där i dag och GW dök upp när jag var på väg att lämna stället.
Vad är det för krog, Operakällaren?

"Träffade" Leif GW i garderoben där, han var fullare än mig, men min kompis var nog fullast, som ropade "Leeeiiiif!" var på Leif klappade min kompis, ungefär som man klappar en hund, i ansiktet men Leif kunde nog inte uttrycka några ord så det var nog det bästa han kunde.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Lite rolig tråd det här. Och underligt nog är det ofta samma kändisar som många här stött på.

Loffe Carlsson satt på samma flyg som mig till Gotland Grandnational kring 89-91, en unge framför honom kunde inte låta bli att hänga över stolsryggen och stirra på den där TV-gubben. Loffe tog det avslappnat med humor och skämtade med ungen.
Kanske var det samma år som jag lyckades hänga på Peter Hansson några hundra meter för att han råkade varva mig där banan var relativt lättkörd.

En gång mötte jag Gunde i en korridor på Arlanda, ingen annan än vi i korridoren och han stirrade underligt på mig när vi möttes. Antagligen var det väl eg jag som blev starstruck och stirrade konstigt på honom utan att säga ett ord. Gundes som har jag däremot pratat några ord med när han var på en mässa och demonstrerade yxhuggning. Samma helg "träffade" jag armbryterskan från Ensamheten, hon instruerade mig och några andra som ville prova på några av deras träningsredskap.

E-type blev insläppt före mig i en Stockholms krogkö i slutet av 90-talet, han hade med sig nån skitsnygg tjej som han samtidigt frågade om de verkligen skull gå in på det här skitstället. Den attityden påverkade nog min bild av honom, några år senare när jag jobbade på cityfesten i Gävle och promenerat en bit bort från festivalområdet för att slippa alla fyllskallar så sitter E-type och äter och stirrar länge på mig.... Fast det kanske var jag som stirrade igen och i mitt ansikte sken det väl kanske från mina tankar på den där typen som var så otacksam när han trängde sig före mig....

En träningskompis till mig sålde en bil åt E-type utan att veta vem den där oklippta raggaren var förrän sen när hans arbetskollegor berättade det.
På samma klubb tränade Stefan Sauk, vanligtvis inte samma tider som oss dödliga men jag har ändå suttit i samma bastu som honom, men fick aldrig äran att få stryk av honom.

Herrarna på bild satt på läktaren när det var träning inför supercrossen i Detroit.
 

Bifogat

  • Detriot2008 002.jpg
    Detriot2008 002.jpg
    329.5 KB · Visningar: 50

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kommer ni ihåg balettmannen 1997?

Jag bodde i samma hus som honom i studentbostäderna på Lappkärrsberget. Jag bodde högts upp han längst ner, och flera gånger när man vinglade hem tidig morgon efter några festligheter så hade han nog tvärtom stigit upp tidigt och pysslade med sin cykel eller nåt. Han brukade försöka prata men man skyndade ju snabbt in för man var ju liksom rädd för tokstollen i balettkäder redan innan han hade knivat ner en domare.
Han brukade promenera runt på KTH i balettkäder dragandes på en shoppingvagn och han hade väl enligt sägnen lyckats ta 10 poäng på 20 år eller nåt sånt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tjejerna i Sahara Hotnights har flörtat med mig när jag sålde godis till dom. Tjejerna var väl gissningsvis runt 16 år då, ingen visste vem dom var och dom var väldigt stolta över att ha fått spela på Trästockfestivalen i Skellefteå.

En annan gång på Kirunafestivalen kommer Carola, några Herrey samt ytterligare nån tjej och handlar popcorn precis när festivalen stängt. Dom var lite roliga pratade glatt och den här tjejen ber snällt om att få extra mycket popcorn i sin bägare. Jag fyller alltid bägarna så fulla det går så hon fick eg bara en vanlig popcorn modell stor men blir ändå överlycklig över hur full den var.
Varvid en av Herrey kommer viftandes med en hundring och beställer "En större popcorn än hennes!" Jag hade ju inga större bägare än tjejen köpt så jag plockade istället fram en plastkasse och fyller upp åt honom. Han blir glad som ett barn, slänger åt mig hela hundringen springer iväg till tjejen, visar påsen och säger till tjejen att han minsann fick större popcorn än henne.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
PG Lundmark brukade jag stångas med ganska ofta i enduroskogarna under början av 90-talet, vi lärde ju därmed känna varandra lite som det blir när man haft fajter och pratar efter rejsen.

Flera år senare när han blivit Dakarkändis blev han inbjuden att tala för vår avdelning på Luleå Universitet. Senare samma dag hade jag och kollegan planerat att köra cross så jag mailar PG någon dag innan med en inbjudan ifall han vill träna vilket jag nämnde åt kollegan som skulle med och köra.
Det tar ju inte lång stund så gick snacket bland kärringarna på kontoret att Kent har bjudit in PG att åka cross med honom, vem tror Kent att han är eg som bjuder in självaste Dakarguden PG att åka cross med honom.
Dagen för PGs tal kommer ju och det första orden som PG yttrar precis innan han ska börja talet är: - Kent kan jag låna din klocka så att jag håller tiden.
Kontorskärringarna börjar allihop titta konstigt och frågade på varandra och nu har frågan istället blivit, känner dom varandra?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Frågade kronprinsessan en sommarmorgon om hon inte hade någon annan plats för solskyddsflaskan, när hon oblygt satte den innanför bikinitroskanten.

---

Höll på att oombedd passa på stången när en gubbe skulle bänkpressa före mig på Skip i Sthlm. Jag - yngre, stark o självsäker med personbästa på 150 kg - tänkte att han säkert behövde passning med 80 kg på stången.
När viktskiva efter viktskiva lades på, backade jag försiktigt ut ur rummet när det närmade sig 180 kg. Det var "Sotarn" som tränade, en känd veteranprofil inom styrkelyft.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
För säkert 30 år sen tränade jag i Ystad där var en kraftig kille i 20 års åldern vi snackade en del om träning och jag passade när han bänka trevlig väldigt pratsam kille .Har sen kommit på att det var Johnny Wahlqvist
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Blev redigt förvånad då jag på gocart-banan i Hedemora i en kurva blev omkörd på utsidan av den 13-14 åriga plutt som skötte bilarna. :3freak
Jag var ju säker på att jag var en av Sveriges absolut bästa gocart-förare!

Plutten hette Mattias Ekström...
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Det där med att passa stången kommer jag ihåg.
På mitt första gym som låg på Sveavägen passa jag stången åt Orup som körde bänkpress.
Han var där ibland på 80 talet
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Det där med att passa stången kommer jag ihåg.
På mitt första gym som låg på Sveavägen passa jag stången åt Orup som körde bänkpress.
Han var där ibland på 80 talet
- Med tanke på hans kroppskonstitution gissar jag att det var just enbart stången han kämpade med o du passade för säkerhets skull, right?

(förlåt Orup, skojar bara såklart : )
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top