"Jag kör ofta olagligt fort - det skäms jag inte för"

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Skulle man kunna ha sagt själv, för trots etablissemangets försök att få oss att skämmas vid fortkörning, så biter det inte på alla, inklusive undertecknad. Nu var det dock herr Collin som sa/skrev detsamma i Aftonbladet och säga vad man vill om honom (bra eller obra) men visst känns det skönt att det finns nån som inte hycklar, se denna länk
 
Det måste banne mig vara en av de bästa artiklarna han skrivit :tummenupp

Synd bara att alla förståsigpåare kommer hänga honom levande nu :död
 
tja..han hade väl nån poäng men det mesta var ren dynga. han erkänner att han är ouppmärksam och missar vägskyltar men vill samtidigt höja fartgränserna. vad är nästa skylt han missar? vägarbete..övergånställe..skola?
jag kör ofta för fort men man får fan hålla ögonen öppna och anpassa farten efter omständigheterna men det är det många som inte klarar av tyvärr. jag ger mig fan på att avståndet han höll till volvon med barnfamiljen var alldeles för kort.
 
Foggy skrev:
(bra eller obra)

Bra eller anus :hihi

Heja Collin, äntligen någon med lite mer öppen och "sydlänsk" mentalitet som vågar yttra sig!! :Bugar

(Måste säga att jag e lite trött på vi-har-det-bra-här-så-vi-behöver-inte-göra-som-alla-andra-lagom-är-bäst-mentaliteten)
 
De va nog de vettigaste jag någonsin läst i(på) aftonbladet(.se)
 
"Vad är det för fel när knappt någon rutinerad bilist tror att det är farten som dödar,
medan varenda trafikforskare, Claes Tingvall och kompani på Vägverket, NTF och
trafikpolisen är övertygade om motsatsen?
Om farten dödar skulle väl Michael Schumacher vara död flera gånger om.
Våra svenska rallylegender skulle vara döda för länge sen.
Men vad jag vet har ingen dött i trafiken - eller under tävling.
Tvärtom har de flesta uppnått en ansenlig ålder vid det här laget."

,,, säger Colin. Men är det inte självklart att farten dödar?!
Eller,, självklart är det ju stoppet som dödar, men den ursäkten köper väl
ingen?
Kör självklart oxå för fort, nästan altlid. Men dem hastigheter man kör i är ju
oftast oförsvarsbara. Ligga 160-190 på någon 90väg på någon liten landsväg.
Kliver det ut ett rådjur, eller om det ligger något skit på vägen etc. Kör man
i sinna lagliga 90 så har man ju större chans o undervika en olycka.
Men samtidigt ligga 90 på en stor tvåfilig motorväg, med viltstängsel o vajjerräcke,
då borde man kunna akseptera högre hastigheter.
,,,, Mycke skitsnack från mig oxå nu,, men vill bara säga att man inte kan
komma ifrån att farten dödar.

//en som nästan alltid kör för fort!
 
Avelin skrev:
"Vad är det för fel när knappt någon rutinerad bilist tror att det är farten som dödar,
medan varenda trafikforskare, Claes Tingvall och kompani på Vägverket, NTF och
trafikpolisen är övertygade om motsatsen?
Om farten dödar skulle väl Michael Schumacher vara död flera gånger om.
Våra svenska rallylegender skulle vara döda för länge sen.
Men vad jag vet har ingen dött i trafiken - eller under tävling.
Tvärtom har de flesta uppnått en ansenlig ålder vid det här laget."

,,, säger Colin. Men är det inte självklart att farten dödar?!
Eller,, självklart är det ju stoppet som dödar, men den ursäkten köper väl
ingen?
Kör självklart oxå för fort, nästan altlid. Men dem hastigheter man kör i är ju
oftast oförsvarsbara. Ligga 160-190 på någon 90väg på någon liten landsväg.
Kliver det ut ett rådjur, eller om det ligger något skit på vägen etc. Kör man
i sinna lagliga 90 så har man ju större chans o undervika en olycka.
Men samtidigt ligga 90 på en stor tvåfilig motorväg, med viltstängsel o vajjerräcke,
då borde man kunna akseptera högre hastigheter.
,,,, Mycke skitsnack från mig oxå nu,, men vill bara säga att man inte kan
komma ifrån att farten dödar.

//en som nästan alltid kör för fort!

Hmm en kompromiss vore ju o ha kvar hastighetsbegränsningarna o sänka böter/höjja km/h gränsen för när man blir av med kk?

så kan vi som tycker att vi klarar av o köra för fort göra det,och tant agda ligga o pysa i 90

:fyllisar ana det lilla inslaget av ironi :fyllisar

Däremot så är ju hastighetsbegränsningarna skamligt låga på vissa vägar t.ex. Bergslagsvägen/drottningholmsvägen. Ni som kör där vet va ja pratar om
 
Jag tycker at det måste finnas fartsgranser, men dom strafferna man får ( spesielt i Norge) ar ju uppenbart designad for at få mera cash in i statskassan. Jag menar 89 i 60 son utan trafik,ungar,krossande vagar och sen får man 6000 i bot + 3mnd utan kjørkort!!!!!. Det e ju att uppfordra till anarki i mina øgon, dessutom tycker jag at en snitt målning ar mera rettfardig och battre visar hur man har kjørt..åhh jag gillar verkligen inte snuten....
 
Avelin skrev:
Men är det inte självklart att farten dödar?!
Eller,, självklart är det ju stoppet som dödar, men den ursäkten köper väl
ingen?
Mycke skitsnack från mig oxå nu,, men vill bara säga att man inte kan
komma ifrån att farten dödar.
//en som nästan alltid kör för fort!
Klart man köper den ursäkten! Det är när hastigheten bromsas för fort som man dör. Prova gärna själv och se om du överlever att släppa gasen i 110 km/h :rolleyes:
Gissa sedan vad som händer om du kör 110 km/h rakt in i stilla stående bil eller ett träd....

FARTEN DÖDAR INTE!
 
ja farten dödar.. efter en viss hastighet har det verkligen liten betydelse hur fort du kör eftersom man dör rätt hårt ändå... 100 in i en bil eller 300... stor skillnad, förstår ni mig ?

antingen håller man stenhårt på begränsningarna eller så kör man precis hur man vill, det är rätt många som ja känner som väljer alternativ 2.
 
Full fart spar tid!

Tror ni mig inte? Har ni aldrig åkt fort ? Prova att åka dubbelt så fort, då tar det bara halva tiden.
 
Pejo skrev:
Prova att åka dubbelt så fort, då tar det bara halva tiden.[/B][/SIZE]

Nja, det var väl inte riktigt sant.

För övrigt gäller hastighetsökningen för motorvägar, varför då hålla på o gnabba om övergångsställen etc.?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top