Jag har kommit till insikt

• Thread starter Thread starter McB
  • Start date Start date

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
När ni har läst detta inlägg så kommer ni spy galla över min respektlöshet och undra hur fan jag egentligen är funtad, men faktum är att jag har skådat ljuset - 600 kubik räcker inte.

Idag provkörde jag MrGooFys R1:a för första gången, och det med besked. Vi var ute och gasade omkring och böt hoj för en stund. Det är helt sjukt vad de där hojarna går om man trycker på lite. Den kurviga väg som följde har jag aldrig avverkat snabbare, och jag har heller aldrig haft så förbaskat roligt. Det hela utvecklade sig till en skräck- och nöjesblandad upplevelse som jag vill uppleva igen, och igen, och igen...

Visst, R6:an går som ett skållat troll, men inga 15500 rpm i världen kan tillgodogöra för 400 saknade kubik.

Så, nu står valet mellan R1 '03 eller GSX-R 1000 '03. Vilken ska jag ha?

:squid

Edit: stvafle.

Edit #2: man kanske skulle vänta och se vad Yamaha presenterar nästa säsong. Om jag känner dem rätt, så är det något som kommer att konkurrera med Suzuki på alla fronter, inklusive effekt/vikt-förhållande.

Last edited:
Jag säger som jag sade när vi var ute: "Köp en Sukka och så tar jag din hoj." Jag börjar bli lite trött på att behöva vända tillbaka och hämta kåpor som ramlar av, eller att bromsa och bromsa och ändå hålla på att köra in i folk och saker, eftersom det inte händer något fastän man drar frambromshandtaget in till styret.

Och du Marcus. Det heter 'bytte', inte 'böt'. :7peta

en twin så klart,kan inte bli bättre än så... men om du ska välja ska du ta gsx-r-en.r1 är ju som vi alla vet hojarnas volvo :)

r1666 skrev:
en twin så klart,kan inte bli bättre än så... men om du ska välja ska du ta gsx-r-en.r1 är ju som vi alla vet hojarnas volvo :)

Blejden är Volvon... :fakta

(dvs den bara går och går... :) )

Snaaaart är TLRen min. :D
bara 17 timmar kvar... :crash

:rock

r1666 skrev:
twin e menlösa och har urtråkiga personligheter.....blääääää :p

McB.....R1 eller sukka, det e ju det som gäller, skicka iväg ett mynt i luften o kolla vad det blir. Mitt mynt säger R1.....

PutteLiten skrev:

Snaaaart är TLRen min. :D
bara 17 timmar kvar... :crash

:rock

Har du köpt den?! Fan va koolt, måste säga att jag är lite sotis, den hojen är grym så du får fan inte göra fajter eller nåt av den... please?

Jag tycker faktiskt R1:an e snyggast av dom 2 hojarna, men jag hade nog tatt sukkan.. har sett en sån köra på SRW här nere i skåne... blev helt såld ju :bow

Ravetrancer skrev:
twin e menlösa och har urtråkiga personligheter.....blääääää :p

McB.....R1 eller sukka, det e ju det som gäller, skicka iväg ett mynt i luften o kolla vad det blir. Mitt mynt säger R1.....

nä nu fan är det KRIG :fakta :fakta

TWIN ÄR KUNG :bow :bow

J-Bone skrev:
Har du köpt den?! Fan va koolt, måste säga att jag är lite sotis, den hojen är grym så du får fan inte göra fajter eller nåt av den... please?

Japp. Den är MIN! :rock
Eller, ja, 303 ska ha lite papperslappar av mig, och så ska jag förflytta mig 60 mil, sedan är den min. :)

Hmm, kommer inte att göra striitfajter av den i år ialla fall - håller med. Den är för grymm som den är. :)
Faaaaast, jag ska kyckla till det lite och sätta på backspeglar - jag kan fan inte med att köra utan. Jag har provat men snutnojan når oanadehöjder...
Och så ska jag sätta på blinkers, lite onödigt att få böter för sådant... (jag är i Halmstad lite då och då och där finns Kaj the Mean police... :eek: :eek: )
Fråga Fluppen om Kaj... :)

Fast, du har favoritfärgerna på din TLR, så såååå avundsjuk ska du minsjäl inte vara. Tittade på en sådan redan för 2 år sedan. Men då vart den för dyr för mig. :(
Klart, 303s(soon to be PutteLitens) har ju lite (hehe) extra godis på sig. :D

Nu är du ute och seglar, dra ut hojen på banan så ser du vilket som är trevligast.
Men visst, kubik är trevligt ibland..

oFFkeFF skrev:
Nu är du ute och seglar, dra ut hojen på banan så ser du vilket som är trevligast.
Men visst, kubik är trevligt ibland..

R6:an är mycket trevlig att svänga med, där håller jag med dig. Faktiskt stor skillnad, man får kämpa lite mer med R1:an.

Men, som de säger, nothing beats cubic inches.

PutteLiten skrev:
vart hittade du den då??

Japp. Den är MIN! :rock
Eller, ja, 303 ska ha lite papperslappar av mig, och så ska jag förflytta mig 60 mil, sedan är den min. :)

Hmm, kommer inte att göra striitfajter av den i år ialla fall - håller med. Den är för grymm som den är. :)
Faaaaast, jag ska kyckla till det lite och sätta på backspeglar - jag kan fan inte med att köra utan. Jag har provat men snutnojan når oanadehöjder...
Och så ska jag sätta på blinkers, lite onödigt att få böter för sådant... (jag är i Halmstad lite då och då och där finns Kaj the Mean police... :eek: :eek: )
Fråga Fluppen om Kaj... :)

Fast, du har favoritfärgerna på din TLR, så såååå avundsjuk ska du minsjäl inte vara. Tittade på en sådan redan för 2 år sedan. Men då vart den för dyr för mig. :(
Klart, 303s(soon to be PutteLitens) har ju lite (hehe) extra godis på sig. :D

McB skrev:
R6:an är mycket trevlig att svänga med, där håller jag med dig. Faktiskt stor skillnad, man får kämpa lite mer med R1:an.

Men, som de säger, nothing beats cubic inches.

Jo att svänga fort, för en sak som är säker är att man väldigt fort vänjer sig vid effekten, däremot tar det längre tid innan man vänjer sig vid att åka fort i kurvorna :tummenupp

oFFkeFF skrev:
Jo att svänga fort, för en sak som är säker är att man väldigt fort vänjer sig vid effekten, däremot tar det längre tid innan man vänjer sig vid att åka fort i kurvorna :tummenupp

Där har du en poäng faktiskt. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. :confused:

r1666:
Det var faktiskt hojen som hittade mig... :D
Jag sa att jag ville ha en TLR och vipps så vart det en ett par PM till mig. :)
303s Black Beauty lockade så hårt att jag gick till bonken... :rock

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...