Jag behöver hjälp med mått på husaberg-dekaler

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Är på G att försöka fixa dekaler och en på SH skulle fixa formatet åt mig så jag bara behöver lämna in dem till lokala reklam-firman.
Det jag behöver är måtten på originaldekalerna (mc-firman hade inga hemma) dvs längd-bredd-höjd.
Vore skitschysst om någon kunde fixa detta, och gärna även en bild från sidan hur dekalerna ser ut, jag har inte hittat några på dessa när jag har googlat efter dem. Inte heller på husaberg's sida.

Gärna en bra bild på sidonummer (bakskärm) som man kan få fram koordinater på så man kan göra en eps-fil eller vad det heter...

Det är denna dekals mått jag är ute efter (edit/ bara den övre delen):

Bifogat

• dekal.jpg
    dekal.jpg
    87.7 KB · Visningar: 109
Titta förbi mig vid tillfälle och hämta dina dekaler.

Bifogat

• DSC00150.JPG
    DSC00150.JPG
    73.5 KB · Visningar: 87
Last edited:
Blir skitfräckt med de dekalerna med svarta vingar och tank om man skär bort ytterdelarna med det röda på :tummenupp

Angående måtten så har du väl både kylarvingar och bakskärm hemma??? Bara att gå ut i garaget och mäta lite :va
Eller hade jag otur igen när jag tänkte så :huvet ;)

Last edited:
Jepp, de var rikligt snygga! Får nog beställa några set till med kylarvingar så man kan variera sig för nu har jag många ideer men de där var helt klart läckra :tummenupp

Supermoto, jag har iofs plasten hemma men jag har inga dekaler på dem. Jag ville helst ha de riktiga måtten så det blev rätt direkt, om jag skulle mäta på plasten så skulle jag lyckas missa nåt och det blev fel :(

Hallå på dig. Hmm, får jag tänka så kanske jag kommer på något. Återkommer om det isåf. :hihi

Stoffy skrev:
Säg något till Husaberg som du inte har i garaget!?
Hej förresten!!!

Nu när vi ändå har flera husa-människor i tråden så tänkte jag passa på att fråga detta:
Hur får jag ut lagrena ur svingen!? Det var det jävligaste jag har varit med om :( Jag har 4 nya lager i påse men det följde inte med den där hårda gummipackningen som sitter utanför vardera yttersta lager. Ska man återanvända eller är det bara att beställa nytt? De blev lite deformerade vid borttagning men det går att böja tillbaka.

Det verkar som att underhållet är eftersatt av föregående ägare. Det ska gå lätt att få bort, om dom inte går torra och börjar att rosta. Det verkar som att det var ett tag sedan det fanns fett på dina svinglager.

Hur som...........En press underlättar, har du inte det gör såhär.
Pressa ur dom i skruvstycke, använd två hylsor, en på vardera sidan. Den ena som mothåll och så pass stor att lagrena får plats i hylsan, den andra så pass liten att den följer med in i svingen och pressar ur lagrena. Jaha....... Då är det bara att börja skruva åt skruvstycket.........

Går det fortfarande inte ring 112. :hihi

(Gummitätningen ska hålla kvar fettet och hålla vattnet borta, men det klarar den sällan om man har en kraftig högtryckstvätt.) Och med mycket vatten, under högt tryck, på fel ställe kortar man livslängden avsevärt på svinglagrena.
Du borde kunna använda samma igen, om du inte kör gotland varje helg. Men helst nytt eller ej skadat/slitet.
Lycka till.

Dee_cati skrev:
Nu när vi ändå har flera husa-människor i tråden så tänkte jag passa på att fråga detta:
Hur får jag ut lagrena ur svingen!? Det var det jävligaste jag har varit med om :( Jag har 4 nya lager i påse men det följde inte med den där hårda gummipackningen som sitter utanför vardera yttersta lager. Ska man återanvända eller är det bara att beställa nytt? De blev lite deformerade vid borttagning men det går att böja tillbaka.

Last edited:
Lagrena är skitfina och den lokala mc-meken ifrågasatte varför jag skulle byta men då hade jag ju ändå beställt allt nytt och hade grejjerna lösa.
Ingen rost syns, fint med fett överallt. Men ska de verkligen inte ut åt varsit håll, alltså att det är en vals i mitten de pressas emot? Annars vette fan hur man ska få in dem med sådan mm-passning mellan lagrena, i dagsläget är det spel på ca 1,5mm mellan rullarna.
Om det bara är att pressa ut dem så är det nog inga problem men jag trodde att det ena lagret skulle åt det ena hållet och vice versa. Det sitter väl dubbla i de nya svingarna också?
Plastringarna var som en del av svingen, såg dem inte alls först så jag tror de har gjort sitt jobb ordentligt. Men jag beställer nya för säkerhets skull så att allt är fräscht.

Edit/ det blir inget örebro, jag får nog inte köra bil förrän tidigast 8-9 ikväll. Hör av mig på måndag ifall du skulle kunna skicka dem istället.

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...