Jag är ny medlem från Umeå - Säger hej!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hemvändande umebo säger hej igen efter några år utomsocknes.

Håller som bäst på att försöka hitta ett sätt att få upp hojen från södra Tyskland till Umeå eftersom flyttfirman sa nej till att ta hojen i flyttlasset. Om någon har några känningar får ni gärna hojta till, 460 mil t o r med släp kändes inte så lockande...

Det kanske är att ta ut segern i förskott men hur ser det ut med bandagar här uppe i norr till våren/sommaren? Förekommer det någon bankörning för motarder i Umeå fortfarande? Minns att vi körde på gokartbanan och rallycrossbanan vid Bussjö sist jag bodde här?
 
Last edited:

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Fasen DR-Zätare, välkommen hem! Sist sågs vi på s1000rr forat men det blir kanske en personlig träff nu då!? :) Det är lite bankörning i det närliggande Umeå området, men resor planeras till mittsverige och Kemora på andra sidan dammen. När landar du här i byn då?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fasen DR-Zätare, välkommen hem! Sist sågs vi på s1000rr forat men det blir kanske en personlig träff nu då!? :) Det är lite bankörning i det närliggande Umeå området, men resor planeras till mittsverige och Kemora på andra sidan dammen. När landar du här i byn då?

Tack!

Jag är här sedan i december så jag är redan på plats, har bara tagit lite tid att ge mig till känna :)

Ser fram emot att prova Kemora eftersom det aldrig blev av sist jag bodde här. Hur är det med Mo i rana? Man hör inte pratas så mycket om den?
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
mo i rana är en fantastisk bana men enormt dyr att hyra. Jag vet att flera Kirunabor kör där tillsammans med norrmän. Jag kan nog kolla runt lite om du vill veta mera.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
mo i rana är en fantastisk bana men enormt dyr att hyra. Jag vet att flera Kirunabor kör där tillsammans med norrmän. Jag kan nog kolla runt lite om du vill veta mera.

Skulle vara kul att prova den då jag hört mycket gott om den och den ändå ligger i närheten med norrländska mått mätt, då har man ju ökat antalet banor med 50% :)

Är det Mittsverige och Kemora som gäller för dig eller har du några andra utflykter planerade redan?
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Jo, jag siktar på mittsverige och Kemora X flera. Kemora v21 blir nog den första körningen. Möjligen nån sväng ner till gelleråsen. Jag lägger ut några krokar ang mo i rana få vi se.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jo, jag siktar på mittsverige och Kemora X flera. Kemora v21 blir nog den första körningen. Möjligen nån sväng ner till gelleråsen. Jag lägger ut några krokar ang mo i rana få vi se.

Vem är det som arrangerar Kemora? Det är väl lika bra att anmäla sig nu :)
 

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jo, jag siktar på mittsverige och Kemora X flera. Kemora v21 blir nog den första körningen. Möjligen nån sväng ner till gelleråsen. Jag lägger ut några krokar ang mo i rana få vi se.

Har du hört något om körningar på mittsverige än?
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Last edited:

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
2wheelfun har ett gäng datum bokade på mittsverige redan.
Vi ska väl också boka en dag eller så
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Svårt att säga då jag inte vet hur snabb du är. ;-) men prova sport så kan du ju prova race nästa gång. ;-) det är ju ny bana trots allt. Och som Ouroboros säger, så brukar klubben boka en dag under sommaren eller två. :-D
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Svårt att säga då jag inte vet hur snabb du är. ;-) men prova sport så kan du ju prova race nästa gång. ;-) det är ju ny bana trots allt. Och som Ouroboros säger, så brukar klubben boka en dag under sommaren eller två. :-D

Jag har kört på mittsverige några gånger när jag bodde i Umeå senast så helt ny är den inte :) Får bli sport första gången...
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Den blev helt ny för oss alla i fjol, då de gjorde en ny chikan. ;-)
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Mitt på bakrakan vad jag förstått. Förstört hela banan they did
 

iJvb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2013
Ort
Skellefteå
Hoj
Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top