Jag gjorde en vurpa american-stylie...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Inget att vara stolt åt kanske men gjort är gjort...

Jag var med några polare och körde på Gotland för ett par dagar sedan och näst sista dagen gjorde Jag genidraget att stå och wheela på 3:an i 160 i förd jeans samt knallgul collagetröja, trodde Jag hade koll på motorbromsen bakom ballanspungten men rätt var det var så var klockan ett par minuter över tolv... det tog ett bra tag innan Jag föll då den stog och nötte ner arslet till bakramen och under tiden han Jag både leta efter bakbromsen vilken Jag inte kom åt samt stoppa rotationen på framhjulet vilket hjälpte föga då det redan näst intill stannat.
Nu till det konstiga, Jag insåg att det var kört och släppte hojen, körde höger skinka i asfalten och började rulla, hela tiden tänkandes att Jag inte ska hindra rullet och börja glida samt att hålla in händerna (utan handskar) efter 7-8 rull kände jag mig redo att ställa mig upp och de sista 3 kmh hjälpte till att slänga upp mig så snabbt att Jag stod innan första killen bakom (kaparn på forumet) hunnit sätta ner sitt stöd.

Efter att blivit röntkad enligt alla konstens regler skakade läkarna på skallarna då det visade sig att Jag inte har en enda fraktur eller skadat organ. Lätta skrubbsår på höger underarm, höger skinka samt lite i nedre delen på ryggen är allt.

Var det någon som fick numret till den skyddsängeln? Han kan vara bra att känna...

Ja vad ska man säga?

En jävla tur i oturen!

Skönt att du klarade dig så pass bra! :tummenupp

Hur gick det med hojen?

Lite turtelwax och hojen är som ny... nä, den är lite trött...
enligt sjuksyrran hade Jag förbukat min tur så en lott var inte att tänka på.

COOLT!!!!
Flax mannen när dricker vi bärs?
Teo skrev:
2341138 Inget att vara stolt åt kanske men gjort är gjort...

Jag var med några polare och körde på Gotland för ett par dagar sedan och näst sista dagen gjorde Jag genidraget att stå och wheela på 3:an i 160 i förd jeans samt knallgul collagetröja, trodde Jag hade koll på motorbromsen bakom ballanspungten men rätt var det var så var klockan ett par minuter över tolv... det tog ett bra tag innan Jag föll då den stog och nötte ner arslet till bakramen och under tiden han Jag både leta efter bakbromsen vilken Jag inte kom åt samt stoppa rotationen på framhjulet vilket hjälpte föga då det redan näst intill stannat.
Nu till det konstiga, Jag insåg att det var kört och släppte hojen, körde höger skinka i asfalten och började rulla, hela tiden tänkandes att Jag inte ska hindra rullet och börja glida samt att hålla in händerna (utan handskar) efter 7-8 rull kände jag mig redo att ställa mig upp och de sista 3 kmh hjälpte till att slänga upp mig så snabbt att Jag stod innan första killen bakom (kaparn på forumet) hunnit sätta ner sitt stöd.

Efter att blivit röntkad enligt alla konstens regler skakade läkarna på skallarna då det visade sig att Jag inte har en enda fraktur eller skadat organ. Lätta skrubbsår på höger underarm, höger skinka samt lite i nedre delen på ryggen är allt.

Var det någon som fick numret till den skyddsängeln? Han kan vara bra att känna...

Fi dong!!! Jag trodde jag skulle få läsa att du skrapat sönder dig helt, skönt att det inte var så.

Tur i oturen eller vad man ska säga.

Har en kompis som har gjort något liknande, vurpade i jeans o vanlig tröja på motorvägen i typ 120-130 knyck. Han kasade på sin välfyllda läderplånbok tills det tog stop mer eller mindre, inte en skråma......

Jag kan tänka mig att min plånka hjälpte till lite den med, det var ju den skinkan som fick stryk. Först sköts lusentapparna ut en efter en sedan plånkan och sen blev det skinkåka.

Om ni går om kull utan ställ som med, försök att INTE hindra rullet.

-PLM- skrev:
2341177 Fi dong!!! Jag trodde jag skulle få läsa att du skrapat sönder dig helt, skönt att det inte var så.

du gjorde väl typ samma sak led tillern va?

Last edited:
Telefon numret

kan du ge mig det så jag har det till nästa gång jag klotar.

ligger och knaprar moffe nu sedan 6 veckor.
:ätapiller :kryckor

Kungen skrev:
2341264 kan du ge mig det så jag har det till nästa gång jag klotar.

ligger och knaprar moffe nu sedan 6 veckor.
:ätapiller :kryckor

Usch, ackta dig för o knapra för mycke !

Teo skrev:
2341188

du gjorde väl typ samma sak led tillern va?

Ja det gjorde jag nog, men jag hade skinnställ, tur det då jag gled å gled å gled och gled lite till.

det e väl baratill o gratulera att du klarat dej så bra som du gjorde men en fråga hade du 160 när du for i backen eller kom du ner duktigt i hastighet på wheelien?

Teo skrev:
2341138 Inget att vara stolt åt kanske men gjort är gjort...

Du bör nog ligga stilla i sängen ett bra tag framöver för att överleva, eftersom din "tur" förmodligen är förbrukad några månader framåt..:D

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing