"Jag kör ofta olagligt fort - det skäms jag inte för"

Pejo skrev:
Vilken del av 'dubbla hastigheten = halva tiden' är det som inte är sann? Det fungerar - testa!

Bah, är bara jag som är ute och cyklar.
Har väl haft sommarlov för länge nu..(s=v*t)

Marginal

Jag skiter i hur fort Ni kör bara ni kör med marginal.
Marginal till mig - så vi inte slår ihop!
Marginal i sladdarna så att Ni grejar kurvan!
Marginal till ungarna så att dom kan vingla å fara precis som Ni gjorde i den åldern!
Marginal i regnet så att Ni klarar vattenplaningen utan att hamna i vajern!
Lite marginal så ni hinner tänka efter om Ni skall stanna för bumsen som ligger bakom och ylar. I dessa tillfällen krävs större marginal vid lägre intellegens...

Men viss är det gött om motorn inte slutar å dra vid 230 utan det går som tåget förbi 280 till över 300 :banana

ett citat från artikeln:"Om Vägverket inte har pengar till reparationer är minimikravet att Norrlandsvägarnas tjälskador åtminstone markeras tydligt.
"

Jag har i sommar tourat i Polen. Blev varnad av en massa människor att vägarna var dåliga. Visst, vägarna var spåriga och gropiga ibland. MEN, det fanns åtminstone alltid en skylt som varnade för att det var dålig väg.

Här uppe i norr kan det vara enorma skador/gropar i vägen utan en tillstymmelse till skylt. Helt otroligt att ett så pass fattigt land som Polen har råd att skylta när vägen är dålig, men inte rika Sverige!

Men det kanske hänger ihop med den allmänna trafikkulturen här i norr, alla tror att dom är ensamma på vägen och skiter i andra. Det är en jävla skillnad när man kommer ner till sthlm-området, medtrafikanterna är betydligt vänligare och mer observanta, för att inte tala om Tyskland.

LameViffer skrev:
Helt otroligt att ett så pass fattigt land som Polen har råd att skylta när vägen är dålig, men inte rika Sverige!
Sverige prioriterar att ge pengarna till EU så att nån i Bruxels kan bestämma vilka vägar som ska repareras. :kocko

RW skrev:
Sverige prioriterar att ge pengarna till EU så att nån i Bruxels kan bestämma vilka vägar som ska repareras. :kocko

Vi hade nog kunnat ge halva vår statsbudget åt EU och ändå vara rikare än Polen.

Problemet med vägverket, som bestämmer över alla större vägar i sverige, är att det mestadels är ett gäng skrivbordsnissar och byråkrater som sitter och bestämmer.. dom ser alldeles för lite av verkligheten och det blir alltid en rejäl fördröjning när saker ska göras pga all byråkrati. Vi som jobbar åt vägverket vet hur det är

LameViffer skrev:
ett citat från artikeln:"Om Vägverket inte har pengar till reparationer är minimikravet att Norrlandsvägarnas tjälskador åtminstone markeras tydligt.
"

Förra veckan såg jag någonting i vägen på avstånd, som växte till något ytterst otrevligt "kastar mig av hojen"-hinder vid närmare betraktelse. När jag körde förbi det såg jag att någon ritat med röd "penna" runt grejens ytterkant.
Kanske VV's definition på "markeras tydligt"? :crash

LameViffer skrev:
Vi hade nog kunnat ge halva vår statsbudget åt EU och ändå vara rikare än Polen.
Knappast. Med nuvarande tillväxttakt i Polen kommer de att ha högre levnadsstandard än i Sverige inom 5-10 år. Fast då kanske vi får tillbaka lika mycket pengar från EU som vi betalar in... :tomten

110 är bara en godtycklig gräns satt av hastighetstalibaner som helst skulle vilja sänka gränsen ännu mer.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA så underbart.........skrattar fortfarand :rofl :kocko

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...