L-Born skrev:
Vill man så kan man..? Visst men det kostar och dessutom så vill man kanske inte köra omkring på vad som helst även om det är på 2 hjul.
Ska köpa en barnvagn i helgen..hoppsan 12.000.- ny bil 200.000.- samt nytt hus på G.
Så ni kanske förstår att mitt hoj körande får ligga på is ett tag..Men hur är det man säger...I`ll be back
Jag förstår, det kostar och för att det kostar behöver man inte vara posör som någon skrev. Jag är det absolut inte, men vi tittade på barnvagn, en ny för typ samma peng. Var läcker, snygg och alla 4 hjul ingick..
Dock ratade jag den efter provkört olika och vi hitta en för 6000 kr totalt.Största fördelen med den är att den är lättare än den vi hitta för närmare 12 tusen och mer lättkörd.
Bil, jo vi skaffade kombi och nu är det så att vi det faktum båda gillar att köra bil, vilket gjorde att vi har lite krav på bilen.Den ska vara säker, rolig, rymlig, röra på sig. Så den kostade 200.000 + men vi är för det INTE posörer.
Vi har båda hojarna kvar (varsin R1a) Men det blir av och på ställningsförsäkring nu framöver. Vi åker mindre än tidigare och spar pengar så kan man säga.
Vänta tills ert barn är fött och se om du måste sälja. Trots att jag åker lite numera pga min 9 veckors bebis så är det så skönt att få komma ut och släppa familjelivet ibland. Både jag och lejas pappa tycker om att ta en tur.
Det är vårt första barn och vi vill kunna köpa nytt till den, kan vi köpa eller har köpt dyra "leksaker" (som hojar) till oss själva, varför ska vi då köpa begagnat till lilltjejen?
Det är upp till var och en vad man vill lägga pengarna på och det är inget man ska hacka på andra om för det som görs ibland i denna tråd.
Njut av er bebis, kosta på er det ni vill och försök ha hojen kvar.