ething skrev:Primitivt jordbruk utövas endast av mesar som inte vågar hålla på med riktiga sporter. Med riktigt sport menas en som man kan slå sig lite i. Moderatbandy är och förblir töntigt. Lär er det!
Apropå golf vs mc...
För en del år sedan, i slutet av 80-talet, hände det sig en solig sommardag att vi var ett gäng kompisar som var ute och körde runt Gbg. Vi hamnade på Hisingen och följde Lillhagsvägen ut förbi golfbanan - där vägen blir kurvig och trevlig. Min blick föll på en golfare som just skulle slå ut, och jag tänkte spontant: "Sicka snobbar och lyxlirare, rikemanssport...!"
Tankarna fortsatte, av någon anledning, in på hur mycket pengar snobbarna lägger på sin snobbsport. En golfkurs för flera tusen, en uppsättning klubbor för flera tusen, medlemsskap och insats i en klubb för ytterligare någon tiotusing, greenfee... :kocko
Därefter fortsatte tankarna in på motsvarande kostnader för oss på hoj. En körkortsutbildning för runt en tiotusing, egen utrustning för tio till (det var åttiotal), en hoj för valfritt antal tiotusingar, bensin, däck, service, ytterligare ett antal tusen per år i försäkring... Jag höll på att missa kurvan över bron, när jag smärtsamt insåg vilka det egentligen är som håller på med rikemanssport.

Jämförelsen står sig än idag, till och med bättre.