Jag behöver 58 000 EURO - NU!

mums, alltså 255kg med mig på och 180hk:) istället för som det e nu 325kg o 140hk på slangen. Det betyder ju att jag hade kört falken på 35 tider för faaaaan :)

dom 180hk, e dom på slangen eller motor fresten???
 
Du tror väll ändå inte att jag skulle ge dig pengarna :fatta! Jag skall ha den själv, bara min, min, min :Bugar :squid
 
Ravetrancer skrev:
mums, alltså 255kg med mig på och 180hk:) istället för som det e nu 325kg o 140hk på slangen. Det betyder ju att jag hade kört falken på 35 tider för faaaaan :)

dom 180hk, e dom på slangen eller motor fresten???

Det är ju alltid en jävla massa hysch-hysch med fabriksmaskiner så det är ju mest spekulationer/antaganden. Effekten ska vara på slangen.
Dessutom är det tvåtaktare och kanske de svåraste maskinerna i världen att köra. Finns ju anledningar till att Rossi sa att han alltid kommer att sakna tvåtakts 500:orna.

Ring dem och säg att du är spekulant men du gör inte affär förrän de har bänkat den. :D

Wayne Rainey har banrekordet på Anderstorp med en 1990. 1.30.7 om jag inte misstar mig. Med sämre däck än dagens...så de rör på sig.
 
Goodstuff skrev:
Det är ju alltid en jävla massa hysch-hysch med fabriksmaskiner så det är ju mest spekulationer/antaganden. Effekten ska vara på slangen.
Dessutom är det tvåtaktare och kanske de svåraste maskinerna i världen att köra. Finns ju anledningar till att Rossi sa att han alltid kommer att sakna tvåtakts 500:orna.

Ring dem och säg att du är spekulant men du gör inte affär förrän de har bänkat den. :D
men alltså, varför är dom så svårkörda???
Jag har kollat på mycket gp500 förr oxo när schwants o gubbarna körde, men var inte tekninskt intresserad av hojarna....nån som kan berätta lite om dom o varför just 2-takt e så värre etc? :)
 
Goodstuff skrev:
Wayne Rainey har banrekordet på Anderstorp med en 1990. 1.30.7 om jag inte misstar mig. Med sämre däck än dagens...så de rör på sig.

Dessutom har jag för mig att det åktes 1.29.x av schwantz på kvalet..
 
Bara det att dom heter Screamer och Big Bang gör att man kissar på sig....
 
Ravetrancer skrev:
men alltså, varför är dom så svårkörda???
Jag har kollat på mycket gp500 förr oxo när schwants o gubbarna körde, men var inte tekninskt intresserad av hojarna....nån som kan berätta lite om dom o varför just 2-takt e så värre etc? :)

Hårt trimmade tvåtaktare har väldigt mycket vrid och väldigt mycket effekt, bara det att de är rätt svaga på lägre varv, sen kommer allt.. säg att du har 80hk vid 9000 rpm, och 150 vid 9500, för att sen yla upp till 180hk vid 12500-13000. Elaka effektkurvor :)

edit: Dessutom i ett lätt chassi med geometri som fått din r1'a att likna en chopper..
 
Last edited:
oFFkeFF skrev:
Hårt trimmade tvåtaktare har väldigt mycket vrid och väldigt mycket effekt, bara det att de är rätt svaga på lägre varv, sen kommer allt.. säg att du har 80hk vid 9000 rpm, och 150 vid 9500, för att sen yla upp till 180hk vid 12500-13000. Elaka effektkurvor :)
God Damn.....that really :yoparty :yoparty :yoparty

men hur håller man sig fast vid en sån hoj då????
 
Ravetrancer skrev:
God Damn.....that really :yoparty :yoparty :yoparty

men hur håller man sig fast vid en sån hoj då????

Försök komma över en video med nått lämpligt rejs där Schwanz var i form så får du se på en fantom till förare som försöker brottas med nått som verkar snudd på okörbart.
 
Goodstuff skrev:
Det är ju alltid en jävla massa hysch-hysch med fabriksmaskiner så det är ju mest spekulationer/antaganden. Effekten ska vara på slangen.
Dessutom är det tvåtaktare och kanske de svåraste maskinerna i världen att köra. Finns ju anledningar till att Rossi sa att han alltid kommer att sakna tvåtakts 500:orna.

Ring dem och säg att du är spekulant men du gör inte affär förrän de har bänkat den. :D

Wayne Rainey har banrekordet på Anderstorp med en 1990. 1.30.7 om jag inte misstar mig. Med sämre däck än dagens...så de rör på sig.

1.31.5 är väl rekordet, 1.30.7 är nog poletiden isf.
 
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Back
Top