Jag blir vaaaaaansinnnnnnig

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
I helgen var vi ett gäng som skulle ut och leka av oss på en flygraka.
Färden gick mot Lunda flygraka. Där blev det tvärstopp eftersom det var en crosstävling och flygrakan användes som P-plats :huvet
Då drog vi vidare till Tierpsrakan efter ytterligare 5 mil så anländer vi till rakan bara för att bli utskällda som tusan av flygfolket där.
" Det här är en flygplats och det kan landa ett plan närsomhelst här" :kocko
Ni har förstört tillräckligt här ge er av.
:mad:

& mil hem och leksugen som fan var man. Inte undra på att folk leker på E4 an.

Gissa hur många moderatbandy klubbar vi passerade?

4 Styckna.

Golf det kan man spela i en så liten håla som Örbyhurs och Rimbo.
Men om man vill leka med hojen så finns det ingenstans (lagligt utan fara för medtrafikanter) man kan hålla till i hela stor Stockholm :mad:

Så finns det ingen som kan lämna någon protestlista till Vägverket eller kommunen?

Kan vi inte göra en namninsamling här och lämna det över??

Någon som har kontakter?

tycker att en namninsamling skulle vara en exellent idé

frågan är har du lust att ta tag i saken o engagera dig?

Öhh... Bygg en egen väg då. Golfklubbarna håller ju inte direkt till på Lunda eller Tierp, de har ju liksom byggt en egen bana...

Vad har vägverket gjort för fel? Inte fan har de betalat golfbanan, så varför betala en lekstuga åt dig?

Lurch skrev:
Öhh... Bygg en egen väg då. Golfklubbarna håller ju inte direkt till på Lunda eller Tierp, de har ju liksom byggt en egen bana...

Vad har vägverket gjort för fel? Inte fan har de betalat golfbanan, så varför betala en lekstuga åt dig?

Jag betalar skatt precis som du (hoppas jag) skatten betalar jag för mina 6 hjul fast jag inte kan använda de samtidigt lite av dessa pengar borde man kunna lägga på att använda befinntliga flygrakor som ingen använder ändå eller??

capoeira-R1 skrev:
Oj då visste inte att det var så kännsligt :)

Står inte ut med kärring hobbyn Golf men det e jag det :tungan

In Scotland, a new game was invented. It was entitled Gentlemen Only Ladies Forbidden... and thus the word GOLF entered into the language.

Ja! Försäkringsbolagen skulle förmodligen stödja idén fullt ut, precis som med bankörningen...

Jag tycker det var synd att man inte fick leka vid Bromma flygplats... det var ett riktigt sjysst ställe... inte ens de som spelade golf klagade... en plan vore att alla vi som vill ha ett ställe som man kan busa på åker till Bromma och intar hela skiten... vi ringer all press i hela världen... sen så gör vi en mass burn... för att visa vårat missnöje...

//Henrik

UrbanTiger skrev:
Men att åka på ridläger kan kultur & fritid bjussa på :huvet

:va Bjusa på ridläger, ridläger är ju svindyrt!.

Vi har väl tur här runt skövde då för på våran flygraka (dock inte så lång) kan vi leka ostört :banana och här kan man åka flera mil på krokiga/raka vägar utan att möta bilar!.

Vägen mellan laxå-askersund är bara ett exempel.=krokig
Törebodavägen=lång raksträcka (här kan man åka jämnsides med x-2000).

Är nog som så att man får göra så som de gjort i malmö. Bilda en förening som letar bidrag och bygger samt driver en bana

Håller givetvis med om att det borde finnas platser för hojlek.

Däremot tror jag inte att kommun eller VV är rätt instanser att vädja till. Golfbanor finansieras inte (eller iaf ytterst sällan) av kommunala eller statliga medel, utan genom helt kommersiella privata initiativ. Finns det tillräckligt stort underlag som vill och kan betala så bygger någon en golfbana.

Samma sak gäller rimligen hojlekplatser och strippar. Det står var och en fritt att finansiera bygge eller hyra av lagom stor inhägnad asfaltplätt, och ta betalt för dess nyttjande... Det brukar finnas asfalterade inhägnade planer i industriområden, parkeringsplatser, containerplaner, nedlagda åkerier, younameit. Tror att privata initiativ är enda vägen att gå, det går inte att räkna med att någon annan skall fixa. :tummenupp

69:an skrev:
Håller givetvis med om att det borde finnas platser för hojlek.

Däremot tror jag inte att kommun eller VV är rätt instanser att vädja till. Golfbanor finansieras inte (eller iaf ytterst sällan) av kommunala eller statliga medel, utan genom helt kommersiella privata initiativ. Finns det tillräckligt stort underlag som vill och kan betala så bygger någon en golfbana.

Samma sak gäller rimligen hojlekplatser och strippar. Det står var och en fritt att finansiera bygge eller hyra av lagom stor inhägnad asfaltplätt, och ta betalt för dess nyttjande... Det brukar finnas asfalterade inhägnade planer i industriområden, parkeringsplatser, containerplaner, nedlagda åkerier, younameit. Tror att privata initiativ är enda vägen att gå, det går inte att räkna med att någon annan skall fixa. :tummenupp
Tack, du tog orden ur munnen på mig.

Tierps flygfält....

Nästan mitt emot Tierps flygfält finns en "liten" raka att leka på varför åkte ni inte dit??

Golf

Primitivt jordbruk utövas endast av mesar som inte vågar hålla på med riktiga sporter. Med riktigt sport menas en som man kan slå sig lite i. Moderatbandy är och förblir töntigt. Lär er det!

ething skrev:
Primitivt jordbruk utövas endast av mesar som inte vågar hålla på med riktiga sporter. Med riktigt sport menas en som man kan slå sig lite i. Moderatbandy är och förblir töntigt. Lär er det!
Så måste det vara. :3freak

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...