Jag börjar få kalla fötter

uzibabe skrev:
...kommer ha stor chans att klara det där åbäket. Har kört moppe en gång i tiden men det går ju viktmässigt inte att jämföra. Har tom funderat på att skita i den här drömmen och sälja iväg den!
Lite peppning tack! /Sussi

NEJ....sälj inte.!! Drömmar är till för att bli sanna. Det är bara att bita ihop o inte ge upp.

För fan...det är det bästa jag har gjort att ta hojkort o köpa hoj. Värt varenda krona o varenda möda. Kom igen nu...!!

O vikten är inte så avgörande... jag väger inte heller så mycket (allt är relativt) :rolleyes: men man får visa hojen vem det är som bestämmer. :)

Jag hade inte ens kört moppe när jag började övningsköra.

VILL man... så KAN man.!!!! :tummenupp

Min första hoj var en gammal Kawa gpz 600 -86. Tung som faaan. Visst tippade jag med den ibland (:3freak ), men jag lärde mig en jäkla massa (bla om tyngdlagen)...

När jag skulle köra upp, spydde jag och skakade, men körde därifrån som en mycket lycklig kvinna... :)

Det är klart att du ska fortsätta! Ge inte upp nu!
Visst kommer det stunder när man tänker att man aldrig kommer klara det. Men det gör man i slutändan, bara man ger sig faan på det!
Lycka till!

lugn!

du fixar det!

jag körde upp med en gs 1000 -78 (260kg) körde privat (själv för ingen jag kände hadde kort) känner du att det är roligt att köra hojen och att du känner dig hyfsad säker och nästan börjar leka lite med den så är du helt klart mogen för att klara av prövningen. och du teknik delen (banan) är roligast!

så vi syns på vägarna!

Penguin skrev:
Man behöver inte vara lång och tung för att köra hoj, även om det kan underlätta att ha längden inne. Vet många "små" tjejer som kör, ta t ex Pissmyran här på forumet som brukar vara med oss och harva runt på Rörken.

Huvudsaken är ju att man kanske har ett visst mått av balans, och det har ju de flesta så det ska nog gå bra det där ska du se. Skam den som ger sig, och än värre för den som ger sig innan den ens provat. :fakta

Tänkte göra ett inlägg för att peppa dig, men någon gjorde det åt mig... Jag är inte heller så stor (152,5 för att vara exakt och med tillhörande vikt alltså inte heller så tung), och ja, jag har tappat hojjen ett antal ggr eftersom jag inte riktigt når ner (alltså mest när jag står still :rolleyes: ). Därför har jag också en äldre hoj (Kawasaki GPX600R). Men det finns nästan alltid någon som snällt hjälper till att lyfta upp den. Men vadå, hojjen ska ju köras, och när den rullar behöver jag ju inte nå ner! :hihi Osså finns det en anledning till mitt nick... Så kämpa på!

Du kan inte svika oss nu vi behöver dig ,du har ju allt som en kvinna skall ha
- hoj ,intellegens och skönhet. :kär

Vi hejar på dig och hjälper dig ,för en SH:are är aldrig ensam. :yoparty

Och som du säkert vet så har inte storleken någon betydelse :tungan utan det handlar om teknik.Sen handlar det om att öva och våga slappna av och lita på sin förmåga.

Tänk inte ihjäl ditt MC-kortet, ge det en chans du klara det,jag vet.

Långa farbron Löves brudar på bikes.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...