Jag behöver rakapparat...! Nån som e insatt?

Satsa på en coolskin, den stryker ut en lotion under rakningen. Helt underbart. Värt dom extra pengarna. Sen är den ju sköljbar.

//jaG

KaliZ skrev:
...Tack för svaren!

Lutar nog åt den dära för 995:- pickadoller när man ändå köper! :huvet fatta de finns juh rakapparater för nästan 3000:-!!!! :va de får man en mindre gräsklippar för juh!

Den går visserligen inte rengöra under vatten...men det får bli med trycklyften nån gång innan garantin går ut.

Undrar bara vad som menas med cool skins? Är det bara själva greppet som är lite påkostat eller vaddå?

/KaliZ

Zeb_Macahan skrev:
Skaka ur den = Ja

Rengöra den = Nej

Smörjer den med 5-56 = en gång om året (man luktar 5-56 i ett par veckor sen, det finns en smörjspray original men jag är snål :rolleyes: )

Braun VS Philips = Philips vinner, batteritiden bättre samt om bladen börjar bli slöa är reservelar mycket billigare..

Som sagt: philishave rockar!

//jaG

Symaskinsolja skall vara bra, luktar inte heller

Eg. spelar det nog ingen jätteroll vilken man väljer. Beror alldeles säkert en hel del på ens egen hud och skägg hur bra rakningen blir. Min åsikt är bara den att ta en sköljbar, så förbannat mycket bekvämare att hålla den ren och fräsch då. 2sek under kranen så är den som ny och man slipper skiten som flyger åt alla håll när man borstar rent. Köp den som verkar mest high tech :D

KaliZ skrev:
Tjo!

Jo...man som man är så har man, som flickvännen brukar säga, ogräs i ansiktet som har benägenhet att krypa fram titt som tätt. :tomten
I och med att badrummet ska renoveras så kommer det bli lite robinssonstämning här hemma :banana ...dåligt med den personliga hygienen :( . Ska därför köpa en rakapparat de-lux. Vet dock inte vilket som är bäst. Väljer mellan två olika typer. Philips 5817 på 699:- och Philips 6855 på 995:-. Det skiljer alltså ca 300:- och den stora skillnaden är den att den dyra har ngt 3D system som gör att "såg-klingorna" kan vinklas o följa huden bättre...medans den billigare endast har fjädrande klingor.

Vilken ska man ha??? Nån som använder någon av dessa typer av rakapparat som kan svara på vilket raksystem som är bäst? Är den dyra verkligen 300:- bättre eller? Vill juh vara len som en barn- :arsele fast utan hyvelrakningen.

Hjälp tack...jag e ny i rak-apparats-branschen. :huvet Man vill juh inte misslyckas med rakningen :brinnerup

/KaliZ

PS jag avgudar alla små gubbar man kan infoga...märks det ? denna e favoriten: :tuttar DS

Fråga tjejerna vad som ger bäst effekt.......otvivelaktigt HYVEL....

Zeb_Macahan skrev:
Satsa på en coolskin, den stryker ut en lotion under rakningen. Helt underbart. Värt dom extra pengarna. Sen är den ju sköljbar.

//jaG

...verkar lite små gay faktiskt...men man får väl göra det sent om nätterna i smyg. Flikkan bryr sig väl inte...hon blir glad bara det kommer bort. :tuttar

/KaliZ

Edit: GAAH!..jag börjar låta som Hållundan...snart lackar jag väl om min svarta båge med ngn otäck gay-färg...GAAH! där kom det igen... :huvet

Jag hade en Philips värsting kostade 1995:- rakade ok
Skaffade en Braun värsting istället kostade typ också 1995:- och den rakar betydligt sjysstare :fakta

Iofs så kostar domhär maskinerna runt 2000:- och Braun värstingen Heter visst syncro nånting (Och jag ska ha sålt sånna här maskiner :rolleyes: )
Tror nog att Braunen är dyrare idag kaske runt 2300 eller nått.

MEN den e tokbra

rak

kan fixa bra priser vid ett ev grupp köp på philips och braun maskinerna.

Kan detta vara intressant.?

Ska du ha rakapparat så ska du inte ha en sån där med 3 runda grejjer på utan en gammal bra med "helt" huvud uppepå, med den slipper du få sandpapper efter en timme.

Braun Activator 8595

Activator 8595 är Brauns klarast lysande stjärna på rakhimlen.:tummenupp Ett nytt patenterat skärblad ger i kombination med ett unikt 4-vägs rakhuvud en nära och bekväm rakning som räcker ännu längre. Polisonger och mustascher trimmas till perfektion med den uppskjutbara trimsaxen :yoparty . Men mest unikt är ändå den kombinerade ladd- och rengöringsstationen, som låter dig koncentrera dig på det väsentliga - själva rakandet! Automatiskt spolas maskinen ren med den medföljande alkohollösningen, och beroende på behov väljs ekonomiskt, normalt eller intensivt program - allt för att du ska spara på vätskan. Batteristatus och laddtid ser du enkelt på maskinens LCD-display och 1 timmes laddning ger 50 minuters raktid. Snabbladdning i 3 minuter för en rakning. Automatisk spänningsanpassning för 100-240 V. Lev med förvaringsfodral i hårdplast.
Pris: 2499 kr

Bifogat

• Braun.jpg
    Braun.jpg
    8.9 KB · Visningar: 214
Vad gäller frågan dyr eller lite billigare, satsa på den med 3d. Klart värt pengarna. Funderar du på en coolskin, tänk två ggr. Man måste fylla på
nivea-gegga om man vill köra med den funktionen dessutom har vissa coolskin modeller inte inbyggd trimsax.

Braun eller Philips ja ni, det kan nog debatteras lika länge som ifall yamaha eller honda är bäst. Har testat både brauns och philips värstingmodeller och har man kraftig skäggväxt är philips helt oslagbar på ojämna partier typ runt struphuvudet och liknande. Å andra sidan tar braun bättre på de släta delarna av ansiktet, typ kinderna. Har man skägg eller polisonger är en modell med rakt skär bättre eftersom det är lättare att följa kanterna på tex. polisongerna

Jag har en Philips 8894 med skärm o prylar, funkar väldigt bra faktiskt. Perfekt att se hur lång tid det är kvar på batteriet, när den ska sköljas och bladen bytas för att bara nämna några funktioner. 100 min raktid, 3d system...ja, tror nog den har allt då den är den lyxigaste av alla modellerna. Det enda dåliga jag ser med den är att den på mig, som har väldigt torr hy, irriterar väldigt mkt efter jag dushat. Skulle vara perfekt om det gick att sätta in en såndär liten kräm i den som kommer ut när man rakar sig.
Men har du pengarna och är villig att lägga ut en liten extra slant på något lite lyxigare så kan jag starkt rekommendera den. (Ett måste för den galne prylbögen, impar starkt på polarna kan jag lova :tummenupp )

länk-->
http://www.consumer.philips.com/glo...bCatId=DR_SENS_8000SERIES&productId=HQ8894_00

Min favorittidning M3 gjorde ett test för inte allt för längesedan, dom lägger ut dom på nätet numera,helt oavkortat från tidningen, check out:

http://www.m3.idg.se/tjanster/Testat_i_M3/default.asp?ProdTyp=43

Själv sugen på våtrakapparat, dvs en som använder sig av gel. Tittade lite i butikerna...det står jämt mellan braun eller philips. Philips rakar närmast, men Braun skall visst vara skönast(det fanns ngn test i butiken). Gelen i philipsen fick man mata fram själv och i braunen så görs det automatiskt. Sen har jag en avancerad brauntrimmer hemma, men jag tycker batteriet är dåligt på den, irriterande. Det var rea på philipsen, hmmmmm, vet fortfarande inte och tittar man i plånboken så ser det ut att bli ingen. :4skrika

Hyvel i all ära!

Jag tänker iaf inte slänga ut hundralappar på elmaskin så länge jag är fattig student (5 år till kanske?).

Fast det skulle va lite kul testa på en rakKNIV fast hört att de kan vara svåra att få tag på nuförtiden och inte heller stött på några än (inte för att jag letat).. vill inte beställa på internet heller.

Om jag ska ta och lägga mig i :) Jobbar med grejerna varje dag nästintill.

Braun/Panasonic vs Philips

*Braun har biligare rakhuvuden eftersom dom bara har ett och saxarna följer med i paketet om du köper nytt.

*Philips har enbart ett rakhuvud per paket så med andra ord så måste du löpa 3 paket om du ska köpa helt nytt, vilket då blir lite dyrare.

*Panasonic har typ inga reservdelar eftersom som är ganska så nya på marknaden så det finns inga rakappareter som har blivit dåliga än.

*Braun och Panasoic har ett raksätt. För att få bästa möjliga rakning så ska du raka upp och ner. INTE sidleds eller i cirklar.

*Philips däremot ska du raka i cirklar för att få bästa rakning.

*Philips har ett löst rengöringskit man kan föpa för att rengöra huvudena. Kostar runt 200:- och sen 50 eller 100:- för en rengöringsrefill.
Rengör du med vatten eller just en speciellrengöringsapparat typ som Braun Activator har så håller rakhuvudena mycket längre än om du "bara" borstar eller skakar ut allt skit.

*Braun däremot har speciella rengöringsapparater till sina rakapparater fast bara till dom lite dyrare. Tyvärr så kan du inte köpa någon löst för att använda på sin 399:- rakapparat.

*Panasonic har sköljbara rakapparater.

*Philips har något som heter lift and cut system, vilket menas med att för så är det en kniv som lyfter upp skäggstråt och sen kommer en ny kniv och klipper av det, vilket då gör att det blir en närmre rakning.

*Braun har börjat med ett nytt rakhuvud som inte har lika stora hål, utan det har olika stora hål och dom är inte lika formade. Vilket göra att det också blir en närmre rakning eftersom alla skäggstrår växer inte åt samma hål eller är lika tjocka så därför behöver man inte raka flera gånger på samma ställe.

*På Philips lite dyrare (HQ8850/8870/8894) så på vänster sida finns ett litet "rullhjul" där du kan ställa in om det ska vara en mer försiktigt rakning eller om det ska vara en mer normal rakning.

*Både Braun och Philips har rakapparater med rakgel. jätte bra om man har välldigt känslig hud och det svider och har sig när man rakar sig.
Kan också vara ett problem med att få finnar och dyligt.

Så man kan säga att om du har en rakapparat och du är nöjd med den så håll dig till det märket, för att det går inte att få en gammal hund att sitta :)
Är man osäker på vad man ska ha så testa dig fram.
Ja det finns dom ställen där du har 30 dagars öppet köp. Är apparater använd så kasseras den.

Hoppas att ni hittar någon som passar bra :)

/Annicka

Annicka skrev:
*Både Braun och Philips har rakapparater med rakgel. jätte bra om man har välldigt känslig hud och det svider och har sig när man rakar sig.
Kan också vara ett problem med att få finnar och dyligt.

Hejdu!

Du var ruskigt insatt med tanke på hur lite egen erfaranhet du måste ha..eller :tomten :tungan

Bara skojar...men med det du skrev ovan...menar du att man har lättare o få finnar om man använder en sådan grunka med gel i? Jag kan inte påstå jag har speciellt omtålig hud. :rodnar så så lär jag väl kanppast behöva en med gel..eller? Känns onödigt bara för att vara pryl-bög...

Frågan är bara om 3d-systemet är värt 300:- extra? Ska juh inte använda rakapparaten dagligen.

/KaliZ

KaliZ skrev:
Hejdu!

Du var ruskigt insatt med tanke på hur lite egen erfaranhet du måste ha..eller :tomten :tungan

Bara skojar...men med det du skrev ovan...menar du att man har lättare o få finnar om man använder en sådan grunka med gel i? Jag kan inte påstå jag har speciellt omtålig hud. :rodnar

Frågan är bara om 3d-systemet är värt 300:- extra? Ska juh inte använda rakapparaten dagligen.

/KaliZ

Jag jobbar med rakapparater dagligen på jobbet, hjälper kunder vilken som är bäst för dom osv. Där av kunskapen :yoparty :)

Har man känslig hy så kan man lättare få finnar, först rakar du dig och då följer alltid en liten bit hudlager med, huden blir blottad då, sen kletar du på lotion/gel för att det ska "mjuka" upp hyn och då täpper du till porerna, så om man lätt att få finnar så ska man inte använda "grunka med rakgel" :)

3D systemet är värt pengarna om du har ett väldigt kantigt ansikte och mycket gropar osv.

/Annicka
*som måste till jobbet nu* Kommer tillbaks ikväll :)

Annicka skrev:
Jag jobbar med rakapparater dagligen på jobbet, hjälper kunder vilken som är bäst för dom osv. Där av kunskapen :yoparty :)

Har man känslig hy så kan man lättare få finnar, först rakar du dig och då följer alltid en liten bit hudlager med, huden blir blottad då, sen kletar du på lotion/gel för att det ska "mjuka" upp hyn och då täpper du till porerna, så om man lätt att få finnar så ska man inte använda "grunka med rakgel" :)

3D systemet är värt pengarna om du har ett väldigt kantigt ansikte och mycket gropar osv.

/Annicka
*som måste till jobbet nu* Kommer tillbaks ikväll :)

Annicka...jag skickar ett PM till dig istället med lite frågor...om du känner för att "jobba" på fritiden. :banana

/KaliZ

Zeb_Macahan skrev:
Som sagt: philishave rockar!

//jaG

Så är det...

Jag hade James Bond´s rakare.... men nån stal den på en fest som ballade ur och nu ser man ut som en bushman varannan dag då man inte rakar sig med hyvel varje dag om man är normal.

Tappade min i golvet en månad efter jag köpte den och hela "huvet" gick av och det vred sig i magen - men den klarade sig :) så philishave rockar!! :rock

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT