Jag har kört r1:a......

Liwa1 skrev:
Go Prillan go Prillan :tummenupp

Du har just kört på den bästa hojen som finns. Dom som säger att det är en mångfalls hoj är bara avis :arsele

Då får vi ut och :arsele åka på våra Rettor i sommar :) :)

Själv har jag spolat av min R1a idag och varit ute en sväng med den.

jiiihaaaaa...åhhhhhh....fan vad kul det är att köra


Man kan ju undra varför du sitter på en Gixxer? :D
 
Fenix skrev:
Jepp, bakifrån. Skulle in i en rondell så jag stod still och väntade på att det skulle bli fritt, då kom det en blind stressad snubbe och klippte mig bakifrån. :kocko
Jävla skit :fatta!
Men inga större skador, lite repor såg jag, men det går ju och ta hand om efter säsongen....Men ändå.Gubbjävel!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Art Vandalay skrev:
Jepp, bakifrån. Skulle in i en rondell så jag stod still och väntade på att det skulle bli fritt, då kom det en blind stressad snubbe och klippte mig bakifrån. :kocko
Jävla skit :fatta!
Men inga större skador, lite repor såg jag, men det går ju och ta hand om efter säsongen....Men ändå.Gubbjävel!!!!!!!!!!!!!!!!

Att bli mjukt akterseglad har sina fördelar, risken för faktisk fysik skada är låg och möjligheten att låta hans försäkringsbolag få betala för en komplett uppsättning kåpor finns ju alltid.
 
Fenix skrev:
Att bli mjukt akterseglad har sina fördelar, risken för faktisk fysik skada är låg och möjligheten att låta hans försäkringsbolag få betala för en komplett uppsättning kåpor finns ju alltid.
Mjukt akterseglad bra, hårt däremot ILLA.
Hände samma sak förra året då på en R6:a som blev skrot.
Stod vid väjningsplikt och fick en idiot i baken, han höll ca 50 enligt honom själv ...Vilket resulterade i en riktig resa och kass rygg. :banana
Så två i baken , det känns inte så bra! :arsele
Nästa gång kör jag fan av med flit :huvet
 
Art Vandalay skrev:
Mjukt akterseglad bra, hårt däremot ILLA.
Hände samma sak förra året då på en R6:a som blev skrot.
Stod vid väjningsplikt och fick en idiot i baken, han höll ca 50 enligt honom själv ...Vilket resulterade i en riktig resa och kass rygg. :banana
Så två i baken , det känns inte så bra! :arsele
Nästa gång kör jag fan av med flit :huvet

Fan, att få 1,5ton med skrot i baken i 50+, snacka om rektoskopi! Inga planer på att skaffa ett bromsljus?
 
Peccus skrev:
Jag har tagit på en en gång.... R1:a alltså. Gör det mig till en bättre människa?

JA...du kommer att utvecklas till en glad,intellegent och fartsyndande yngling som kommer att få obegränsat med brudar. :D
 
Exup skrev:
Faktum är att jag köpte en ny 99a när det väl begavs sej,då va R1an en hype.Alla hade hört talas om den men knappt nån hade sett den:hihi

Kom inte R1:an 98? Hur hype var det då med en 99:a?
 
vtwin skrev:
Kom inte R1:an 98? Hur hype var det då med en 99:a?
Jodå,det är sant,den kom 98a.Jag köpte min 99,och så många 98or-99or rullade det inte då jämnförelsevis.Nu finns Rettorna i fyra olika modeller(98-99 00-01 02-03 04-) med andra ord i massor.Då på den tiden fanns det bara EN.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top