Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Problemet för Harley är ju att dom byggt in sig i ett hörn med sina svindyra gammaldags maskiner. Deras modellvidd är brett som ett spett.
Jag tror även att dem som kör hd inte är spekulanter på adventure hojar och adventure åkare är inte spekulanter på Harley. Sen är vi som står med ett ben på varje sida en väldigt begränsad grupp. Personligen är jag inte märkesfrälst öht hade lika gärna kunnat köpt en bmw eller Ktm, men det faktum att prisbilden på en begagnad pan America med knappt några mil öht gjorde den väldigt intressant.

View attachment 528530View attachment 528531View attachment 528532View attachment 528533View attachment 528534Slog till på en typ splitter ny pan America från 22. Fick direkt börja åtgärda fabriksmissar. Man har alltså monterat nedre kylarslangen så nära grenröret så när slangen sväller av trycket så tar det i grenröret. Helt otroligt att det ändå överlevde nästan 200mil. Förutom det så verkar det vara en riktig grym motorcykel. Väldigt stadig på landsväg men ändå smidig och lättkörd efter grusvägarna.
Helt klart väldigt mycket motorcykel för pengarna, det verkar drälla av 21-23 pan America som ingen blir av med. Vissa med väldigt låga mil på mätaren.
Klart underskattad hoj! Går underbart trevligt på vägen. Bra att du kände till kylslangen. Min polare köpte en sån 2022, långresa ner till Frankrike så small kylslangen på autobahn, blev bönpall för han resten av resan.

Jag tittade på Pan Am när jag bytte senast, men de som hade använts såg så fruktansvärt sunkiga ut. Det var missfärgade detaljer överallt.

View attachment 528530View attachment 528531View attachment 528532View attachment 528533View attachment 528534Slog till på en typ splitter ny pan America från 22. Fick direkt börja åtgärda fabriksmissar. Man har alltså monterat nedre kylarslangen så nära grenröret så när slangen sväller av trycket så tar det i grenröret. Helt otroligt att det ändå överlevde nästan 200mil. Förutom det så verkar det vara en riktig grym motorcykel. Väldigt stadig på landsväg men ändå smidig och lättkörd efter grusvägarna.
Helt klart väldigt mycket motorcykel för pengarna, det verkar drälla av 21-23 pan America som ingen blir av med. Vissa med väldigt låga mil på mätaren.
Grattis! 😊
Tror inte du kan få mer adventure-hoj för pengarna!
Ser fram emot en längre recension efter några hundra mil. 👍

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard