Jag fick aldrig A1-behörigheten. =(

Är det ett skämt den här tråden eller vad?
Du har ju redan ett fullständigt körkort, som tidigare sagts.
Det räcker att det står "A", det kan ju inte stå "A1" också. Får ju köra alla MC med "A".

Har du kört upp för behörighet A1 en gång i tiden då ??
Kan inte se nått i tråden om det.

Att det först står A1 på framsidan som sedan byttes till bara A har man aldrig lagt marke till.
Som tur är så finns ju beviset "A1" kvar på baksidan ;)

Jag och andra sidan har inte fått "tung" behörighet på det nuvarande kortet (fick automatiskt tung efter mellan)
Dyker väll upp vid nästa kortuppdatering eller nytagen behörighet.

Hade nästan varit lite roligt att bli stoppad av konstapeln på storhojen för att se deras min..

Men.......

... Det står ju liksom inte att du har behörighet för moppe heller även fast du får köra det heller...

A = Inklusive A1.... Varför vill du att det ska stå när alla vet att A även innefattar A1?

För vem vill du skryta över att du även får köra 125a? Fattar ärligt talat INTE ALLS.

kommer nog bli en långkörar tråd det här.........suck fast kul o läsa alla kommentarer hahaha

Det kommer aldrig kunna stå A1 på framsidan, men de klart att det är fett med alla fält på baksidan ifyllda?

Fan, det här är ju som en trip down memory lane. Om Mavve nu bara kunde få den där jäkla importören av Öhlins gaffelben att agera lite fortare så att hans nyprylade glassbil kunde bli genomgången av den uppbrända högtryckstvätten samtidigt som han blev bannad så hade livet varit perfekt nere i Skåne (där man aldrig sover).

"Sömn är ett normalt tillstånd då en organism en kortare tid är synbart medvetslös och oresponsiv för stimuli. Hjärnaktiviteten kan trots detta dock periodiskt vara mycket hög. Sömnens funktion är inte helt utredd, men mycket pekar på att det är en återhämtningsperiod då kroppen kan vila och läka medan hjärnan bearbetar intrycken från den föregående vakenhetsperioden. Råttor som helt hindras från att sova dör inom ett par veckor. Den direkta dödsorsaken är oklar, men tros hänga samman med en allmän kollaps av immunförsvaret."

Skoterkort har du det ? Eller fick du det på köpet eftersom du hade åldern inne ?
Truckkort ?

ååå jävlar lever du mavve :)

Very much alive blomman. :tummenupp
Länge sen vi körde roundhuosekicks&brottning i Örebro :banana

Lev i nuet Freppa och välkommen till igår :3freak

Ang truck-kortet så är även det helt ifylld med alla A, B och C-trucktyper.

Okej, jag kan ta att det inte kommer stå A1 - antog att det fanns plats kvar - men datumen på baksidan ska jag fan ha. Även om jag aldrig tog just A1 så har jag behörigheten och den ska infinna sig på baksidan.
Jag körde heller aldrig upp för BE men där är datumen ifyllda, inte slutdatum då eftersom jag slipper göra om BE...

Det måste ju vara samma datum på A1 som när jag tog mellanA - detta kommer det skrivas brev om till deras advokater i Örebro. Jag får alltid som jag vill. Fortsättning följer.

Hehe jag är med på vad Mavve menar, han får ju köra alla hojar beträffande A1-klassen med tanke på att han besitter A. Skulle sett snyggt ut på lappen.

Men då är ju frågan, om man kör upp för BE och hoppar över B, får man inget datum på B då? Eller kan man först köra upp för BE när man väl skaffat sig B?

Hmmmmz... dagens i-landsfråga.

Mvh, Jens D.

Jag fattar inte. Varför vill du ha A1 om du har A?

Han vill inte ha det egentligen, han ville bara skryta med att till och med en avdankad glassbils-chaufför kan ta körkort.

Fan, det här är ju som en trip down memory lane. Om Mavve nu bara kunde få den där jäkla importören av Öhlins gaffelben att agera lite fortare så att hans nyprylade glassbil kunde bli genomgången av den uppbrända högtryckstvätten samtidigt som han blev bannad så hade livet varit perfekt nere i Skåne (där man aldrig sover).

När man talar om döda så dyker du helt plötsligt upp :D Det var en tråd av Mavve som krävdes antar jag :gnissla

Last edited:
Det här är ju skitlätt att fixa helt lagligt:

1. Be transportstyrelsen dra in din behörighet för A
2. Kör upp för A1
3. Kör upp för A

Klart!

Varken svårt eller dyrt, om än lite tidskrävande.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...