Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Ja, det är något av rekord...3 hojar inom 12 månader...4 inom 18 månader...måtte man bli nöjd nu...
 

Bifogat

  • received_312189036972162.jpeg
    received_312189036972162.jpeg
    41.8 KB · Visningar: 37

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har så många gånger haft planer på skaffa MC men saker går liksom inte vägen. Primärt att jag bor i bostadsrätt utan garage...

Någon som vill bli ihop för att köpa hus? Helst tjej, kille kan duga i värsta fall :näsblod :krama :rofl :3freak
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag har så många gånger haft planer på skaffa MC men saker går liksom inte vägen. Primärt att jag bor i bostadsrätt utan garage...

Någon som vill bli ihop för att köpa hus? Helst tjej, kille kan duga i värsta fall :näsblod :krama :rofl :3freak
Du får släppa sargen och flytta till ett hus med garage längre utanför tullarna.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Du får släppa sargen och flytta till ett hus med garage längre utanför tullarna.

Jag bor redan så långt utanför tullarna det går. Men i en svensk liten idyll där priserna dubblats senaste åren pga bostadsbrist... 60-tals villa med renoveringsbehov går för 3.5-4 miljoner.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag bor redan så långt utanför tullarna det går. Men i en svensk liten idyll där priserna dubblats senaste åren pga bostadsbrist... 60-tals villa med renoveringsbehov går för 3.5-4 miljoner.
Jo, det börjar kosta på även på landsbygden. Det pratas om att bostadsmarknaden stannat av, men jag tycker det verkar som om folk fortfarande är lika galna. Höga utgångspriser och sedan gärna upp emot 50% påslag i budgivning på det.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag bor redan så långt utanför tullarna det går. Men i en svensk liten idyll där priserna dubblats senaste åren pga bostadsbrist... 60-tals villa med renoveringsbehov går för 3.5-4 miljoner.
Jag har en skitbra lösning.
Flytta upp till riktiga norrland, så kommer du lagomt långt bort från tullarna.
Jag fixar ihop dig med min exfru, så kanske hon blir lite lugnare.
Jag tar ingen provision på det, eftersom det kan innebära vissa koplikationer som jag inte kan ansvara för.
Men du får ett skitfint dubbelgarage, det ligger ju helt klart på plussidan.
Med alla stora industrietableringar som kommer nu häruppe, så är jobb inget problem, utan det är tillgången på bostäder, men den delen är ju löst för dig nu.
Har vi en deal?
Ska bli kul att köra med dig i sommar :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har en skitbra lösning.
Flytta upp till riktiga norrland, så kommer du lagomt långt bort från tullarna.
Jag fixar ihop dig med min exfru, så kanske hon blir lite lugnare.
Jag tar ingen provision på det, eftersom det kan innebära vissa koplikationer som jag inte kan ansvara för.
Men du får ett skitfint dubbelgarage, det ligger ju helt klart på plussidan.
Med alla stora industrietableringar som kommer nu häruppe, så är jobb inget problem, utan det är tillgången på bostäder, men den delen är ju löst för dig nu.
Har vi en deal?
Ska bli kul att köra med dig i sommar :tummenupp
Haha gött. :rofl

Får fortsätta skrapa lotter.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag har så många gånger haft planer på skaffa MC men saker går liksom inte vägen. Primärt att jag bor i bostadsrätt utan garage...

Någon som vill bli ihop för att köpa hus? Helst tjej, kille kan duga i värsta fall :näsblod :krama :rofl :3freak
Funderat själv på det där. Alltså jag hade gärna bott i ett kollektivboende, fast utan knark o flum utan med mc som gemensam faktor. Eget privat space men stort garage, mekytor, kanske en tväättavskiljare till o med,juste vardagsrum med gemensamhetsövningar som att följa motogp o dyl. Tänk så mycket kompetens o hjälp och kunna umgås med likasinnade. Alltså jag skulle vara så på en sån grej ? lägg till en vedeldad bubbelpool på verandan, inge gräs på tomten utan asfalt. Alltid förståelse för vintersorgen men då kan man hänga i garaget och mysmeka tillsammans.

Eller gör som en snubbe gjorde här där jag nu bor (norrköping). Han letade mc garage o hitta inget, skaffade själv ett garage o hyr ut hojplatser. Tror det är 30 hojar, man har eget skåp o det finns toa o sånt samt videoövervakning. Kostar 490 kr per månad men klart värt det. Känns tryggt att ställa kärleken bland likasinnade. Han tjänar nog en slant med på det.
 

Bifogat

  • 20211023_131909.jpg
    20211023_131909.jpg
    1.4 MB · Visningar: 38
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top