Jag får tacka för mig..

L-Born

Hustler
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Jag ska nu bli pappa och har inte tid eller råd med min ögonsten. Det har varit jävligt kul att köra med er under åren som gått och hoppas att ni forsätter att hålla flaggan på topp. Så jag får tacka för mig.

//L-Born

Letar någon efter en skön Yamaha R1 så finns den under annonser

Trist.... Eller, kanske inte ändå :) Köp en motard annars då? Kostar ju nästan inget att äga jfrt med en R1. Eller så blir det en glidare om 20 år :hihi

Weee vad kul! Grattis! Fick du reda på det idag eller? ;)
För du o tjejen var väl med på turen i lördags? Tyckte jag såg dig iallafall.

Grattis :tummenupp

Hot tip: sälj inte, livet blir tråkigt nog i alla fall. Behåll hojen, eller byt ner dig om du måste. Livet utan hoj suger otroligt hårt, jag tror att ditt barn hellre har en fattig men lycklig pappa än en rikare men bitter dito.

Bikerbitch skrev:
Weee vad kul! Grattis! Fick du reda på det idag eller? ;)
För du o tjejen var väl med på turen i lördags? Tyckte jag såg dig iallafall.

Grattis :tummenupp

Tackar! Har vetat om det en längre tid men ville köra en liten bit in på säsongen. Ja vi hängde på en stund i lördags men sen vart tjejen hungrig "igen" och va tvungen att vända.

Mattias har rätt som vanligt. Vill man så kan man. :fakta

Edit: Visstfan. GRATTIS! :banana

Jag blir farsa om två månader... imorgon är jag hojägare igen!
Vill man så kan man! Köp en billigare hoj om pengarna tryter!

/Felix

Felix skrev:
Jag blir farsa om två månader... imorgon är jag hojägare igen!
Vill man så kan man! Köp en billigare hoj om pengarna tryter!

/Felix

Vill man så kan man..? Visst men det kostar och dessutom så vill man kanske inte köra omkring på vad som helst även om det är på 2 hjul.

Ska köpa en barnvagn i helgen..hoppsan 12.000.- ny bil 200.000.- samt nytt hus på G.

Så ni kanske förstår att mitt hoj körande får ligga på is ett tag..Men hur är det man säger...I`ll be back

L-Born skrev:
Jag ska nu bli pappa och har inte tid eller råd med min ögonsten. Det har varit jävligt kul att köra med er under åren som gått och hoppas att ni forsätter att hålla flaggan på topp. Så jag får tacka för mig.

//L-Born

Tack! Nu har jag bestämt mig. Never kids.

\Masonit

L-Born skrev:

//L-Born

Sälj inte, även om du inte åker under några år så är känslan att ha
en hoj stående bättre än att vara helt utan möjlighet att kunna köra.
En liten 5-mila tur är guld värd, att få vara för sig själv när man har småbarn
är en själklarhet! Dom som har fru/sambo som kräver att man helt ska ge upp
sina intressen för barnens skull borde nog tänka till innan barnskriken hörs.

Har sett det här alldeles för ofta genom åren.
Du får barn, säljer hojen, köper dyr bil, villa, blöjor........
Suktar efter hojpolarna, hojåkningen är livet,......du förbannar dig själv att du sålde varje gång ....damen gnäller och tjatar om än det ena eller andra....
Du blir ännu mer frustrerad och undrar vad fan du håller på med....
meningen med livet rinner iväg....
Du blir omöjlöig att ha att göra med .....hon flyttar till morsan...eller värre ,en av dina gamla polare....."han är ju så förstående"...
Vad fan gör du nu...då..?

Nä, gör så här....sälj hojen och ha EN billigare hoj, lite äldre, sådär en 91:a eller något sådant.
Köp inte en dyr bil, ungar skitar ner, sliter i allt, barnvagn ut och in,. hämta lämna saker jämt osv. villan behöver underhåll, mera lecablock, cementsäckar, målarfärg....en Volvo 245 Är inte så dumt....

Och hoj åkningen behöver du som TRYCKKOKAR VENTIL NÄR ALLT ÄR UTOMORDENTLIGT JOBBIGT, för att du måste så enormt mycket jämt...
Ge henne massor av kärlek, inte en ny bil, ge dig själv TID...då orkar du med allt tjafs och NI blir lyckligare.....

Hur vet jag allt detta.....tja 3-barns far och konstant hojåkare,,,,

Jag väntar mitt tredje barn. Ute i garaget står makens hoj, min hoj och ungarnas hoj. Självklart går det att kombinera (utom när man är gravid kanske :rolleyes: ) . De som säger annat har fel eller så "tror" de att det blir så bara för att man får barn :fakta

Är man inte nån slags MC fanatiker så går det ju bra att vara utan några år, det finns ju annat som kan vara kul.
Sälj hojen medans du får nåt för den o skaffa en senare när du kan köra igen, kostar bara flis när det står sånt där.

tassen skrev:
Suktar efter hojpolarna, hojåkningen är livet,......du förbannar dig själv att du sålde varje gång ....damen gnäller och tjatar om än det ena eller andra....
Du blir omöjlöig att ha att göra med .....hon flyttar till morsan...eller värre ,en av dina gamla polare....."han är ju så förstående"...

Nä, gör så här....sälj hojen och ha EN billigare hoj, lite äldre, sådär en 91:a eller något sådant.
Köp inte en dyr bil, ungar skitar ner, sliter i allt, barnvagn ut och in,. hämta lämna saker jämt osv. villan behöver underhåll, mera lecablock, cementsäckar, målarfärg....en Volvo 245 Är inte så dumt....

Och hoj åkningen behöver du som TRYCKKOKAR VENTIL NÄR ALLT ÄR UTOMORDENTLIGT JOBBIGT, för att du måste så enormt mycket jämt...
Ge henne massor av kärlek, inte en ny bil, ge dig själv TID...då orkar du med allt tjafs och NI blir lyckligare.....

:fakta

tassen skrev:

Hmm det där lät vettigt..

Håller med alla fäder som har skrivit ovan att man måste ha en ventil att släppa ut övertrycket ur.
Märkligt att den enda tjejen som skrivit hittills inte skrev samma sak.. :-)
Vill ni verkligen att vi ger upp våra intressen?
Min tjej har inte krävt att jag ska ge upp hojen, det enda hon kräver är att hon vet var jag är när jag är ute och kör och att jag hör av mig lite då och då, så att hon vet att jag är ok. Ekonomiskt så går det, om man vill.
Kanske blir det att jag köper varsin minimoto så småningom, en till grabben och en till mig.. :-)
Det ska ju böjas i tid, det som krokigt skall bli, eller hur var det nu igen? :-)

Köp en ny hoj, en Offroad är nog inte fel heller, då slipper du känna lika mycket skuldkänslor för att det är farligt. En Offroad går ju inte lika fort och det är minst lika kul i skogen som på landsvägen.

//A.

Ska köpa en barnvagn i helgen..hoppsan 12.000.- ny bil 200.000.- samt nytt hus på G.
Barnvagn behöver inte kosta 12 lakan och ny bil för 200 vilken Merca kostar så lite eller vill du inte ditt barns bästa :D och nytt hus, det gäller att köpa på sig.

Jag köpte hoj när jag fick grabben hade letat länge men inte hittat vad jag ville ha, det blir inte ut och åka så ofta som man vill men lite iaf.

Hoppas du kommer tillbaka.

Förstår hur du tänker och menar. Det är tufft ekonomiskt när man ska ha barn och ibland vill man hellre lägga mc pengarna på sånt åt barnet istället.

Men försök ha hojen kvar eller hitta billigare mc. För intresset ska man försöka bevara.

Dock förändras livet med ett barn. Jag som nybliven mamma har hela tiden sagt att hojen ska vara kvar, jag ska åka med mera.Men hur mycket hinner jag åka nu? Inte mycket. Tycker jag att det är kul att köra hoj? Ja, fast inte som förr. Om jag ska upp en lördagsmorgon tidigt, väljer jag hellre att köra hoj än gå på babysim? Nopp, babysimmet rockar och det vill jag hellre än köra hoj.
Jag har varit ut 3 gånger än i år. Så visst blir det mindre åka.

Sen kan man älta, kostar barn och att få barn. en del säger att det inte är så farligt en del säger att det är dyrt. Kan man ärva saker så är det som åka på räkmacka. Får man köpa allt och vill ha nytt så kostar det.
Vi har köpt mycket nytt då jag inte vet tex vad en beggad bilstol har varit med om.

Dock är jag glad att vi har hojarna kvar, men vi prioriterar våra körningar på ett annat sätt numera.

Grattis och lycka till på BB. Det är en enorm upplevelse

UnderDOG skrev:
Håller med alla fäder som har skrivit ovan att man måste ha en ventil att släppa ut övertrycket ur.
Märkligt att den enda tjejen som skrivit hittills inte skrev samma sak.. :-)
Vill ni verkligen att vi ger upp våra intressen?
//A.

VA? Jag skrev ju att det går att kombinera! Den dagen knodden är ute och jag kan köra igen, så lär Peter få sitta med bebben medan jag njuter av de mc-vänliga vägarna häruppe. Jag kan vara så jäkla trött på ungarna ibland. En tur i ensamheten och naturen gör underverk för humöret. Inte bara män behöver en "ventil".

Vadå "Vill ni"? Jag skulle aldrig begära att Peter skulle sluta köra. Precis som han inte kan be mig ge upp mina intressen. Så det så!

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti