Jacques Villeneuve test kör för Renault F1 Onsdag & Torsdag

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Kom igen nu Ville för fan :tummenupp :tummenupp :yoparty :yoparty :Bugar :Bugar :banana :banana

Vilken tur för Eje då! Han är ju för fan kär i Jacques, så då kan han sitta och hylla honom på söndagseftermiddagarna precis som förr i tiden...

Men va fan Jacques rockar, tillbaka med honom :yoparty

Coolt! Han är ju faktiskt en av mycket få som upprepade gånger slagit skomakaren. Han är en riktig racer, ungefär som Montoya som vågar köra om annat än i depån. Hoppas han får kontrakt med en slagkraftig bil, typ Renault eller BAR. Ingen mening att han ska slösa tid i ett hopplöst team igen som han gjorde med BAR.

jag håller med. in med ville i ett bra stall så vi kan få se lite bra racing. annars så är min favorit sato, han kör alltid som en galning :tummenupp

Ninjaboy skrev:
Coolt! Han är ju faktiskt en av mycket få som upprepade gånger slagit skomakaren. Han är en riktig racer, ungefär som Montoya som vågar köra om annat än i depån. Hoppas han får kontrakt med en slagkraftig bil, typ Renault eller BAR. Ingen mening att han ska slösa tid i ett hopplöst team igen som han gjorde med BAR.

Det har aldrig gått upp för dig att BAR har gått uppåt sedan Villeneuve slutade där? All skit han spydde ur sig där hjälpte nog inte att förbättra stämningen direkt.

Villeneuve är en föredetting som inte har i F1 att göra.

McB skrev:
Det har aldrig gått upp för dig att BAR har gått uppåt sedan Villeneuve slutade där? All skit han spydde ur sig där hjälpte nog inte att förbättra stämningen direkt.
Jo, det har gått upp för mig. Det var därför jag skrev att han slösade sin tid där förut men att det skulle vara ett slagkraftigt team att vara med i nu.

McB skrev:
Hehe, tja då är väl Schumi ännu mer föredetting, han kunde ju inte ens köra ifrån Ville på ett schysst sätt utan var tvungen att ramma honom som han gjorde med Damon Hill tidigare. Det var väl den säsongen skomakaren inte syns i några resultatlistor eftersom han blev struken från hela säsongen. Jag tror inte Ville har några problem att vara topp-5 i en konkurrenskraftig bil.

För övrigt hade det varit mycket trevligare om du skrivit något i stil med att du tycker någon annan ska få chansen p g a någon anledning. Varför hela tiden detta nedrackande utan ett uns positivt? Trist...

GibsonSG skrev:
Vilken tur för Eje då! Han är ju för fan kär i Jacques, så då kan han sitta och hylla honom på söndagseftermiddagarna precis som förr i tiden...

Men va fan Jacques rockar, tillbaka med honom :yoparty
VArför Eje är kär i han är ju pga att Eje, Jacques & Mika Salo körde till sammans i Japan. Dom 3 var mkt goda vänner

McB skrev:

Kan det inte var så att sista året Jacques körde för BAR så värvade BAR en av dom bättre Aerodynamikerna i F1 Geoff Willis. Så Geoff han ju inte göra så mkt med -03:ans BAR bil förrens sista loppet i Japan.
Det är ju inte förrens nu -04 som BAR bilen har blivit bra, därför att det är en renodlad Geoff Willis F1 bil.

Organisationen som var i BAR när Jacques körde stank big time, Craig Pollock var stall chef, men för att få igenom något så var han tvungen att gå igenom typ 4 instanser som skulle godkänna sakerna, så allting tog tid + att han inte fick igenom alla sina saker. Därför tror jag att BAR var ett "dåligt" stall

Vet ej om jag är ute & cyklar nu, men var/är det inte så i HONDAS fabriks stall i Moto GP oxå

Men som sagt, du kanske har rätt oxå

Luktar desperation. Ryktet säger att Jacque erbjudit sina tjänster till samtliga stall, samt att han kan tänka sig att köra gratis (fast vem skulle inte kunna tänka sig det :hihi ).

Kan bli intressant, Jaques är en klart färgstark förare.

Ninjaboy skrev:
Jo, det har gått upp för mig. Det var därför jag skrev att han slösade sin tid där förut men att det skulle vara ett slagkraftigt team att vara med i nu.

Hehe, tja då är väl Schumi ännu mer föredetting, han kunde ju inte ens köra ifrån Ville på ett schysst sätt utan var tvungen att ramma honom som han gjorde med Damon Hill tidigare. Det var väl den säsongen skomakaren inte syns i några resultatlistor eftersom han blev struken från hela säsongen. Jag tror inte Ville har några problem att vara topp-5 i en konkurrenskraftig bil.

För övrigt hade det varit mycket trevligare om du skrivit något i stil med att du tycker någon annan ska få chansen p g a någon anledning. Varför hela tiden detta nedrackande utan ett uns positivt? Trist...

Redan innan F1 när MS körde standardvagnar så hade han en dålig attityd. Om jag nu minns rätt så "råkades" han krocka 2ggr med folk på 2 år alltså 1ggr/år så inte den personen skulle vinna mästerskapet.
Efter silverstone -99 när han bröt båda benen så ändrades hans attityd tvärt. Före 99 så visade han ofta känslor genom att springa till andra stall & försöka slå ner förare. Nu efter -99 så gör han aldrig nå sånt vad jag kan minnas.

Det enda jag kan irritera mig på är att när dom gör intervjuer med han efter racen & någonting har hänt så är det aldrig hans fel. Ni som har följt F1 ett tag & minns presskonferenser mm håller ni med eller har ni nå andra synpunkter på det han säger. Vad jag kommer på så kan han aldrig ta på sig något, utan det är andras fel helatiden

Lägg märke till detta i framtiden, det är ju inte ofta han är med om något men när han är det, lyssna då vad han säger

Men annars :tummenupp :tummenupp för MS & hans personliga mognad

Bilder från Ville-testet idag på Silverstone. Kul att se Ville igen! :yoparty

104.jpg

102.jpg

095.jpg

www.formula1.com

Trulli out, Villeneuve in at Renault

Jacques Villeneuve could make a Formula One comeback with Renault at next weekend’s Chinese Grand Prix after the team parted company with Jarno Trulli on Tuesday.

Former champion Villeneuve had a seat-fitting at Renault’s Enstone base on Tuesday evening, and will begin acclimatising himself to the Renault R24 at Silverstone on Wednesday, ahead of a possible race return in Shanghai.

"We have reached an agreement for Jacques to test for the team at Silverstone on Wednesday and Thursday,” confirmed Managing Director Flavio Briatore. “This test might lead to Jacques joining the team for the final three races of the season beginning next week at the Chinese Grand Prix."

The move follows a mutual agreement between Renault and Trulli to part company three races early. The Italian, who won the Monaco Grand Prix earlier this year, had already announced that he planned to leave the team at the end of the season to move to another, as yet undisclosed, squad for 2005.

"I am very comfortable with this decision,” said Trulli. “I would like to thank Renault for their support since 2002, and for the success we enjoyed together. I am grateful to the team for releasing me from my obligations, which will give me the opportunity to start with my new team sooner than expected."

Should Villeneuve race in China, it will be the French-Canadian’s first competitive Formula One appearance since the 2003 United States Grand Prix, after which he dramatically quit the BAR team on learning that he was to be replaced by Takuma Sato for the 2004 season.

Villeneuve has a long-standing association with Renault, who were engine suppliers to Williams when he won the drivers’ championship with the British team in 1997.

Hur kan det komma sig att världens bästa F1 sajt inte har kommit fram med nå nyheter om detta än www.f1-live.com

[15/09/04 - 14:28]

Jacques Villeneuve signs with Sauber
A special day for Peter Sauber

Jacques Villeneue will be back in F1 in 2005

Sauber Petronas has signed Jacques Villeneuve as a new driver from the 2005 season onwards. The 33-year-old Canadian entered into a two- year contract, which will come into effect on November 1, 2004. Jacques Villeneuve will be the team-mate of Felipe Massa who will continue to drive for Sauber Petronas next year.

Expressing his enthusiasm about signing Jacques Villeneuve, Team Principal Peter Sauber expressed himself delighted.

"I have to admit that signing a former World Champion is something truly special for me," said Sauber. "However, I want to make it clear that this was not the decisive factor. When I was talking to Jacques, I could feel that he is absolutely keen and committed to return to Formula One. He was always a great fighter and I am convinced that together we can achieve a lot. I fully realise that signing a former World Champion is also an obligation for the team to provide him with a car that meets his expectations. Sauber Petronas has made considerable progress this year, and I am confident that we are ready to tackle this challenge."

Jacques Villeneuve, testing today with Renault at Silverstone, is also optimistic.

"I am extremely excited to be back in Formula One with the Sauber Petronas Team, and I appreciate the confidence everybody is showing in me," Villeneuve said. "It is my goal to work with Peter and his team to bring them forward in the championship during the next two seasons. In my recent visit to Sauber, I have been extremely impressed by the professionalism which is apparent throughout the factory. I am looking forward to seeing the results that will be developed by the state-of-the-art wind tunnel."

Jacques Villeneuve entered Formula One in 1996 and won a total of eleven races. He was World Champion in 1997.

The news means that F3000 Champion Tonio Liuzzi will not race with the team in 2005, but has been linked to a test role with the squad.

E.A.
Source Sauber Petronas

Sauber suger... :tungan vad är meningen att komma tillbaka när man är multimiljonär redan? Måste väl vara att bevisa att man fortfarande kan vinna och det kan han ju glömma om han kör Sauber.

någon som sett några tider från idag, vill ju se hur Jaques kör......

F1-LIVE har inget ivf....än

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...