Plåtniklas
Liten, rädd och ensam™
UrbanTiger skrev:Varför hoppa ut från ett fullt fungerande flygplan :kocko
Därför att man kan?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
UrbanTiger skrev:Varför hoppa ut från ett fullt fungerande flygplan :kocko
Emmi skrev:Ett tandemhopp kostar här i stan 2200 kr + 600 om man vill ha det filmat.
Jag ska ta mitt cert i sommar, intensivkurs (AFF-kurs) på 1 vecka, 6200 kr i Linköpings Fallskärmsklubb. Samma pris som för vanlig kurs.
Det är en grymt cool känsla, man faller i drygt 200 km/h i knappt 1 minut innan man fäller ut skärmen, sen blir det bara tyst och man glider runt däruppe och tittar...
//Emmi
Emmi skrev:Det är en grymt cool känsla, man faller i drygt 200 km/h i knappt 1 minut innan man fäller ut skärmen, sen blir det bara tyst och man glider runt däruppe och tittar...![]()
Bikerbitch skrev:gärna fallskärm i sommar. Finns det fler som är sugna på att hänga med och prova ? Har en tjejkompis som hoppar och jag blev riktigt nyfiken på den känslan som infinner sig när man kastar sig ut från ett plan och svävar i luften. Borde vara snäppet under roadracing och därmed det roligaste man kan göra med kläderna på.
Intresserade?
Bones heal - and chicks dig scars!Dee_cati skrev:Jag är jäääävligt höjdrädd efter en byggnadsställnings-olycka så flygplan är jag skeptisk till. Jag vad dock väldigt sugen på ett hopp (tandem) tills jag såg detta klipp:
http://www.m90.org/view_image.php?image_id=5784
UrbanTiger skrev:Dom säger att heroin ger en djävusk kick men jag tror jag skiter i det också![]()
honkiie skrev:Om man inte blir beroende av heroin då man provar så tror jag inte det är någon idé för då kan man inte tycka det är så skönt. Man får ju inte något speciellt fysiskt beroende av att bara provat en gång däremot så är det så behagligt så att man gör allt vad man kan för att få känna den känslan igen trots att man vet att det är fruktansvärt farligt att hålla på med.
Hinkas skrev:Gör inte som brorsan bara, första solo hoppet han gjorde efter att ha kört ett gäng tandem hopp. Han drog i snöret, inget hände... drar mer i snöret, inget händer fortfarande.... PANIK!!! Så kom han på att det finns ett reserv snöre också, kaploff så var det en skärm ovanför honom![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |