Jag har kört r1:a......

Liwa1 skrev:
Go Prillan go Prillan :tummenupp

Du har just kört på den bästa hojen som finns. Dom som säger att det är en mångfalls hoj är bara avis :arsele

Då får vi ut och :arsele åka på våra Rettor i sommar :) :)

Själv har jag spolat av min R1a idag och varit ute en sväng med den.

jiiihaaaaa...åhhhhhh....fan vad kul det är att köra

Man kan ju undra varför du sitter på en Gixxer? :D

Fenix skrev:
Jepp, bakifrån. Skulle in i en rondell så jag stod still och väntade på att det skulle bli fritt, då kom det en blind stressad snubbe och klippte mig bakifrån. :kocko
Jävla skit :fatta!
Men inga större skador, lite repor såg jag, men det går ju och ta hand om efter säsongen....Men ändå.Gubbjävel!!!!!!!!!!!!!!!!

Art Vandalay skrev:
Jepp, bakifrån. Skulle in i en rondell så jag stod still och väntade på att det skulle bli fritt, då kom det en blind stressad snubbe och klippte mig bakifrån. :kocko
Jävla skit :fatta!
Men inga större skador, lite repor såg jag, men det går ju och ta hand om efter säsongen....Men ändå.Gubbjävel!!!!!!!!!!!!!!!!

Att bli mjukt akterseglad har sina fördelar, risken för faktisk fysik skada är låg och möjligheten att låta hans försäkringsbolag få betala för en komplett uppsättning kåpor finns ju alltid.

Fenix skrev:
Att bli mjukt akterseglad har sina fördelar, risken för faktisk fysik skada är låg och möjligheten att låta hans försäkringsbolag få betala för en komplett uppsättning kåpor finns ju alltid.
Mjukt akterseglad bra, hårt däremot ILLA.
Hände samma sak förra året då på en R6:a som blev skrot.
Stod vid väjningsplikt och fick en idiot i baken, han höll ca 50 enligt honom själv ...Vilket resulterade i en riktig resa och kass rygg. :banana
Så två i baken , det känns inte så bra! :arsele
Nästa gång kör jag fan av med flit :huvet

Art Vandalay skrev:
Mjukt akterseglad bra, hårt däremot ILLA.
Hände samma sak förra året då på en R6:a som blev skrot.
Stod vid väjningsplikt och fick en idiot i baken, han höll ca 50 enligt honom själv ...Vilket resulterade i en riktig resa och kass rygg. :banana
Så två i baken , det känns inte så bra! :arsele
Nästa gång kör jag fan av med flit :huvet

Fan, att få 1,5ton med skrot i baken i 50+, snacka om rektoskopi! Inga planer på att skaffa ett bromsljus?

Peccus skrev:
Jag har tagit på en en gång.... R1:a alltså. Gör det mig till en bättre människa?

JA...du kommer att utvecklas till en glad,intellegent och fartsyndande yngling som kommer att få obegränsat med brudar. :D

Exup skrev:
Faktum är att jag köpte en ny 99a när det väl begavs sej,då va R1an en hype.Alla hade hört talas om den men knappt nån hade sett den:hihi

Kom inte R1:an 98? Hur hype var det då med en 99:a?

vtwin skrev:
Kom inte R1:an 98? Hur hype var det då med en 99:a?
Jodå,det är sant,den kom 98a.Jag köpte min 99,och så många 98or-99or rullade det inte då jämnförelsevis.Nu finns Rettorna i fyra olika modeller(98-99 00-01 02-03 04-) med andra ord i massor.Då på den tiden fanns det bara EN.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage