Jag fick aldrig A1-behörigheten. =(

Hehe jag är med på vad Mavve menar, han får ju köra alla hojar beträffande A1-klassen med tanke på att han besitter A. Skulle sett snyggt ut på lappen.

Men då är ju frågan, om man kör upp för BE och hoppar över B, får man inget datum på B då? Eller kan man först köra upp för BE när man väl skaffat sig B?

Hmmmmz... dagens i-landsfråga.

Mvh, Jens D.

Ang BE har det blivit ändrat till 2009.
En BE uppkörning idag granskas lika som för en vanlig biluppkörning (B) , så som man kan tyda raderna så kan man idag gå direkt på BE utan att först ha B , det kunde man inte innan.

Såg det i raderna efter att VV råkade skicka ut två papper 2008/2009 när man bokat BE uppkörning.

Mavve du blev berättigad till BE när du tog CE , du har då en dag när du fick köra BE ekipaget.

Du har aldrig tagit körkort för just A1 och kan aldrig få det på lappen trotts A obegränsad.
Att be länsstyrelsen dra in ens körkort fungerar inte heller då man måste vara under 18 för att kunna ta A1, 18år eller äldre så är det "minst" A begränsad som gäller.

Last edited:
Det är ju en jäkla tur för vissa här att det inte krävs körkort eller motsvarande för att skaffa ungar i alla fall.......:hihi

När man talar om döda så dyker du helt plötsligt upp :D Det var en tråd av Mavve som krävdes antar jag :gnissla

Det krävs intressanta ämnen för att min radar skall gå igång. Mavve är intressant.

Möjligen V-Gurra är mer intressant....

Last edited:
Jag nästan hundra % säker på att det stod taxi på mitt KK innan man införde taxilegitimation.

Sedan tog man bort det, tror det stod under ABC DE behörigheterna...

måste kolla om jag har kvar kortet med hål i, som byttes ut

Traktor är ju också en behörighet, se till att få den också annars är du helt kass:tummenupp

Traktor är ju också en behörighet, se till att få den också annars är du helt kass:tummenupp

Har redan :banana

Mycket riktigt att det kunde stå TAXI efter DE tidigare, men så är inte fallet numera.

Jag ska be min advokat att skriva ett snyggt brev med fina stämplar på till Transportstyrelsen och sen ska de ge mig ett par datum.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...