Jag får tacka för mig..

exiteme skrev:
VA? Jag skrev ju att det går att kombinera! Den dagen knodden är ute och jag kan köra igen, så lär Peter få sitta med bebben medan jag njuter av de mc-vänliga vägarna häruppe. Jag kan vara så jäkla trött på ungarna ibland. En tur i ensamheten och naturen gör underverk för humöret. Inte bara män behöver en "ventil".

Vadå "Vill ni"? Jag skulle aldrig begära att Peter skulle sluta köra. Precis som han inte kan be mig ge upp mina intressen. Så det så!

Om du kollar tiden på mitt inlägg och tiden på ditt så ser du att ditt inlägg inte var färdigskrivet när jag började skriva mitt.
Ok? :-)

//A.

L-Born skrev:
Vill man så kan man..? Visst men det kostar och dessutom så vill man kanske inte köra omkring på vad som helst även om det är på 2 hjul.

Ska köpa en barnvagn i helgen..hoppsan 12.000.- ny bil 200.000.- samt nytt hus på G.

Så ni kanske förstår att mitt hoj körande får ligga på is ett tag..Men hur är det man säger...I`ll be back
Jaha.. Ja, är du en posör så kan du ju gott vara utan.. Suck it up..

@ Tassen, helt riktigt. Kan bara hålla med!

L-Born skrev:
Vill man så kan man..? Visst men det kostar och dessutom så vill man kanske inte köra omkring på vad som helst även om det är på 2 hjul.

Ska köpa en barnvagn i helgen..hoppsan 12.000.- ny bil 200.000.- samt nytt hus på G.

Så ni kanske förstår att mitt hoj körande får ligga på is ett tag..Men hur är det man säger...I`ll be back
12000 för en barnvagn??????Du kan få en beggad av mig så har du till en halv gammal gixxer iaf :tummenupp

UnderDOG skrev:
Om du kollar tiden på mitt inlägg och tiden på ditt så ser du att ditt inlägg inte var färdigskrivet när jag började skriva mitt.
Ok? :-)

//A.

Hmmm...Mitt fel (hur nu JAG kan ha fel...? :rolleyes: ) Såg inte att BB (som uppenbarligen är av kvinnligt kön) skrev ett inlägg före mig...

Sorry... :Bugar

:)

Kompromissa. Köp en billigare hoj. Själv tog jag hojkortet när sonen var 2 år. Sambon och jag har varsin gammal hoj, och så känns det inte fullt så jobbigt att man inte hinner åka så mycket, de står liksom inte och kostar så mycket pengar.
Dessutom finns det mycket man kan köpa begagnat till en bebis, som vagnar, babysitter, bärselar mm. Bilstol, precis som Liwa skrev ska man vara lite försiktig med, men om man känner den man köper den av så...

Lycka till! :tummenupp

L-Born skrev:

12.000:- för en barnvagn :kocko . Jaha du trillade i den fällan. Barnvagnsförsäljaren försökte också lura på mig en barnvagn för 12 papp. Men jag kom på att en vagn för 5 papp funka lika bra.

Och 200.000:- :kocko för en bil nu börjar jag fatta att dina pengar inte räcker. En bil för 100 papp funkar skit bra.

Så som du ser så skulle du lätt få 107.000:- över att åka hoj för :tummenupp

Jag är farsa, hojägare, villaägare och kombiägare. Det sista jag ger upp är mitt hoj intresse. Nej det där var inte helt sant, men jag tror att du fattar.

exiteme skrev:
VA? Jag skrev ju att det går att kombinera! Den dagen knodden är ute och jag kan köra igen, så lär Peter få sitta med bebben medan jag njuter av de mc-vänliga vägarna häruppe. Jag kan vara så jäkla trött på ungarna ibland. En tur i ensamheten och naturen gör underverk för humöret. Inte bara män behöver en "ventil".

Vadå "Vill ni"? Jag skulle aldrig begära att Peter skulle sluta köra. Precis som han inte kan be mig ge upp mina intressen. Så det så!

:tummenupp. Vettigaste tjejen på bra länge...... :tummenupp

Va fan...sicket dravel... Jag har volvo 855R,jävligt kul snabb kombi,kostar typ 70 Papp,begagnad schysst barnvagn 2000:- . 212,000 - 72000= 140000 . Du har ju över till en NY R1'a...

Du har tiden på dig, grabben...

L-Born skrev:
Jag ska nu bli pappa och har inte tid eller råd med min ögonsten....
Letar någon efter en skön Yamaha R1 så finns den under annonser

Vis av erfarenhet vet jag att ordet "ögonsten" kommer att betyda något annat än en båge några år framöver. Men... de kommer alltid nya vårar! Själv har jag för avsikt att dra en repa med grabben ner i Europa i sommar. Tyvärr har han ju blivit en avfälling som åker custom (pengar till båge o bensin i stället för försäkringsdiektörer) från att tidigare alltid kört sporthojar - men hellre det än ingen båge alls.

Lycka till med hojåkar-rekryteringen - det går fortare än du anar.

:)

Silwer skrev:
Svårt att säga rakt av, mer tid går åt till kåken än nån lägenhet iaf, sen beror det ju på var man vill bo med.

Sant, jag generalicerar lite... ska du ha garage och ett bra boende blir det OFTAST samma peng i slutänden med eget hus....
Räntor är det samma som kallhyra. amorteringar lika med sparande, osv

tassen skrev:
Sant, jag generalicerar lite... ska du ha garage och ett bra boende blir det OFTAST samma peng i slutänden med eget hus....
Räntor är det samma som kallhyra. amorteringar lika med sparande, osv

Vi köpte hus och sänkte boendekostnaderna med 3000kr i månaden :tummenupp

Ja det var många inlägg :) men som sagt Rettan har gjort sitt och andra saker känns viktigare just nu. Jag har sporthoj tröjan så den passar nog på mig om 1 år eller 2.. Vem vet kanske köper en R1-06 när suget kommer tillbaka.

PS: Vill inte ha en offroad, motard eller billigare mc....R1 annars få det va!!
(eller en gixxxxxer....)

Ha det / L-Born

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien