Jag hatar allt som har med Telia att göra!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Efter att ha suttit i ca 30 minuters telefonkö för att bemötas av en arrogant och otrevlig slyngel så lyckades jag iaf bli kopplad till en mycket trevlig och kompetent service-kille (han måste vara inhyrd från Comviq eller nåt).

Mitt problem var dels att mitt internet har kopplat ner lite titt som tätt den senaste veckan men jag ville även fråga varför jag betalar 439:-/månad för ett surt 8mbit när det står på hemsidan att det endast kostar 369:-/månad.
Jag har varit kund hos telia bredband i ca 3 år och lite längre på telefonin och jag har alltid uppgradet mitt bredband när det har funnits möjlighet till det.
Jag menar på att det ska ge mig detta pris utan att jag ska binda upp mig i 12 månader men om jag trots allt måste binda mig så ska det gälla retroaktivt från årskiftet 05/06 men de lyssnar inte för fem öre.

Fattar de inte att INGEN vill vara kund hos dem om de inte måste? Jag måste inte vara kund hos dem men har valt att stanna kvar där tills nu just för att alternativen inte har varit så mycket bättre.
Nu kan jag få Glocalnet inkopplat hos mig med både bredband och telefonin men ändå så är jag osäker då jag inte tror att de kan leverera det utan problem :( Men det lutar åt att jag ringer dem under morgondagen och ber att få det snarast möjligast om inte felia svarar på mitt senaste arga mail jag nyss skickade dem.
Senaste kvartalsräkningen var på totalt 2731:- varav bredbandet var 1317:-. Skrattretande att vi betalar så mycket för så lite år 2006!

Ps: Varför tar Telia ut en "flyttningsavgift" på ca 600:- när jag ska koppla in det i min nya lägenhet? Enligt en tjej på Glocalnet så är det inga problem med att flytta det hela och ska sådeles inte heller kosta något!!!

Dee_cati skrev:
2056548 Efter att ha suttit i ca 30 minuters telefonkö för att bemötas av en arrogant och otrevlig slyngel så lyckades jag iaf bli kopplad till en mycket trevlig och kompetent service-kille (han måste vara inhyrd från Comviq eller nåt).

Mitt problem var dels att mitt internet har kopplat ner lite titt som tätt den senaste veckan men jag ville även fråga varför jag betalar 439:-/månad för ett surt 8mbit när det står på hemsidan att det endast kostar 369:-/månad.
Jag har varit kund hos telia bredband i ca 3 år och lite längre på telefonin och jag har alltid uppgradet mitt bredband när det har funnits möjlighet till det.
Jag menar på att det ska ge mig detta pris utan att jag ska binda upp mig i 12 månader men om jag trots allt måste binda mig så ska det gälla retroaktivt från årskiftet 05/06 men de lyssnar inte för fem öre.

Fattar de inte att INGEN vill vara kund hos dem om de inte måste? Jag måste inte vara kund hos dem men har valt att stanna kvar där tills nu just för att alternativen inte har varit så mycket bättre.
Nu kan jag få Glocalnet inkopplat hos mig med både bredband och telefonin men ändå så är jag osäker då jag inte tror att de kan leverera det utan problem :( Men det lutar åt att jag ringer dem under morgondagen och ber att få det snarast möjligast om inte felia svarar på mitt senaste arga mail jag nyss skickade dem.
Senaste kvartalsräkningen var på totalt 2731:- varav bredbandet var 1317:-. Skrattretande att vi betalar så mycket för så lite år 2006!

Ps: Varför tar Telia ut en "flyttningsavgift" på ca 600:- när jag ska koppla in det i min nya lägenhet? Enligt en tjej på Glocalnet så är det inga problem med att flytta det hela och ska sådeles inte heller kosta något!!!

telia är ungefär lika logiska som filmbolagen som startat en nerladdningstjänst i USA, där det är DYRARE å ladda ner filmen än köpa den på DVD, för som de uttrycker det:

"Ramo said download-to-own movies would sell for $20 to $30 — up to double the $15 that discount retailers such as Wal-Mart Stores Inc. charge for DVDs, with downloads of classic titles for $10 to $17. He said the premium reflected the convenience of the service and the flexibility to transfer the digital download to two computers, as well as the ability to create a backup DVD that also would play on computers running Microsoft Corp.'s Windows operating system." :va

Telia är kass så e det. Antagligen för att de var ett monopol tidigare.
Stängde av mitt hemtelefonabbånemanG,
"Ned, du behöver inte betala nästa räkning" säger personen på deras kundtjänst, jag betalar inte och istället dimper det ned ett kravbrev trots att de skickat papper på att abånnemanGET är avslutat... :mad:
"Jag kan inte ta bort det när det väl är skickat till inkasso och jag har ingen aaaaaaaning om vad jag gör egentligen" säger personen på kundtjänst men nu ska det inte hända igen. :mad:
Vad händer? Jo, dom skickar mera räkningar och mera kravbrev på abbonemanget som är avslutat för länge sedan, samma gamla "Oj då, måste blivit något fel. Jag kan inte göra något och vet inte vad jag gör" hos kundtjänst. Fast det sista slapp jag betala efter en mustig diskussion. :mad:

Min Telia 10/10 har funkat problemfritt i 4 dagar nu i alla fall. Men det är nog som det säger.

"Otur i spel och kärlek...tur med telia" :3freak :4skrika

//KaliZ

Grejjen är att telia har fungerat i stort sett felfritt och de senaste dagarnas störningar är inget som jag hakar upp mig på.
Men deras priser :brinnerup

Telia är det enda bolag jag vet som tar en extra avgift om man vill betala via autogiro. Hade nämligen tänkt att dela upp den fasta kostnaden per månad men det skulle då kosta 20kr extra per autogirodragning :huvet själva vitsen med autogiro är ju att det ska vara billigare och att de ska slippa skicka ut fakturor .. (har inte telia som telefonbolag för övrigt)

Last edited:
100/100mbit, 295 spänn i månaden hos Lunds stadsnät, Skåne rockar. :rock

Kleiv skrev:
2057117 Inte för en miljon och 1000/1000mbit skulle jag vilja bo i skåne :hihi
Bor där redan och har varken en miljon eller något megasnabbt hyper bredband :huvet

Har jag blivit blåst då altså??

Starfighter skrev:
2057140 Bor där redan och har varken en miljon eller något megasnabbt hyper bredband :huvet

Du har blivit blåst japp.

Man kan få 10/10gbit inne i Lund, hoho.

Starfighter skrev:
2057140 Bor där redan och har varken en miljon eller något megasnabbt hyper bredband :huvet

Jag bara svamlar, egentligen är jag avundsjuk på er för att våren kommit till er :pannkyss

Dee_cati skrev:
Varför tar Telia ut en "flyttningsavgift" på ca 600:- när jag ska koppla in det i min nya lägenhet? Enligt en tjej på Glocalnet så är det inga problem med att flytta det hela och ska sådeles inte heller kosta något!!!
Om du ska ha bredband inkopplat så måste en tekniker ut till centralen och koppla om.
Offtast finns redan telelinjen dragen, men inte bredbandet.
Jobbade i sommras med mycket installationer av denna typen.

Telia är inte bra men, Glocanet är väderlöst.

LiCrO skrev:
2057379 Om du ska ha bredband inkopplat så måste en tekniker ut till centralen och koppla om.
Offtast finns redan telelinjen dragen, men inte bredbandet.
Jobbade i sommras med mycket installationer av denna typen.

Telia är inte bra men, Glocanet är väderlöst.

Det har redan funnits telia bredband i den lägenhet som var intressant, mao ingen inkoppling men ändå tas det ut en avgift :4skrika

Jepp, glocalnet verkar suga fett tyvärr. Men frågan är om det suger så mycket fetare än Telias Nazi-fasoner?

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul