Jag har aldrig kört fortare än 80 förbi en 50 skylt.

• Thread starter Thread starter VBK
  • Start date Start date

Har du någon gång passerat en 50 skylt fortare än 80?

• Antal röstningar
    0
Västerbron i Sthlm är en märklig 50-sträcka. 1km, dubbelfiligt, spikrakt. Inga korssningar, bara staket på sidorna. Kör där varje dag med min moppe, och det brukar gå "en del" snabbare än 50...

I en tråd pratas det Extremt beteende och en annan hur mycket för fort folk kör på 50 sträckor. :va

herr Moraltant.:hej

Västerbron i Sthlm är en märklig 50-sträcka. 1km, dubbelfiligt, spikrakt. Inga korssningar, bara staket på sidorna. Kör där varje dag med min moppe, och det brukar gå "en del" snabbare än 50...

Sant. Problemet är bara att det ligger alldeles för nära Kronoberg = hyggligt polistätt.

Visst har det blivit 100+ på både 30- och 50-vägar, inget jag är stolt över, inte jag gör regelbundet, men vafan de finns la värre saker...?

Nu har jag inte röstat i pollen på första sidan då jag själv inte tycker att jag borde känna mig träffad.

Här kommer ett typexempel och hade polisen lurat i buskarna så hade det väl blivit både tidningsrubrik i lokaltidningen ("Vannsinneskörning" är mitt utgångstips) och hängning på SH med Hellman & co som skarprättare. Skulle inte förvåna ifall SMC numera förespråkar beslagtagning dessutom.

Fortkörning så klart, men absolut inget farligt. Finns inget att hetsa upp sig över.
50 sträcka som strax övergår till 70. H-mätare nedkalibrerad 6% så hyfsat rättvisande.
vlcsnap-2011-09-25-15h38m35s166.jpg

Ja det har jag... men jag känner igen som har kört i 50 förbi en 80-skylt :tungan

Ja det har jag... men jag känner igen som har kört i 50 förbi en 80-skylt :tungan

Inte? Jag känner flera. :) Mig bland dem.
Inte minst när man puttrar runt på gården med fars traktorer med några ton släp. :D

Usch................. vad många outlaws det finns här:rolleyes:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...