Jag får tacka för mig..

Varför ska man bo mitt i stan , vad finns det där som är så bra att man måste bo där. jag har 10 minuter in till centrala centraldelen av muppsala.
Bor ändå i försäkrings son 4, tror ni det blir en billigare försäkring på bil, mc och villa???
betalar en mc försäkring i stan, samma kostnad täckte alla fordonen.

tassen skrev:
Varför ska man bo mitt i stan , vad finns det där som är så bra att man måste bo där. jag har 10 minuter in till centrala centraldelen av muppsala.
Bor ändå i försäkrings son 4, tror ni det blir en billigare försäkring på bil, mc och villa???
betalar en mc försäkring i stan, samma kostnad täckte alla fordonen.

jag har ingen bättre zon jag fast jag bor 4 mil från muppetsala så du bor bra, här är det bara mörka skogen och småvägar, ibland är zonindelningen bra konstig.

Fråga till trådstartaren:
Skrev du tråden för att säga tack och adjö eller skrev du tråden för att folk ska skriva att du inte ska sälja hojen?

L-Born skrev:
Vill man så kan man..? Visst men det kostar och dessutom så vill man kanske inte köra omkring på vad som helst även om det är på 2 hjul.

Ska köpa en barnvagn i helgen..hoppsan 12.000.- ny bil 200.000.- samt nytt hus på G.

Så ni kanske förstår att mitt hoj körande får ligga på is ett tag..Men hur är det man säger...I`ll be back

Jag förstår, det kostar och för att det kostar behöver man inte vara posör som någon skrev. Jag är det absolut inte, men vi tittade på barnvagn, en ny för typ samma peng. Var läcker, snygg och alla 4 hjul ingick..
Dock ratade jag den efter provkört olika och vi hitta en för 6000 kr totalt.Största fördelen med den är att den är lättare än den vi hitta för närmare 12 tusen och mer lättkörd.

Bil, jo vi skaffade kombi och nu är det så att vi det faktum båda gillar att köra bil, vilket gjorde att vi har lite krav på bilen.Den ska vara säker, rolig, rymlig, röra på sig. Så den kostade 200.000 + men vi är för det INTE posörer.

Vi har båda hojarna kvar (varsin R1a) Men det blir av och på ställningsförsäkring nu framöver. Vi åker mindre än tidigare och spar pengar så kan man säga.

Vänta tills ert barn är fött och se om du måste sälja. Trots att jag åker lite numera pga min 9 veckors bebis så är det så skönt att få komma ut och släppa familjelivet ibland. Både jag och lejas pappa tycker om att ta en tur.

Det är vårt första barn och vi vill kunna köpa nytt till den, kan vi köpa eller har köpt dyra "leksaker" (som hojar) till oss själva, varför ska vi då köpa begagnat till lilltjejen?

Det är upp till var och en vad man vill lägga pengarna på och det är inget man ska hacka på andra om för det som görs ibland i denna tråd.

Njut av er bebis, kosta på er det ni vill och försök ha hojen kvar.

HanneZ skrev:
Fråga till trådstartaren:
Skrev du tråden för att säga tack och adjö eller skrev du tråden för att folk ska skriva att du inte ska sälja hojen?

TACK & ADJÖ!!!!!!!!!!!!

L-Born skrev:
Jag ska nu bli pappa och har inte tid eller råd med min ögonsten. Det har varit jävligt kul att köra med er under åren som gått och hoppas att ni forsätter att hålla flaggan på topp. Så jag får tacka för mig.

//L-Born

Letar någon efter en skön Yamaha R1 så finns den under annonser

Grattis till nyheten :tummenupp

Hoppas du kan börja med hojåkandet igen, jag hade aldrig klarat sälja min ögonsten :(

Sälj du hojen, men lova att du skaffar dig en bike när det blir för tungt.
En offroad eller motard som inte kostar massor att äga tex.
Jag sålde min hoj av samma anledning som du ska göra, fast detta för 8 år sedan.
Men efter att ha mått fisiskt dåligt varje vår man sett tvåhjulingarna börja rulla så gjorde jag slag i saken och köpte en bike igen.
Nu är jag hel igen, jag har kört hoj sedan jag var 12-13 år så kanske sitter det i märgen på mig.
Som sagt gå inte och sakna hojjandet för då tar du en bit av dig själv varje vår....
Grattis till faderskapet! :tummenupp
//Tobbe

Om jag inte hade hoj innan så skulle jag skaffa ifall jag blev pappa. Tänk er alla sömnlösa nätter och allt stressande som knoddarna ställer till med. Klart man var tvungen att ha hoj för att få sinnesfrid.

L-Born; You knew it was coming.. Min farsa sålde sin båt när de fick veta att jag skulle komma till världen. Synd, det var en nedrans fin båt. Men en bebis behöver dyra bajsblöjor också..

Lycka till i livet!

L-Born skrev:
TACK & ADJÖ!!!!!!!!!!!!

Grattis till den blivande babisen, och till er som nya föräldrar.
Det finns inget som går att jämföra med det ni har framför er.
Ett helt nytt liv, ta tid för varandra och lev som NI vilol och väljer.
Jag menade inte att jag skulle övertala er att sälja, bara förklara vad man kan göra.
Med tre grabbar i bagaget vet jag att det går att ha ett bra liv, men det kostar..tid och pengar....men o vad roligt ni kommer att få :tummenupp
Ha det så bra framöver.....

12 papp för en barnvagn :näsblod

Jag åkte runt i en sockerlåda som morsan fått gratis på Vivo :tungan

Kan ingen som vet förklara varför en barnvagn för 12.000:- skulle vara bättre än en för 6.000:- ??? Kameleontlack, underrede av titan, kromade fälgar och slicks? Vad grundas denna groteska prisskillnad på? Att det står "Emmaljunga" istället för "Billige Bigers Barnvagnar" på emblemet? Posörer...

Esquire skrev:
Kan ingen som vet förklara varför en barnvagn för 12.000:- skulle vara bättre än en för 6.000:- ??? Kameleontlack, underrede av titan, kromade fälgar och slicks? Vad grundas denna groteska prisskillnad på? Att det står "Emmaljunga" istället för "Billige Bigers Barnvagnar" på emblemet? Posörer...

Lite OT, men ok då... :fatta!
Det finns väl massor med anl.? Leta i din egen vardag grabben. Varför HD när det finns Yamaha för halva pengen? Varför WE, JL, Diesel när det finns Ullared? Varför Ferrari när det finns Honda CBR900 ? Varför jeans när det finns Armani?

Pengar är helt klart en avgörande faktor, har du 100 000 på kontot spelar väl kanske 6 eller 12k inte SÅ stor skillnad, om man gillar den dyrare bättre? Har du som jag -73.16 kronor så spelar det en JÄVLA skillnad?

:tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...