Jag vet vad du menar, känslan av *jobb* finns där och blir bara värre med varje hoj jag skaffar. Jobbjobbjobb (jag betalar sällan någon verkstad), jag byter olja+filter själv, jag mekar i den mån jag är kapabel. Däcken måste jag lära mig byta snyggt för fälgarna är fina.
Drivremmen ska spännas och däcken med slangar skall bytas, fortast möjligt. Dom är för gamla, även om det inte syns eller märks. Framdäcket är Avon och bakre är HD och dom har inga sprickor, mönstret är OK men som sagt är gummit gammalt. Motorn sitter tydligen direkt i ramen (2001) så inga vibrationsbussningar behöver kollas.
Oljebytet här blir nog ganska enkelt, två oljor (funkar även med samma 20w-50 i både motor och trans), ska även kolla bromsvätskorna. Annars känns den tajt och fin i lager, styrstång och handtag. Förgasaren verkar ha rengjorts regelbundet, den går ju bra, läcker inget, skjuter till i rören ibland så lite åldersdiabetes kanske man får räkna med.
.. ja annars, skulle den krångla funktionsmässigt får jag väl nöja mig med att sitta och bränna petroleum i tomgång, blunda och njuta av vibbarna och ljudet till storslagna fantasividder