Jag är åter igen en fri man. Mitt Facebook-konto är deaktiverat.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Nu är det officiellt: Facebook suger.

Mitt Facebook konto är nu deaktiverat. Jag tröttnade på FB:s storebrors mentalitet, brist på säkerhet, (olagliga?) datasamkörning med andra populära mjukvaror och allmänt otydliga/kassa tekniska lösning.

Kontrollpanelen måste ju dessutom ha varit skriven av femtonåriga analfabeter.

Dessutom tycker jag att själva idén med att försöka masskonsumera vänner är sjuk.

Nu skiter jag i FB. :yoparty

Last edited:
Säg som det är, du fick aldrig någon vän ;)

Ha ha ha :rofl

Tala om hur man gör då.

Den riktiga höjdaren var pollen som en vän (riktig kompis faktiskt) 'skickade' till mig.

Du måste svara på denna poll om du vill fortsätta vara min vän.

Ja
Nej
Osäker

Enligt pollen hade 296188 personer svarat 'Ja'. Rätt troligt eller hur :) Som väntat så visste han ju inget om den pollen när jag frågade honom i verkligheten. Snacka om Facerape.

Det är väl därför man loggar in ibland, för min fru suger inte :gnissla

Ahhhh..... Plötsligt ser jag en användning för FB. Jag måste genast skaffa nytt konto.

Last edited:
Ytterligare ett plus är att du inte kan skriva kommentarer på Aftonbladet. :tummenupp

(eller skapa nytt Spotify-konto :gnissla)

Själv har jag varit utan i snart ett år, skönt att slippa få redan på när folk går på toaletten och vad de gjorde där...

TS: Instämmer till fullo. Facebook suger på alla punkter du radar upp. Använde det ursprungligen för att gamlingarna skall kunna se bilder på sina barnbarn, men nu vettefan. Trots att det suger så hänger jag där.

Kanske borde man hitta en enklare variant att dela bilder med "di gamle".
Google+ är en lösning. Känns mycket mer clean än FB och mer fokuserad på interation än massa bullshit.

Tex så skiter jag fullständigt i vad alla mina polare lyssnar på via Spotify. Snacka om att FB gräver sin egen grav.

Stackars människa om du var inlåst på facebook. Tycker nästan synd om dig om du inte hade ett liv innan. (datanörd Host)

Fattar inte vad alla facebook-hatare gnäller över. Man styr ju själv hur mycket information man vill lägga upp och de som postar onödiga statusuppdateringar blockerar man bara.

Själv använder jag facebook för att hålla kontakten med folk. Svårt att se något mera lämpligt verktyg för ändamålet.

Fattar inte vad alla facebook-hatare gnäller över. Man styr ju själv hur mycket information man vill lägga upp och de som postar onödiga statusuppdateringar blockerar man bara.

Själv använder jag facebook för att hålla kontakten med folk. Svårt att se något mera lämpligt verktyg för ändamålet.

Vissa kan inte styra över sina egna liv. Därför finns de även lagar och regler. Folk måste leva enligt dem. Tänk dig om vi inte hade haft dessa, då hade alla sprungit runt som yra höns.
Vissa måste dela hela sitt liv med andra ;)

Ja, det är helt fantastiskt smidigt för att t.ex. hålla kontakten med vänner som bor utomlands, och som man därmed inte springer på i dagliga livet. Vad gäller åtminstone den situationen så är ju livet med FB betydligt mindre begränsande än att inte ha något konto.

@Ragge, Wtf! jag som har varit en "die hard" FB-vägrare, skaffade ett bogus konto igår! Enkom för att kunna hålla mig uppdaterad på körningar.
//Micke

*/ ?>
Back