Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

View attachment 527890

Ny daily driver! Väldigt bra pris, VÄLDIGT bra skick! En 92'a.
Fasen nu är man inte poppis här på forumet när man ute i garaget både har en Goldwing och en Virago 535 :banana
Den ska jobba som transport för mig och barnen till närmaste glasskiosk runt stugan i sommar. Den matar på milen oförskämt bra när man väl lämnat stillastående :hojsmilie
haha, tror faktiskt Goldwing och framförallt Virago är mindre populära på forumet än HD :)

En sådan Goldwing som du har, fast med "grusdäck" skulle faktiskt vara kul att äga någon gång i framtiden. Har du kassetbandspelare på den?

haha, tror faktiskt Goldwing och framförallt Virago är mindre populära på forumet än HD :)

En sådan Goldwing som du har, fast med "grusdäck" skulle faktiskt vara kul att äga någon gång i framtiden. Har du kassetbandspelare på den?

Kassettband finns!!, samt FM radio. Utöver det så har den även farthållare och back å lite så "såklart". Motorn är så sjuuuukt silkeslen. Ligger lätt i 150+ på väg till jobbet, mot att man får tanka den därefter. Efter en vecka och typ 70 mil så känner jag absolut inte att jag kommer sälja den. Det är något tufft med att den är så jävla retro. Men nä det är ingen sporthoj, så någon kick när man gasar blir det absolut inte :crash Jag ger den 10/10 efter en veckas körande! Jag blir glad varje gång den startar! :hihi

Kassettband finns!!, samt FM radio. Utöver det så har den även farthållare och back å lite så "såklart". Motorn är så sjuuuukt silkeslen. Ligger lätt i 150+ på väg till jobbet, mot att man får tanka den därefter. Efter en vecka och typ 70 mil så känner jag absolut inte att jag kommer sälja den. Det är något tufft med att den är så jävla retro. Men nä det är ingen sporthoj, så någon kick när man gasar blir det absolut inte :crash Jag ger den 10/10 efter en veckas körande! Jag blir glad varje gång den startar! :hihi
Härligt, kul med ett nöjt köp.

Inte varje dag det går att göra blandband, till en MC dessutom :)

De gamla vingarna har en charm över sig, då de är kantiga och har typ extra allt. Är som en halv bil.

Hur känns vikten att hantera vid långsam körning / i garaget?

Härligt, kul med ett nöjt köp.

Inte varje dag det går att göra blandband, till en MC dessutom :)

De gamla vingarna har en charm över sig, då de är kantiga och har typ extra allt. Är som en halv bil.

Hur känns vikten att hantera vid långsam körning / i garaget?
Första milen var jag inte kaxig alls när man skulle till stillastående. Jesus va man fick koncentrera sig. Men som med allt annat så vänjer man sig. Nu slänger man runt den som ingenting. Krävdes några mil innan man kunde slappna av. Inga problem alls i garaget. Men då har jag bara flyttat den när jag suttit på. Men inga problem att mata upp den på centralstödet i alla fall :tungan

Ett stort minus mot tidigare hojjar är däremot bromsarna. Eller det är väl inte bromsarna i sig det är fel på, det är nog även här totalvikten känns det som. Enligt internet "ska det vara så".
Man får släppa av i tid och motorbromsa, precis som med bilen :hihi

Hittade en udda fågel i en lada, Suzuki 650 Katana med kardan, intagen ny från Oman 1982, en ägare, alla delar finns, bara avtagna för tvätt
Kul med en udda cykel som hittat hit. Men Suzuki har verkligen misshandlat Katana-namnet lika mycket som Ford har besudlat Mustang. En Katana ska väl ha vass 1100-motor och spetsig halvkåpa?

Kul med en udda cykel som hittat hit. Men Suzuki har verkligen misshandlat Katana-namnet lika mycket som Ford har besudlat Mustang. En Katana ska väl ha vass 1100-motor och spetsig halvkåpa?
images

Så är det ju, när man har en modell som säljer/sålt bra med ett Ikoniskt namn så vill ju bönräknarna på kontoret dra nytta av det och då börjar ren skit säljas under det namnet

För visst är det namnet som har gjort att dom har sålt bra?
Inte att Mustang en gång i tiden var det värsta man kunde köpa, med kaxig formgivning...

Skrapar man av loggorna på den nya så skulle man kunna sätta Skoda, Toyota eller Daewoo loggor på den och ingen skulle misstänka att den var omdekalad...
Det finns verkligen inget Mustang i den

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...