Jag har aldrig kört fortare än 80 förbi en 50 skylt.

• Thread starter Thread starter VBK
  • Start date Start date

Har du någon gång passerat en 50 skylt fortare än 80?

• Antal röstningar
    0
Preskriberat numera (1990) men 230+ (i bil iofs) på E4an innan Sundsvall, temporärt nersatt till 50 dagtid pga omledning av trafiken och detta var "nattetid"=ingen omledning men skylten stod kvar... Är jag tuffast nu? :rolleyes:

Jag skulle tro att i princip alla har gjort det någon gång om de haft körkortet ett tag.
Om inte annat för att man missat skyltarna...

Jag vet iaf att jag definitivt gjorde det ett flertal gånger när jag var 18-20, i bil. På hoj har jag varit mer noggrann, men garanterat gjort det då med... Speciellt när jag råkade peta om till mph på hastighetsmätaren sist jag körde norrut... Höll 50 enligt mätaren, men kändes lite fel, så en lite noggrannare titt på mästaren avslöjade att där stod mph istället för km/h...

Utanför samhället där jag växte upp finns en underbar motorcykelvänlig väg som avslutas med en lång raksträcka innan man kommer inte till själva samhället där det är 50. Efter att ha hållt ångan uppe blir man fartblind och då är det lätt hänt att man passerar skylten lite väl fort.

Det håller på att bli lunarstorm av det här forumet.
Jag uppmanar alla som normalt ej skriver eller startar trådar på SH att nu göra motsatsen. Det kan bara bli bättre.

Lunarstorm? Det är lite väl hårda ord. Detta forum är en samlingsplats för alla som kör motorcykel. Här finns allt från ungt folk som kör 125cc, folk som gillar att stunta och köra streetfighters, lång-distans killar som älskar att köra långturer, föräldrar som har barn men ändå gillar att köra bandagar, rookie racers, professionella tävlingsförare, personer med stort intresse att mecka, hd fantaster osv.

Bara för att alla inte delar din åsikt ska du inte kalla detta för en nonsens tråd och tycker du att trådarna inte diskuterar det du vill de ska diskutera kan du alltid starta en egen tråd.

P.s. Detta är lunarstorm http://lmgtfy.com/?q=lunarstorm

mitt rekord är 220 i tätorten, 40ans begränsning. Men det finns inga skyltar så det räknas inte.

Fy fan vilken bra poll:tummenupp

Jag älskar pollar, more polls to the people

Jag tror jag skall åka hem på lunchen och rösta en gång till på hemdatorn :tungan

Har gjort det otaliga gånger. Har säkert passerat i dubbla hastigheten och mer i vissa fall.
Menar alla de som röstat nej att de inte accelererar INNAN ny skyltning? Eller är det bara folk som kör i storstan och aldrig kört på landet där 50 skyltat ofta föregår en spikrak 70 sträcka med åkrar på sidorna och 2-3 kilometers fri sikt?

Självklart har de gått fortare än 50 med bil och mc, runt 150 är mitt rekord..

Men vad fan blir det?
Först världens moralpanik på ett sporthojsforum och sedan en djävla massa reklam uberalles..

Detta skepp sjunker djävligt snabbt.
Och ja det har även gått 150 förbi 50 skylten och rad4an skrek ut sin vällust på 115 db so shooot me.

Snacket om moralpanik och att "skeppet håller på att sjunka", "vi blir invaderade av moraltanter" har funnits på sporthoj.com sedan 2003. :D

Tycker polen blev lite fel nu när jag tänker efter, vist man kan bomba där skylten sitter, men är det skildnad att bomba vid skylten & inom den begränsade hastighetskyltens vägsträcka ?

För skylten har bara 1 plats som är ca 8cm sen är den borta.

Fan du slog mig (bara 110 i ödemarken, 90 i mindre ödemark:rolleyes:) så vill ju veta var de var i så fall!!:4skrika:7peta

Lidingöbron i samband med ombyggnationer för ett par år sedan.. endast 1 körfält var öppet och inga människor eller bilar i närheten

Normalt är det 3 filer tror jag och 70-sträcka..

njä, det är ju inte alltid 50 zon är skyltad...
Så nej, jag har inte passerat någon 50 skylt i +80

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...