Jag hoppar..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
gärna fallskärm i sommar. Finns det fler som är sugna på att hänga med och prova ? Har en tjejkompis som hoppar och jag blev riktigt nyfiken på den känslan som infinner sig när man kastar sig ut från ett plan och svävar i luften. Borde vara snäppet under roadracing och därmed det roligaste man kan göra med kläderna på.

Intresserade?

Bikerbitch skrev:
gärna fallskärm i sommar. Finns det fler som är sugna på att hänga med och prova ? Har en tjejkompis som hoppar och jag blev riktigt nyfiken på den känslan som infinner sig när man kastar sig ut från ett plan och svävar i luften. Borde vara snäppet under roadracing och därmed det roligaste man kan göra med kläderna på.

Intresserade?
Har iof inget med toppic att göra, men min syster hoppar fallskärm i sommar. Anteckna i intresseböckerna.

Bikerbitch skrev:

Intresserade?
Kör du roadracing utan kläder eller missupfattade jag något?

Måste komma och kolla på nån av dina tävlingar ;)

stoffer skrev:
Kör du roadracing utan kläder eller missupfattade jag något?
Måste komma och kolla på nån av dina tävlingar ;)

Nä, jag har ju kläder när jag kör och därmed är det det roligaste man kan göra med kläder på, eller mossuppfittade jag dig nu? Men du får gärna komma och kolla ändå :tummenupp

Äh, det var bara så att serru...

Du sa att fallskärmshoppning: "Borde vara snäppet under roadracing och därmed det roligaste man kan göra med kläderna på."

Vilket ju antyder att du kör roadracing utan kläder. :)

Sure, jag kan komma och kika när du tävlar, bjubbar du på en depåbulle då?

Vad kostar det egentligen att hoppa fallskärm?
Man måste väll hoppa med en instruktör om man inte har en sådan licens eller vad man ska ha..?

Quaya skrev:
Vad kostar det egentligen att hoppa fallskärm?
Man måste väll hoppa med en instruktör om man inte har en sådan licens eller vad man ska ha..?
En kurs för att få cert kostar mellan 4 å 6000.
Går du en vanlig kurs hoppar du själv från 1'a hoppet. Du drar inte skärmen själv de första hoppen dock..
Slutade för ngt år sen, så det kanske skiljer lite på priser nu.
Mer info på www.sff.se
Där kan du kolla vilka klubbar som ligger i närheten.

Jag skulle säga att en AFF-kurs, som är det snabba sättet att få cert, kostar i runda slängar 10000:-.

Ett tandemhopp gick på 1700ish kronor för två år sedan då jag slutade hoppa.

[edit] Menar hon att Roadracing skulle vara hårigare än att hoppa fallskärn? Hah. :tomten

Lek inte med säkerhetsmaterielen! :fatta

I ärlighetens namn så tror jag att det blir kursen för min del också nästa sommar. Jag tycks inte kunna lämna några dumheter ogjorda, och att hoppa ur ett fullt fungerande flygplan är bland det mest korkade jag kan komma på så... :)

Tandemhopp däremot, skulle inte tro det! Så kurs får det bli...

Hoppa fallskärm är ballt. Väl inte mycket som slår den adrenalin-rushen som blir när man dinglar utanför planet o släpper !! puuh.

Jag vill gøra det lixom assfzå... :ätapiller

Men jag är så sinnessjukt højdrädd, vågar ju knappt titta ner när jag står upp :skrämd

Äh, lägg pengarna på något vettigt istället. Jag har gjort sex hopp och det enda jag fick ut av det var magont och en grym dödsångest. :4skrika
Iofs är dom grymt duktiga på att dricka öl dom däringa skajdajversarna. :gnissla

Om du prompt ska hoppa ska du inte "frappa" (tror jag det hette). Det är dåligt.

ft skrev:
Lek inte med säkerhetsmaterielen! :fatta

I ärlighetens namn så tror jag att det blir kursen för min del också nästa sommar. Jag tycks inte kunna lämna några dumheter ogjorda, och att hoppa ur ett fullt fungerande flygplan är bland det mest korkade jag kan komma på så... :)

Tandemhopp däremot, skulle inte tro det! Så kurs får det bli...

Läste just ut en bok skriven/författad av en gammal Delta Force lirare. Han berättade att det efter tillräckligt många äventyr kändes otryggt att landa på vanligt sätt med ett flygplan, att hoppa ut i fallskärm var det enda säkra sättet att ta sig ned....

Swedie skrev:
Hoppa fallskärm är ballt. Väl inte mycket som slår den adrenalin-rushen som blir när man dinglar utanför planet o släpper !! puuh.

Är det bara jag som är onormalt skapt och inte ser vad som är så enormt spännande och adrenalinframkallande med det? :va

Dum grej att göra (och däremot svårt att motstå), ja. Tufft att ha provat, säkert. Jag kan bara inte se varför det skall ses som något extremt? Högt uppe, javisst. Går fort, javisst. Och?

Jag försöker inte racka ner på fallskärmshoppning, även om jag har lärt mig att många fallskärmshoppare tar det så, jag försöker bara förstå. Fortfarande...

sweborn skrev:
Läste just ut en bok skriven/författad av en gammal Delta Force lirare. Han berättade att det efter tillräckligt många äventyr kändes otryggt att landa på vanligt sätt med ett flygplan, att hoppa ut i fallskärm var det enda säkra sättet att ta sig ned....

Det känns otryggt att ta sig in i garaget med bil - om någon annan kör. :fakta!

Bikerbitch skrev:

Intresserade?

Jag fick ett tandemhopp i födelsedagspresent.
Det känns som om det är dags att boka på det nu när det faktiskt är plusgrader ute.
Är höjdrädd som fan men jag tror jag kommer att gilla det!

/Kicki

Gör inte som brorsan bara, första solo hoppet han gjorde efter att ha kört ett gäng tandem hopp. Han drog i snöret, inget hände... drar mer i snöret, inget händer fortfarande.... PANIK!!! Så kom han på att det finns ett reserv snöre också, kaploff så var det en skärm ovanför honom ;)

honkiie skrev:
En brorsa till en kompis basejumpar, han säger att det är da M@d Shitz!

Det kan jag tro =). Neh, vettifasiken faktiskt om jag skulle våga hoppa ut från varken byggnad eller plan... Tycker inte riktigt om höjder. Hänga ut från övervåningen på lägenheten för att prata med någon nedanför får räcka :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT