Jack-up kit, erfarenheter?

Min personliga erfarenhet av liknande kit är tyvärr negativ. Att montera kortare eller längre dragstag till stötdämparlänkaget brukar allt som oftast ändra stötdämparlänkagets utväxling. Detta innebär att man bör byta fjäder såväl som dämpning i stötdämparen, men delar för att göra detta brukar sällan ingå i sänknings- eller höjningskit. Resultatet blir oftast att man får en rejält lägre eller högre hoj med tveksamt fungerande fjädring.

Mitt tips skulle vara att kolla upp om hojen verkligen är sänkt och i så fall montera tillbaka original dragstag.

Kan inte va så att dämparn är slut bak så den säckat ihop? Kolla orginal sitthöjd så får den uppfattning om hur den ska va.

Okej, tack för tipsen! Ska kolla upp original sitthöjd och se. Slut tror jag inte den är dämparen, den känns helt okej och har bara rullat 1200 mil än.

Har dock ändå funderat med på att byta dämparen bak, har läst en del på utländska forum att många byter till R6-dämpare. Tror ni att den är ett bättre val om man ska lägga pengarna på det?

Jag höjde min YZF 750 med 25 mm med ett kit från Lust racing. Funkade fint, hojen blev lite mer lättstyrd. Enda problemet jag råkade ut för var att sidostödet inte räckte ner lika bra så jag fick svetsa dit en stor mutter på undersidan av det.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT