Jag behöver sova!

sats_103607564.jpg
Fy Jörgen :D

Låter kanske inte klokt men har ni testat sprikmatta?
Jag fick en av en arbetskollega o den lindrar min värk men en liten sideffekt e att jag somnar på stört av den! Gött avslappnande när man vant sig.

Köpte en spikmatta efter tips av en kompis. Den är faktiskt ett bra hjälpmedel om man vill slappna av. Grymt skönt att slumra till på den. Inte lika skönt när man vaknar däremot.

Ett annat bra tips är faktiskt Yoga. Tog en kurs på 10 ggr i somras efter att ha varit nyfiken på det under en längre tid. Kan säga att det var betydligt mer fysiskt jobbigt än vad jag någonsin trott.

*lång text på sida 1*

Jotack känner igen mig kraftigt.
Nu när jag jobbar extra på ett företag de få timmar de behöver ett extra par händer, försöker hitta jobb, inte får någon ersättning, har en chey 20mil bort och samtidigt har svårt att säga nej när folk behöver hjälp (ännu svårare när man har en månadslön på 0:- :gnissla) Så blir det inte många timmar sömn per natt.
Ofta blir det så jag ligger och tänker på allt jag måste göra dagen efter och försöker pussla ihop den kommande veckan.
Det är inte så jävla lätt när man försöker kombinera tid med cheyen, arbete som man aldrig vet när det kommer, möten hos arbetsförmedlingen och all annan skit som dyker upp hela tiden typ tandläkarbesök etc.

Brukar bli så att jag sover 3-5h per natt i 3-4nätter. Sen stuper jag i soffan kring 8 på kvällen och sover sisådär 12-16h en natt.
Rinse & repeat

Köpte en spikmatta efter tips av en kompis. Den är faktiskt ett bra hjälpmedel om man vill slappna av. Grymt skönt att slumra till på den. Inte lika skönt när man vaknar däremot.

Ett annat bra tips är faktiskt Yoga. Tog en kurs på 10 ggr i somras efter att ha varit nyfiken på det under en längre tid. Kan säga att det var betydligt mer fysiskt jobbigt än vad jag någonsin trott.

Idag sov jag på spikmatten till klockan 4 (går upp 5). Killen var skitskeptisk till den men efter att han lånat den så slogs vi nästan om den ....så han gjorde en egen av Pergo ? (plastgolv)bitar som han filade till :D, den gör betydligt ondare dock kan jag lova :gnissla

Har lång resväg till jobbet men gud så gött det är att slumra till en timme på tåget innan man börjar arbeta, helt klart bättre än att sitta i bilköer. Samma sak hem, man tvingar sig själv till att slappna av och koppla bort allt som har med jobb att göra vilket gör det lättare att sedan somna då man inte grubblar på saker o ting. :)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026