Jag börjar få kalla fötter

sharpedge skrev:
16,5 ?!? det är rätt bra, men o andra sidan är väl en motard rätt mkt enklare att manövrera än CB-asen, jag fick 19 med den.

Jag var faktiskt förvånad att det var sån enorm skillnad men det finns väl en anledning till att de körs supermotorace på gokartbanor :hihi Jag körde också på 19-tider med CB:n.

Du ska KÖRA hojen inte bära runt på den! När du väl kör spelar det ingen roll hur mkt. hojen väger. Jag är bara 164 och har kört upp till 250 kg´s hojar utan problem.
Klart att du fixar att ta kortet! Lycka till! :tummenupp

sälj inte, jag har en tjej i min klass som har hojkort o hon e bara 1.53 lång (kort), så d fixar du säkert. de e bara att öva, öva och öva.

Kan Petrus i WCX(40kg) köra på sin FZR1000 så kan alla köra:)
Han blåste ju iofs av en gång, men det var den ggn han skulle envisas med att stå på tanken :hihi

//R

du vet väl att det är hårda straff på att sälja motorcyklar.. liten och klen är ingen nackdel.. tvärtom, du slipper ju dreva om och böka när du ska göra feta wheelis :tummenupp

Jupp!

Som alla säger, att du är lätt gör dig bara läckrare när du väl har ditt kort!

Kör hårt du fixar det utan problem! :tummenupp

Sålänge hojen står upprätt så väger den ju knappt något. Och skulle man vippa den orkar ju "ingen" (inte ens jag :rolleyes: ) hålla den.

Klart du måste pröva. Ge inte upp i första taget.

Tack oh tack

Vill bara tacka för alla peppande ord, känner redan att jag är taggad som fan efter detta "peptalk". Lycka till alla ni som ska ta ert kort i sommar också!!!!!
Stor kram till er alla!

Tänk så många fördelar du har som liten tjej. Du kan krypa ner bakom kåpan bättre och få högre toppfart, hojen drar mindre soppa eftersom du väger mindre, du har rymlig körställning, bättre acc, du ser ju själv. Den enda gången det kan vara problem är om du råkar tappa den på sidan men det hade du väl inte tänkt? Dock har du fördel, eftersom du har :tuttar så kommer folk kasta sig över hojen om den rasar och hjälpa dig. Det känns alltid motigt när man har mycket kvar men det släpper när du har kört lite. Annars får du byta cykel, det är inte svårare än så.

Man behöver inte vara lång och tung för att köra hoj, även om det kan underlätta att ha längden inne. Vet många "små" tjejer som kör, ta t ex Pissmyran här på forumet som brukar vara med oss och harva runt på Rörken.

Huvudsaken är ju att man kanske har ett visst mått av balans, och det har ju de flesta så det ska nog gå bra det där ska du se. Skam den som ger sig, och än värre för den som ger sig innan den ens provat. :fakta

Klart som tusan att du skall ta hojkortet! Vissa saker kan kännas ovana till en början, det är som trösklar man måste ta sig över och för att klara av det måste man våga misslyckas. Det fina är att man kan skriva om teorin och köra upp igen ända tills man har lappen i handen. Det är kul att förverkliga drömmar! :squid

[ Asså ... Glöm det här med o åka hoj! ... det är livsfarligt!!! .. titta hur många som dör i trafiken varje år --- större chans o överleva en brottningsmatch mot en sibirisk tiger än o klara en sommar på en Thunderace ...

Bättre fly än illa fäkta tjejen ... *hirhir*

:ajjabajja

oroa dig inte för vikten! visst skiljer det på körkänslan från hoj till hoj, men det e ju inte tungt att köra... hojen tar hand om så otroligt mycket av det där "själv". en prima tankegrej de hjärntvättar en me på skolorna e att man skall vara ett med hojen inte förare och motorcykel. och visst vore det väl lite jobbigt om du vägde 250 pannor, men inte skulle du välta när du gick runt ett hörn? tro mig det e värt det!!! :tungan

bagerah skrev:
oroa dig inte för vikten! visst skiljer det på körkänslan från hoj till hoj, men det e ju inte tungt att köra... hojen tar hand om så otroligt mycket av det där "själv". en prima tankegrej de hjärntvättar en me på skolorna e att man skall vara ett med hojen inte förare och motorcykel. och visst vore det väl lite jobbigt om du vägde 250 pannor, men inte skulle du välta när du gick runt ett hörn? tro mig det e värt det!!! :tungan

Sluta lura den stackarn ... kommer att ramla o slå sig fördärvad det första hon gör ju! :dummer

Du är inte ensam tjej om att haft de där tankarna som du skriver.

Jag tog ett mellanklass hoj kort .Kör er5 inte så tung mc och den går att hantera även om man är tjej och liten. Nu har jag fått mer rutin och vill ha tung så nästa hoj kolla sidprofilen till vänster blir det.

Lycka till med mckortet och kom gärna ner till Göteborg nån gång

Kawa Tina

uzibabe skrev:
.... Har tom funderat på att skita i den här drömmen och sälja iväg den!
Lite peppning tack!..
/Sussi

När jag tragglade på konbanan första gången med en liten Gsx utan större framgång höll jag på att tappa lusten... men efter att min körskolelärare kört konbanan snabbare än mig(på Gsx) med sin Goldwing kom jag på bättre tankar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman