Jag drog snuten!

Johan R6 skrev:
:D haha LOL!! grymmaste ja hört! :D :D

Men kom du undan då så e de nog egentligen inget o bekymra sej för!

Tack för historien!

:squid
Det gick många historier om den händelsen i hbg efteråt :D
Måste bara tillägga att jag därefter alltid monterade bort skjuts handtagen på mina cyklar :crash

Last edited:
Johan R6 skrev:
De e la ingen som vet vem de som sitter o trycker på knapparna??

iof sant, men man ser ju ipadress och om killen som trycker på knapparna kan återberätta historien ordagrant och ipadressen stämmer mot killens abonemang så ...

men sen är ju frågan om forum operatörerna lämnar ut ip adressen :D

DwD skrev:
hmm hur stor är chansen till att snuten kan anv forumet mot en om man beskriver hur man dragit dom ? :skrämd

:notme

UrbanTiger: Vi håller på att spela in en film nu och det var nog mer än synd att jag inte hade tankkamera :(

750RR

maverick_750rr skrev:
:notme

UrbanTiger: Vi håller på att spela in en film nu och det var nog mer än synd att jag inte hade tankkamera :(

750RR
Skåningar är livsfarliga. Du kunde ha kört ihjäl någon! Bjud länsman på glass nästa gång.

Johan R6 skrev:
:D :D Fulaste ja hört på bra länge :D :D

Va händer egentligen om länsmann skulle sett nummerskylten o kommit o knackar på när man sitter i godan ro?

E de bara o hävda att de va nån annan som körde o vem de va har man INGEN aning om??

Trafikharry :whip

Säg bara att det va en kille som ev skulle köpa den... Dragan från GBG... Mer vet jag inte...

Out_Spinner skrev:
Skåningar är livsfarliga. Du kunde ha kört ihjäl någon! Bjud länsman på glass nästa gång.

Polisen: Ojå, här gick det visst fort. Hit med körkortet!
Mavve: Hmm, följ med mig hem så ska ni få smaka på alldeles ny färsk stulen glass som ingen annan har smakat på då det är nästa veckas kampanjglass för hemglass. Hur låter det? :)
Polisen: Hmmm, okej! Jag ringer några som e ute och patrullerar i sina bilar så kan ju de följa med.
Mavve: Visst :cool: Men tänk på att jag har inte städat sen 90-talet så det kan upplevas stökigt hemma hos mig för de ovana.
Polisen: Skaffa en kärring då för helvete!!
Mavve: Har haft sånna men de är inget att ha.
Polisen: Fan sant, min kärring där hemma e så trög att hon bokade en resa till Mallis och köpte 20pack kådisar för att ta med sig - och hon har inte ens en kuk ju.
Mavve: Okej(?) Om du vill ha hembesök från glassbilen så säg bara till vart du bor?
Polisen: Visst, men hade du nåt att svälja glassen med?
Mavve: Va?
Polisen: Saft, mjölk, öl?
Mavve: Jag har 15liter hembränt om det går bra? Man kan blanda det med T-sprit så förfinas smaken lite så den inte blir så skarp.
Polisen: Låter gott :tummenupp

Eller det var inte så du tänkte? :crash

750RR

maverick_750rr skrev:
Polisen: Ojå, här gick det visst fort. Hit med körkortet!
Mavve: Hmm, följ med mig hem så ska ni få smaka på alldeles ny färsk stulen glass som ingen annan har smakat på då det är nästa veckas kampanjglass för hemglass. Hur låter det? :)
Polisen: Hmmm, okej! Jag ringer några som e ute och patrullerar i sina bilar så kan ju de följa med.
Mavve: Visst :cool: Men tänk på att jag har inte städat sen 90-talet så det kan upplevas stökigt hemma hos mig för de ovana.
Polisen: Skaffa en kärring då för helvete!!
Mavve: Har haft sånna men de är inget att ha.
Polisen: Fan sant, min kärring där hemma e så trög att hon bokade en resa till Mallis och köpte 20pack kådisar för att ta med sig - och hon har inte ens en kuk ju.
Mavve: Okej(?) Om du vill ha hembesök från glassbilen så säg bara till vart du bor?
Polisen: Visst, men hade du nåt att svälja glassen med?
Mavve: Va?
Polisen: Saft, mjölk, öl?
Mavve: Jag har 15liter hembränt om det går bra? Man kan blanda det med T-sprit så förfinas smaken lite så den inte blir så skarp.
Polisen: Låter gott :tummenupp

Eller det var inte så du tänkte? :crash

750RR
Hahaha. Jätte bra! Det kör du på nästa gång!

Vad man säger? "Jag vet inte, det var inte jag". Är allt man säger... Ju enklare desto bättre. Tar de in dig för förhör på stationen är man inte så kaxig och då gäller det att veta vad man ska säga. Om man håller sig till "Jag vet inte vem som körde, men det var inte jag", har man goda förutsättningar till att klara sig. Då kommer ju ett "Men vem har du lånat ut den till?", "Jag lånar aldrig ut min mc, så vit jag vet har den stått hemma i garaget."

Korta koncisa svar som inte leder någon vart är nyckeln. Polisen är tränad på förhör och duktiga på att slå håll på ens argumentation. De som brukar rekommendera att man ska säga att en polare lånade hojjen eller det var en som var här och provkörde den har sannolikt aldrig suttit i förhör och isf troligtvis inte klarat sig helskinnad.

Då de gör sitt bästa för att förvirra dig, få dig att tappa tråden och återkoppla till det du tidigare sagt så är enkelhet nyckeln. "Regeln" är:

1. Åk INTE hem. Åk till en polare och ring hem för att reka läget.
2. Ringer de hem och nöjer sig med att "förhöra" dig över telefon hyser de inga större hopp om att sätta dit dig. Och du kommer inte att höra något mer efter detta samtal. Du är inte skyldig att ringa upp, om du har varit indisponibel varje gång de ringt. Du blir alltså inte kallad till förhör istället för att du håller dig otillgänglig via telefon.
3. Får du ett brev hem i lådan som kallar dig till förhör så har du antagligen gjort något grovt och du kan räkna med att de kommer att lägga ner lite jobb på att sätta dit dig. Undvik att åka till förhöret på hojjen du hade under jakten med samma skinnställ etc.. ;)

Talar av egen erfarenhet under mina 14 år som fortkörare.

Det enklaste är att stanna på anvisad plats och ta sitt straff. Det är INTE värt att köra ihjäl sig själv och andra för lite böter och förlorat körkort.

/R

Polisen kan inte ta någon om de inte tar en på bar gärning.
Det enda som kan hända om de tar reg nummert ät att
ägaren kan få lite böter för undanhållande av bevis el vad
det nu heter för att han inte berättar vem som körde..

Vet detta av erfarenhet :)

No Brakes skrev:

Sårri, men där har du fel. Finns ingen angiverilag i Sverige och du kan således inte få några böter.

Dessutom kan man inte berätta det man inte vet. :hej

/R

No Brakes skrev:

Om de tar ens körkortsnummer och sen bränner vidare på annat uppdrag då?...*orolig*

Tja, erkände du eller? Vad hade du gjort?

Troligtvis orkar de inte följa upp det om de inte har för mycket fritid och munkarna är restade...

/R

Raid72 skrev:
Tja, erkände du eller? Vad hade du gjort?

Troligtvis orkar de inte följa upp det om de inte har för mycket fritid och munkarna är restade...

/R

jag skrev inte på något om de nu är att erkänna..?

Mattias skrev:
Det är klart vi gör. Jag brukar skicka länkar till trafikpolisen.

Min vän :bow
Fortfarande problem med att få upp "den gode" på bakhjulet Mattias? ;)

750RR

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...