eus skrev:Nej det hade säkert gått utmärkt å knäppa honom med ett skott.
Men vi vi vet inte vid vilken tidpunkt detta var som denna bilden togs?
Det kanske var i tidigt skede?
"Uppfattades som lugn
- Vi utgick från att det skulle ta tid och räknade med att det skulle kunna ta hela helgen."
Det är klart att de skriver "Uppfattades som lugn"... De kan ju inte skriva "Vi uppfattade situationen livsfarlig för flickan, men valde att tabba bort situationen där förövaren visar sig synlig i fönstret flera gånger, utan att neutralisera honom"... blir mer och mer sne var gång jag tänker på det.
Han hade en kriminell bakgrund och ansågs labil och hotade med att skära fingret av flickan om inte fotografen försvann, han hade kniv och han höll henne gissla, många anledningar som talar för att man skulle använt krypskytt. Angående att kulan ändrar riktning; det gör den inte på en bra bit, och flickan stod vid många tillfällen direkt brevid honom, så det hade inte kunnat gå fel. Å andra sidan hade jag blivit förvånad om de faktiskt använt en krypskytt och tagit ner honom, inget man förväntar sig av svensk polis.
Sitta ihjäl en stackars bakbunden knarkare (Osmo Waldo) eller misshandla liggande barn som demonstrerar, det kan man göra, men att knäppa en livsfarlig kille i en gisslansituation gör man inte.
Nä nu brusar jag bara upp. Tror vi har en rätt jäkla kass polisstyrka ibland altså. Ursäkta. Närå, vad vi skulle behöva var ryska insatspoliser i lite utbyte.

Last edited: