Jag behöver rakapparat...! Nån som e insatt?

KaliZ skrev:
Annicka...jag skickar ett PM till dig istället med lite frågor...om du känner för att "jobba" på fritiden. :banana

/KaliZ

Gör så. Svara på det så fort jag kommer hem. stänger idag så det lär nog inte bli förens efter 9.

/Annicka

KaliZ skrev:
Frågan är bara om 3d-systemet är värt 300:- extra? Ska juh inte använda rakapparaten dagligen.

/KaliZ

Va fan? Hur gammal är du? 12?

Ska du inte använda den varje dag kan du ju lika gärna ta en torr bulle o skrapa bort skiten i huvet på dig....

Köp iallafall inte den där Braun Freeglider...värsta jävla skiten!

Fick den i julklapp och kan ju säga att den där "lotionen" som som kommer ut, luktar rena kemikalie-avfallet, gör även huden torr och äcklig. Nu har iofs den funktionen redan pajat (som kanske tur är) och jag har knappt använt rakapparaten. Bra kvalité...inte.

F.ö rakar den väl sisådär, man får ju komplettera med hyvel om man inte vill ha ett par strån kvar lite här och där. Alltså lika bra att använda hyvel direkt.

$noop skrev:
F.ö rakar den väl sisådär, man får ju komplettera med hyvel om man inte vill ha ett par strån kvar lite här och där. Alltså lika bra att använda hyvel direkt.

Ja, om du hatar dig själv, tycker om inflamationer i huden varje dag och ett rödsprängt ansikte så tar man hyvel var dag....

Man har apparat, så är det bara.

Mavve skrev:
Ja, om du hatar dig själv, tycker om inflamationer i huden varje dag och ett rödsprängt ansikte så tar man hyvel var dag....

Man har apparat, så är det bara.

:rofl

Roliga symptom du verkar få när du hyvlar :lol

Inget jag har märkt av...Rakar mig dock inte varje dag. Tycker om att se ut som ett drägg :tungan

Mavve skrev:
Va fan? Hur gammal är du? 12?

Ska du inte använda den varje dag kan du ju lika gärna ta en torr bulle o skrapa bort skiten i huvet på dig....

HAHAH!!! :tummenupp Nää inte direkt...som jag skrev tidigare så e detta en tillfällig lösning på grund av diverse renoveringar i badrum kök m.m.
Rokkar juh med hyvel annars.. :yoparty

/KaliZ

Jag har haft både en Philishave och en Braun. Philishave rakar för hårt på min hud och var inte skön alls medans Braun som jag använder nu rakar skönt utan att det gör ont liksom. Jag hade nog sparat lite pengar och satsat på en dyrare rakapparat. Med Brauns självrengöring kan det inte bli bättre eller enklare för den delen. SUperb.

$noop skrev:
Köp iallafall inte den där Braun Freeglider...värsta jävla skiten!

Fick den i julklapp och kan ju säga att den där "lotionen" som som kommer ut, luktar rena kemikalie-avfallet, gör även huden torr och äcklig. Nu har iofs den funktionen redan pajat (som kanske tur är) och jag har knappt använt rakapparaten. Bra kvalité...inte.

Tackar för det inlägget, var nära att köpa en sån nämligen! Men jag har läst att du kan pumpa i andra gelsorter i apparaten som inte luktar apa?

Annicka skrev:
Jag jobbar med rakapparater dagligen på jobbet, hjälper kunder vilken som är bäst för dom osv. Där av kunskapen :yoparty :)

Har man känslig hy så kan man lättare få finnar, först rakar du dig och då följer alltid en liten bit hudlager med, huden blir blottad då, sen kletar du på lotion/gel för att det ska "mjuka" upp hyn och då täpper du till porerna, så om man lätt att få finnar så ska man inte använda "grunka med rakgel" :)

3D systemet är värt pengarna om du har ett väldigt kantigt ansikte och mycket gropar osv.

/Annicka
*som måste till jobbet nu* Kommer tillbaks ikväll :)

After shave har väl ändå en funktion här? ;) Kaliz köp en sån där med coolskin dom verkar va nice. Såg en gång en rakapparat som rengjorde sig själv när man ställde den i laddaren, tror dock den kostade bortåt 2k.

Fazer skrev:
Braun Activator 8595

Activator 8595 är Brauns klarast lysande stjärna på rakhimlen.:tummenupp Ett nytt patenterat skärblad ger i kombination med ett unikt 4-vägs rakhuvud en nära och bekväm rakning som räcker ännu längre. Polisonger och mustascher trimmas till perfektion med den uppskjutbara trimsaxen :yoparty . Men mest unikt är ändå den kombinerade ladd- och rengöringsstationen, som låter dig koncentrera dig på det väsentliga - själva rakandet! Automatiskt spolas maskinen ren med den medföljande alkohollösningen, och beroende på behov väljs ekonomiskt, normalt eller intensivt program - allt för att du ska spara på vätskan. Batteristatus och laddtid ser du enkelt på maskinens LCD-display och 1 timmes laddning ger 50 minuters raktid. Snabbladdning i 3 minuter för en rakning. Automatisk spänningsanpassning för 100-240 V. Lev med förvaringsfodral i hårdplast.
Pris: 2499 kr
en sån har jag.. :D gick sönder efter två rakningar.. men det var säljaren som lurade mig (min bror).. han sa att den gick o använda i duschen.. vilket den inte gjorde.. men jag fick en ny.. o den rockar.. köpte en dyr maskin enbart för att jag skulle tvinga mig själv att använda den..

Har haft både en philips och en braun, och braunen är min personliga favorit. Eftersom jag är lat och inte orkar raka mig varje dag så måste jag allt för ofta använda trimern innan jag kan sätta fart med finliret och philipsen tuggar bara på stråna och det är ingen trevlig upplevelse (har varit tårögd för många gånger tack vare denna maskin), medans braunen fungerar perfekt. För min del kommer det bli Braun i fortsättningen också. Dessutom så låter Braunen mycket roligare, lite som en trimmad twin eller nått, medans philipsen har nått lågt gnisslande ljud för sig.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!